Kinderdagverblijf...

Heel goed! En terecht!

@moontjepoontje
Quintus kreeg tot 3 weken geleden ook elke 3 uur en soms zelfs 2 1/2 uur. Tot hij flessen ging weigeren en steeds nijdiger werd als ik elke 3 uur met de fles aan kwam sjouwen. Het werd een enorme strijd. Hij moest toch honger hebben dacht ik. Na tijdje was ik het zat en heb ik het schema weer helemaal los gelaten. Binnen 2 dagen zat ie op een fles minder elke 4 uur en is ie weer helemaal happy. Sommige kindjes doen het dus wel heel goed op 4 uur! Kijk naar wat je kind wil en volg je gevoel!

MissPing: Natuurlijk doen sommige kindjes het wel goed met om de vier uur voeding. Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat er vaak vanuit KDV of CB een schema opgedrongen word dat er 4 uur tussen moet zitten, ook al wil het kindje vaker drinken. Zeker bij borstvoedingskindjes is om de vier uur niet altijd haalbaar. Joost krijgt bijvoorbeeld nog 8 voedingen op een dag. Helemaal niet erg, en ook volkomen normaal bij bv kindjes. Ik laat Joost absoluut niet huilen omdat het zijn tijd nog niet zou zijn. Dat vind ik belachelijk. Dus je hebt helemaal gelijk dat je naar je kindje moet kijken en je gevoel moet volgen!!!

Terug
Bovenaan