Kinderopvangtoeslag eigen bijdrage

Je berekening qua uren klopt niet, dan klopt het totaal bedrag wat je denkt te moeten gaan betalen ook niet. Hoeveel je moet gaan betalen aan opvang licht ook aan het aantal uren wat je werkt en hoeveel je verdient.
Zit je in de bijstand dan krijg je als het goed is alle toeslagen; kgb, huur en zorgtoeslag. Ga je weer werken dan krijg je wellicht minder maar dan heb je wel weer recht op combinatie korting. 

Komt wel goed hoor. Kan de vader niet iets bijdragen of doet hij dat al?
 
Het is ook veel. Ik betaalde voor 2 dagen opvang al 250 euro per maand voor de BSO. Toch is mijn nettoloon dusdanig hoog dat dit makkelijk uit kan en het werken zeker loont. 
 
Volgens mij kun je in zo'n geval alss het jouwne bij je gemeente "bijzondere bijstand" aanvragen voor allerlei kosten die je niet kunt betalen met een uitkering of laag inkomen. Dat je wil werken zullen ze erg blij mee zijn en daarvoor zijn tegemoetkomingen. 
Even uitzoeken dus. Ook kloppen je uren qua afname en wat je gaat werken niet helemaal, al ben je vaak gebonden aan van die pakketen met een aantal uren die dan uiteindelijk toch voordeliger zijn, dan losse daagjes en uren.
En wat eerder ook al gezegd werd, opzich is 400 in de maand voor 3 kids inclusief Luiers eten en de hele bups niet veel. Maar er moet natuurlijk wel voldoende voor jou over blijven om een beetje te kunnen leven ook! 
Succes ermee, waarschijnlijk is je consulent bij de gemeente die over werk en uitkeringen gaat meer dan happy dit samen met je uit te pluizen en die weet er waarschijnlijk ook wel het fijne van. 
 
Terug
Bovenaan