Kinderdagverblijf

Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! :) 
Hier is het ook heel herkenbaar, met het verschil dat mijn dochter (nu 13 maanden) de opvang wel altijd lastiger heeft gevonden. Ze is ons eerste kindje, wonen ver van onze familie af en hebben ook weinig vrienden met kinderen in de buurt. Kortom, ze is erg weinig gewend qua drukte en dat was op haar groep (0 - 4) dus wel anders.
Het ging wel steeds wat beter en ook een fijn kdv dat haar veel in de draagdoek deed en ons volgt qua voeden (rapley). Maar in de zomer werd het allemaal steeds weer moeilijker, heel veel huilen, paniek als 1 van de leidsters ook maar dacht over opstaan. Ik weet het aan invallers en een doorkomende kies maar nu ik dit zo allemaal lees zit ze ook tegen het lopen aan. 
Ze zet thuis af en toe al stapjes los, en loopt graag aan de hand het hele huis door. Op de opvang staat ze wel al maar lopen doet ze nog niet. Toevallig zelf ook gister een gesprekje gehad om te kijken of we het hier voortgaan zetten of dat een andere groep (0-2) toch beter voor haar is... maar de laatste 2 weken (sinds er geen invallers meer op de groep staan) gaat het perfect. Ze lacht, slaapt, eet en drinkt goed. Dus we kijken het nog even aan maar ik laat me wel bij een andere opvang op de wachtlijst zetten (die van ons heeft alleen verticale groepen), die hebben toch pas in februari plek maar dan heb ik wel een back-up mocht het nodig zijn. 
 
Terug
Bovenaan