Kinderdagverblijf...

Moet het toch even kwijt hoor...

onze zoon gaat sinds 3 weken naar het kdv. Sinds die tijd is het hommeles met ons ritme wat betreft drinken. Nu geef ik borstvoeding en toch redelijk op zijn verzoek, wat inhoudt zo'n iedere 3 uur.
Op het kdv echter, vonden ze bij de intake dat hij best om de 4 uur mag komen, net zoals de andere kinderen daar (overigens flesvoeding), dan de fles maar wat voller. Ik gaf al aan dat hij dan gaat spugen en dat we eigenlijk best een mooi ritme hebben, al langere tijd.
Het ritme dat we hadden:
7:00
10:00
13:00
16:00
19:00
21:00
Job sliep hierop de nacht heerlijk door.

Op het kdv proberen ze hem toch om de 4 uur te laten komen, met al ontroostbare buien tot gevolg (terwijl ik dat thuis echt nog nooit heb meegemaakt), volgens mij had hij honger. Na een fles was hij ook rustig. Ook hebben ze zijn fles veel voller gedaan dan anders, inderdaad, spugen tot gevolg.

Als hij slaapt, hoeven ze hem trouwens niet wakker te maken, dan kunnen ze hem drinken geven als hij wakker wordt.

Het gevolg van dit alles is dat hij thuis zijn ritme helemaal kwijt is en we eerst 2 a 3 dagen weer "op orde" moeten komen.

Is het raar dat ik als moeder wil dat hij ong iedere 3 uur zijn voeding krijgt zodat hij lekker in zijn ritme blijft?

Ik voel me iedere keer een boeman als ik hem breng, omdat ik wel weer iets "te zeuren" heb over het drinken.

Moet ik thuis ook gaan proberen hem om de 4 uur te laten komen, zodat hij in het ritme van het kdv mee kan? Weet bijna zeker dat hij dat niet redt, aangezien we thuis op verzoek voeden. Ik heb geen zin om te rekken nl.

Pfff, wat een gedoe, zo'n kdv. Wie heeft tips?
(Ik zie alweer op tegen donderdag, als ik hem weer moet brengen)

wat een beachelijk gedoe ik zou een gesprek aanvragen JIJ bent zijn moeder en JIJ bepaalt wanneer Job zn drinken krijgt...wie zijn hun om dat te bepalen voor een ander kind zeg jeetje dit zou ik dus echt niet pikken!!!!

gewoon bij je standpunt blijven van 3 uur Amy is nu 4,5 maand maar komt ook nog om de 3 uur hoor!!!!ik voed ook op verzoek

succes ermee liefs Danielle

Jouw schema is jouw schema! Ik heb daar met Heather en met Jasmijn nooit problemen mee gehad. Sterker nog, ik geef ze met een gerust hart het schema mee 'je moet maar even kijken hoe het loopt'.

Dus -hoe lullig het ook is- gewoon op je strepen staan hoor! Jij weet het beste wat het beste is en daar moeten ze zich toch echt naar voegen ook al is het misschien wat lastig. En (ik zit in de oudercommissie), dat móeten ze trouwens ook :)

Ik vind het echt van de gekke dat zij denken te kunnen bepalen wanneer jouw kind drinkt!! Gewoon erop staan dat ze het doen zoals jij wilt. Regelmaat is heel belangrijk voor een kind!!

Ik zou me sowieso inschrijven op een ander kdv.

Nou hier ook van mening, dat ze naar jou moeten luisteren.
Als ik het zo lees is het volgende dat je tehoren krijgt, oh ja zodra ze zindelijk worden hebben we ook alleen toilet bezoekjes om die en die tijd..........

Ik zou gewoon blijven voeden op jouw schema, want het blijkt dat dat tot nu toe het beste is geweest. En ik zou kijken of ze hierin mee gaan en anders naar een ander kdv gaan kijken.

Veel succes ermee!!!!!

Nou lekker je eigen gevoel volgen meid!!! Het is van te zotte dat hun bepalen dat hij maar om de 4 uur moet gaan drinken en dat ze zelf de flessen voller doen!!! Ze hebebn zich te houden aan jouw schema/ritme. Ik zou ook eens een stevig gesprek aan gaan daar.
En je moet niet denken dat je een boeman bent doordat je misschien altijd wel wat te "zeuren"hebt zoals je schrijft, want dat is niet zo!!! Het is jouw kind en je wilt gewoon het beste voor je kind.

Zelf hebben wij ook de nodige probleempjes ( gehad) op het kdv. Dit ivm met het slapen van Quinn. Er zijn nog wel een aantal dingen waar ik tegenaan loop bij het kdv. Maar na de vakantie hebben we een evaluatiegesprek, omdat ze dan 3 maanden op het kdv zitten en dan geef ik gewoon heel duidelijk in dat gesprek alle dingen aan waar ik tegenaan loop met hun. Maar als er dingen gebeuren op een dag waar ik het niet mee eens ben, zeg ik het ook meteen. Ik voelde mezelf ook een boeman, omdat ik vaak ook wel wat te zeggen heb, maar je kunt het ook zo bekijken, jij betaald hun ( het kdv) dat hun voor je kind zorgen en dat jij met een gerust hart kunt gaan werken, dan verwacht je toch ook gewoon dat het naar tevredenheid gebeurd. Tuurlijk zijn er altijd wel eens wat dingetjes anders dan dat die thuis gebeuren, maar zoals de voeding en regelmaat zijn toch wel erg belangerijk.
En Quinn komt overdag ook nog rustig om de 3 uur voor een fles hoor.

Succes meid en als het niet gaat op dit kdv, dan gewoon inschrijven voor een ander kdv, want dat doen wij straks ook als het na het evaluatiegesprek niet beter gaat.

echt belachelijk, nu weet ik niet of jouw kindje in een vertikale groep zit 0-4 of alleen baby's maar bij ons weet ik uit ervaring dat juist bij baby's het ritme van de baby wordt gevolgd, dit is ook de bedoeling hoor, je moet er zeker wat van gaan zeggen, jij hoeft je toch niet aan hun aan te passen?? Kom op zeg, je kind zou nu al om de 4 uur MOETEN komen?? pff. Als het niet kan of niet beter wordt zou ik zeker naar een ander kdv uitkijken....

Echt er wat van zeggen hoor!

Dank jullie wel voor de reacties! Job zit op de baby-groep.
Begon al te twijfelen aan mezelf maar door jullie reacties ga ik donderdag zelfverzekerd een gesprek aan met de mentor van Job over het voeden.

groetjes Sabien

Terug
Bovenaan