kinderopvangtoeslag

hey meiden

ik heb even een vraagje, voor de werkende moeders die hun kindje naar het kdv brengen.

mijn vriend en ik hebben even uit zitten rekenen, dat als ik 2 dagen zou werken, ik er zelfs geld op moet toeleggen, om het kdv te kunnen betalen.

dit vind ik dus echt belagelijk!

hoe doen jullie dit?

zou ik 3 dagen gaan werken, en nathalia dus 3 dgn naar het kdv doen, zou ik 55 euro per maand verdienen!!! (dus de kosten van kdv er al af en de toeslag er bij gerekend)

liefs, do

ik breng mijn kinderen naar een gastouder. Betaal haar 4.25 per uur.

de kinderopvangtoeslag wordt berekend naar het salaris van beide.  
Ik werk zelf 2 ochtenden en mijn man full time.  Ik betaal zelf  per maand  rond de 90 euro aan kinderopvang. dit is dus het bedrag wat de gastouder krijgt  min  de toeslag  die ik krijg. Dus ja, het kost  geld... Maar als je maar 55 euro overhoud aan 3 dagen werken.. waarom zou je het dan  doen??

Groetjes,

Suus  

Hoi do,

Zelf betaal ik niks voor yordi, omdat ik per december zelf gastouder ben geworden.
Ik pas op de 2 kleintjes van me vriendin( oudste is net 2 en de jongste is 6 maand)
Dus ik neem yordi dan gewoon mee naar me vriendin. Ik pas dus in haar huis op.
We doen dit via een gastouderbureau en ik weet dat me vriendin haar eigen bijdrage iets van 25 euro in de maand is.Kan ook iets meer zijn.  Haar rekening aan het gastouderbureau weet ik niet precies, maar daar gaat de kinderopvangtoeslag nog vanaf en ik meen te weten dat ze dan tussen de 25 en 50 euro als eigen bijdrage heeft in de maand.
Kun je dan misschien niet beter naar een gastouder kijken, misschien hou je dan mee over in de maand, anders is het ja haast niet te doen en ben je aan het werk voor het kdv.

Liefs marielle

hoi Do

hier heb je een site waar je kunt uitreken wat je eigenbijdrage voor het kdv is
www.toeslagen.nl

Als ik Dean 1 dag zou brengen moest ik +/- 75 euro per maand zelf betalen.
Dus ik breng hem voorlopig nog maar naar mijn moeder zolang ze het nog kan.

groetjes Danielle

heyhey

nou, we hebben het dus op toeslagen.nl uitgerekend.

nee hoor, ik weet 100% zeker dat ik lekker bij mn kindje blijf voorlopig!

was ook maar de bedoeling dat ik als ik weer zou gaan werkwen, hooguit 2 dagen zou gaan werken.

nou, dan moet ik er dus geld op gaan toeleggen en dat doe ik dus echt niet!

dan blijf ik 100000x liever bij mn kleintje.

die 3 dagen, hadden we uitgerekend om te kijken ,waneer ik dan " winst' zou gaan maken.

nou, zouden jullie gaan werken voor 55 euro per maand?

ik dus niet hihihihi

vind t alleen wel heel erg belachelijk, dat die toeslagen dan zou laag zijn (of de kosten gewoon zo hoog zijn)

nou meiden, bedankt voor jullie reacties

ik wacht wel lekker met werken tot ze naar school gaat en daarna zien we wel weer :D

liefs, do

Laura gaat twee dagen per week naar de opvang, kost 500nogwat per maand. Onze kinderopvangtoeslag is 420 per maand, kost ons dus zelf 80 euro, maar met kindertoeslag en kinderbijslag is het gratis. Sowieso verdien ik meer dan 80 euro per maand, hihi, dus bij ons kan het gemakkelijk uit en ben ik absoluut niet voor het kdv aan het werk. Vraag ik me dus af, is jullie kdv zo duur of verdient je man zoveel dat je zo weinig terugkrijgt?

heyhey

zal het even kort uitleggen

wij zouden dan 530 euro aan toeslag krijgen

en mijn loon (als ik dan 3 dgn werk) zou dan 588 zijn

ben 20 jaar, dus is niet zo heel veel hihihi

dus ga ik er 58 euro op vooruit per maand!

vandaar dat het dus voor ons niet zo veel zin heeft.

ja, met kindertoeslag en bijslag is het idd minder. maar die krijg ik zowieso of ik nou werk of niet, dus daar kan je t niet mee vergelijken zeg maar.

liefs, do

Hoi do,

ik snap niet dat je er maar zo weinig aan over zou houden. Je moet niet het verschil nemen tussen de kinderopvangtoeslag en je salaris om te zien wat je er aan over houdt.
Je moet kijken wat de kinderopvang je zou kosten, bijv bij ons voor 2 dagen €544 per maand, daarvan krijg ik   €479 per maand terug, oftewel ik betaal zelf maar €65 per maand zelf. Ik zou het zelf nog maar eens rustig nakijken als je toch besluit om te gaan werken.

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan