Kinderopvangtoeslag eigen bijdrage

Kinderopvang is inderdaad duur. Al schrik ik niet van dat bedrag hoor als je nagaat dat het om 3 kinderen gaat die 3 dagen in de week gaan. Is het een optie om bv een dag naar oma te brengen? Of misschien minder uur te werken? Je sociale contacten en weer wat voor jezelf te doen is ook zeker wat waard hoor! Of het financieel te doen is, kan alleen jij beoordelen. Succes!
 
Hi, ik zit momenteel in de bijstand en wil heel graag uit de bijstand, heb helaas geen oppas oma of iemand die op kan letten. 
Het klopt dat ik de maximale uren neem. Heb niet echt verstand van de toeslagen.
Ik zal morgen denk ik gewoon contact opnemen met de gemeente, hopelijk dat ze me daarbij kunnen helpen.
Bedankt voor de reacties
 
Kdv is ook te duur ik heb zelf ook voor gastouder gekozen. De eerste gastouder was de slechte keuze ever. Toen ik een vermoeden kreeg dat er iets niet klopte meteen mijn zoon er weggepakt. Nu jaar later bleek mijn gevoel goed en zijn ze opgepakt. Nu een super gastouder de liefste en leukste die mijn zoon kan hebben. Ik zou zeggen bel gastouder bureau en vraag of je bij een paar gastouders kunt gaan kijken. En vertrouw op je gevoel dat is altijs juist
 
Misschien kan je kijken wat het kindgebondenbudget voor jou nog oplevert. Dat kan je aanvragen naast kinderopvang toeslag en naast kinderbijslag. Dat kan best leuk op lopen! 
 
Misschien een rare vraag, maar waarom gaan er twee kinderen 146 uur per maand naar het kdv als je 24 uur per week (=ca. 96-100 uur per maand) wil werken?
 
Terug
Bovenaan