Kinderdagverblijf...

Nou, ik vind het ook belachelijk!
Olivia zit op een verticale groep en ze volgen hier gewoon het schema dat ik heb aangegeven. Ze zit wel om de 4 uur, maar om de 3 uur was ook geen probleem geweest. Ze dienen zich te houden aan wat het beste is voor het kind en als dat om de 3 uur de fles is, dan is dat toch duidelijk?

Succes alvast met het gesprek!!

Ik vind het ook heel vreemd. Carmen gaat naar een gastouder. Is dat misschien een optie??
Gaat zo goed daar. Ze doet precies wat ik wil met voeding, slaapjes en bijvoeding. En het is altijd zo rustig bij haar (ze heeft in totaal 2 kids van zichzelf en Carmen.) Ook is Carmen niet verkouden, humeurig of helemaal van het padje na een dag bij haar. Echt een aanrader. En ze is aangesloten bij een bedrijf die regelmatig controleren en gesprekken hebben met de gastouder en ons als ouder.
De keuze was bij ons een beetje noodgebonden (door onze werktijden) maar nu ben ik er zo blij mij. Ook hoef je niet te betalen als ze niet komt. Dus als ik een week vrij ben en dat 2 weken van te voren aangeef hoef ik het niet door te betalen.
Het enige nadeel; Als de gastouder ziek is heb jij een probleem. Dan moet je vrij nemen. Aan de andere kant, als Carmen een beetje hangerig is mag ze wel komen....

Succes en iig wel op je strepen staan hoor!! Je bent geen "zeur"!!

Ja ik moet nog een keer reageren, wij hebben zo'n zelfde situatie met gastouder als sonja 28 en zij vraag oh hoe laat heeft ze fles gehad, en hoelaat komt ze ong, nou ze weet om de ong 4 uur, soms iets eerder soms wat later.
Nou zij gevraagd vind je het erg dat ik tussendoor fruit geef, nee geen probleem kijk maar wanneer ze dan voeding wilt, nou dat vaak uurtje later dan normaal, nou of we er problemen mee hadden vroeg ze, nou nee!!!!
En onze gastouder vroeg aan ons of het erg was dat ze evt bij fles na lunch een verse voeding mocht aanbieden, zij eten warm tijdens de middag, maar dan wel als ze trek zou hebben, nou van mij mocht ze maar is rebecca nog niet in goede aarde gevallen.. Maar bij ons alles in overleg, kreeg zelfs vorige week sorry maar was 45 min later ivm dat ze nog sliep, nou ik was gig blij, je maakt haar iig niet wakker voor fles (dan drinkt ze niet), nou dan zijn wij later, nou beter dat dan een meid die het er niet mee eens is.

Dus ja ik wilde laten zien dat het ook anders kan gaan, maar heb nu ook collega die haar zoontje toevallig op zelfde dag als Rebecca geboren die zit op KDV, en daar proberen ze nu tussen elke voeding een diksapsje te geven en lopen ze te zeuren dat hij het niet wilt!!! Zij in paniek mij gebeld, ik verteld nou das extra, totaal nog niet nodig. En ze geven volleddige paniek als die kleine het sapje niet drinkt. Ja mijn coll en haar man zijn engelstalig, en zij bergijpt veel maar niet alles, dus ik ben vaak tolk, om hun wensen door te zetten.
En moet zeggen da dat bedrijf nu ook hun zoon een fles geeft om de 3,5h ipv 4 uur
Dus ja ze hebben nu aangegeven niet dat sapje te willen, en nu gewoon goed voor die kleine te zorgen, dit bedrijf staat ook aangesloten via ons bedrijf, dus eigenlijk een interne kdv, maar giga duur.

Wat raar! Dit is een typisch flesvoedings-beleid. Heel bv onvriendelijk dus. Ik zou thuis absoluut niet naar de 4 uur gaan rekken, da's heel slecht voor je productie. Gewoon lekker je eigen schema oppakken als je thuis bent.

Hier gebeurde hetzelfde. Ze ging hem ook rekken tot 4 uur, zodat hij maar 2 flesjes dronk op een kdv dag. Uiteraard ging hij da 's avonds en 's nachts inhalen...arm kind had gewoon honger.

Ik heb gevraagd of ze weer 3 flesjes kunnen geven en dat was geen probleem. Nu gaat het goed.

Gewoon even overleggen van de week. Dat is hoe het is en ze gaan vanzelf over naar een ander schema.

Succes!

Echt belachelijk!! Ze moeten zich gewoon lekker aan jullie schema houden, t'is toch van de gekke dat je kleintje erna helemaal van pad is! Alleen daarom ben ik al blij dat de kleine van mij niet op een dagverblijf zit! Als ze groter worden is het hartstikke leuk voor ze, maar zo klein?! Sorry, maar dan ben ik blij dat ze een dagje lekker bij haar opa en oma is!
Succes en kom op voor jezelf en je mannetje!!

Tja, wij hebben een kinderdagverblijf wat zich gewoon aan onze wensen houdt. Joost krijgt bv op verzoek en het KDV houd zich daar dus ook aan. Soms is dat dus om de twee uur, andere keer laat hij er vier uur tussen.
Joost is allergisch, dus als we over een maandje gaan beginnen met voedselintroductie, zal dat heel langzaam en volgens een schema gaan. Dus ook daarmee houd het KDV rekening.
Gewoon weer het gesprek aangaan. Jij bent de ouder, dus jij bepaald wanneer het kind eet, etc etc. Ik snap best wel dat het KDV op een gegeven moment een bepaald ritme willen, maar dat is nu gewoon geen optie als ze zo klein zijn. Bij ons gaan ze pas enigszins een algemeen schema hanteren als ze ruim 1 jaar zijn.
Je moet absoluut niet gaan rekken, dit is echt funest voor borstvoedende mama's. Laat ze ook geen water oid tussendoor geven, om het te rekken.

Neem eventueel printjes mee hoe belangrijk het met bv is om op verzoek te voeden (zie borstvoeding.com) om je mening te ondersteunen. Mochten jullie er echt niet uitkomen, zou dat voor mij persoonlijk een reden zijn om van KDV te veranderen, want een KDV wat zo nonchalant met mij en mijn kind op springt, vind ik niet geschikt om mijn kind naartoe te brengen.

Daarnaast vind ik eigenlijk om de vier uur ook best raar. Laten we wel wezen, wij eten en drinken zelf ook vaker dan eens in de vier uur. Waarom moeten onze kindjes dan opeens gaan wachten "tot het tijd is"

Vandaag was de dag: ik had me helemaal voorgenomen wat ik wilde zeggen en vooral ook hoe. Had al tegen mijn partner gezegd dat ik per se mee wilde om Job op te halen zodat ik kon horen hoe het was gegaan.

Toen bedacht ik me dat ik eind van de ochtend wel even kon bellen hoe het ging (aangezien hij gisteren ineens iedere 2 uur wilde drinken) zodat ik eventueel daar nog een extra voeding kon gaan geven.

Vertelde zijn mentor me dat ze zich toch maar gaan houden aan voeden om de +/- 3 uur, als dat een goed ritme was dan zullen ze dat daar ook aanhouden. Hij had dus keur gom 9:45 uur een voeding gekregen...

Ik zat wel een stuk prettiger op mijn werk! Toen we hem gingen halen vanmiddag, zei ze ook dat hij het vandaag echt niet gered zou hebben met maar 2 voedingen daar. Kortom: ze gaan (eindelijk) het ritme van Job volgen!

Heb gelijk een goede speen op zijn fles gezet, hadden er 1 met 3 standen op de fles, heb nu 1 maat erop, zodat hij niet per ongeluk een groot gat krijgt aangeboden.

Tot nu toe dus weer redelijk, ondanks dat Job niet zo lekker in zijn vel zit.

Ga morgen een stuk geruster werken!

Terug
Bovenaan