kinderopvangtoeslag

hey meiden

heb inmiddels een brief binnen gehad van t kdv.

ik kan 1 dag in de week nathalia daar heen brengen.

aangezien sommige niet snappen dat ik zo weinig verdien (en ik nu de prijslijst in mn handen heb) zal ik het nog een keer uitleggen maar dan nu voor 1 dag in de week.

als ik 1 dag in de week ga werken, verdien ik 196 euro BRUTO per maand (zal 170 netto zijn ongeveer)

de kosten van t kdv per maand (4 dagen  p.maand)  is 300,90 euro

de toeslag die ik zal krijgen is 178 euro

we tellen de toeslag en mijn loon (netto) op 170+178=  348 euro

348 euro- 300,00 (even afgerond)= 48 euro wat ik per maand over hou.

doe ik dan iets verkeerd, of hou ik dan echt maar 48 euro over???

na mijn idee doe ik t goed. heb t uitgerekend op toeslagen.nl en precies gedaan wat er stond.

want anders is t toch de rot moeite niet om te werken.

liefs, do

nog even dit:

erwin werkt bij een bedrijf, die geen cao hebben.

de bijdrage die de werkgever zou moeten ( niet moeten maar zou kunnen geven want t is niet verplicht) geven, krijgen wij dus niet. en bij de baas waar ik evt zou gaan werken denk ik ook niet dat ik een bijdrage krijg, omdat t maar om 1 dag in de week gaat.

snap er helemaal niks meer van hoor. wat een gedoe allemaal zeg, met die kinderopvang enz.

liefs, do

quote: dotjuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2009 20:42:28'));

hey meiden

heb inmiddels een brief binnen gehad van t kdv.

ik kan 1 dag in de week nathalia daar heen brengen.

aangezien sommige niet snappen dat ik zo weinig verdien (en ik nu de prijslijst in mn handen heb) zal ik het nog een keer uitleggen maar dan nu voor 1 dag in de week.

als ik 1 dag in de week ga werken, verdien ik 196 euro BRUTO per maand (zal 170 netto zijn ongeveer)

de kosten van t kdv per maand (4 dagen  p.maand)  is 300,90 euro

de toeslag die ik zal krijgen is 178 euro

we tellen de toeslag en mijn loon (netto) op 170+178=  348 euro

348 euro- 300,00 (even afgerond)= 48 euro wat ik per maand over hou.

doe ik dan iets verkeerd, of hou ik dan echt maar 48 euro over???

na mijn idee doe ik t goed. heb t uitgerekend op toeslagen.nl en precies gedaan wat er stond.

want anders is t toch de rot moeite niet om te werken.

liefs, do

Hey Do,

Als ik het uitreken, maar misschien doe ik het wel verkeerd zou je 268 euro per maand terug krijgen. Op toeslagen.nl. Ik weet de gegevens van Erwin niet, dus heb het alleen met jouw gegevens gedaan en dan op basis van jouw brutoloon het toetsingsinkomen uitgerekend.   Dat zou beteken als je ong. 170 verdiend + 268 = 438
-300,90 = toch nog 137 euro. Dat is bijna honderd euro meer.
Er was hier ook iemand die het vaker uitrekend voor ouders toch? Misschien kan je het eens door iemand uit laten rekenen die vaker met het bijltje gehakt heeft. Vind het nl. wel raar dat jij zo weinig terug zou krijgen en  anderen juist zoveel.
Succes met het uitzoeken,
Liefs,
Karlien

ook wij brengen onze twee kinderen een dag naar het kdv. wij betalen ruim 600 euro voor twee kinderen een dag in de week.
Maar wij krijgen ongeveer 500 euro terug ( weet het niet precies) betaal dus 100 euro voor twee kinderen!

OOk wij hebben allebei een normaal salaris, dus begrijp niet dat jij zo weinig terug krijgt. Het is inderdaad wel zo dat jouw werkgever 1/6 betaalt en die van je man ook. Moet je eens navragen want vaak zijn werkgevers hier wel toe bereid hoor.
ALs je niet wil werken is het natuurlijk een ander verhaal. Een dag in de week werken hoef je meestal niet te doen voor het salaris! Maar is ook leuk voor jezelf vooral...

hey meiden

nou, ik heb dus iets veel idiaalers gevonden :D

een vriendin van mij, wilt graag aupair worden.

ze zit op school nu, en wilt graag ervaring op doen.

nou, om een heel lang gesprek kort te houden; ze wilt dus op nathalia passen.

t is een soort stage, voor een jaar. hoef haar dus niks te betalen.

maar ja, omdat t een vriendin is, hebben we afgesproken dat we dan eens in de maand of eens in de 2 maanden lekker naar een wokrestaurant gaan.

zo kan ik dus lekker werken en geld verdienen en hoef nathalia dus niet naar een kinderdagverblijf en kost het me dus alleen maar een etentje af en toe. ( bij ons in rotterdam kan je onbepertk eten en drinken voor 15 euro p.p. dus das ook geen geld :D)

ik ga nu op zoek naar een baan (waarschijnlijk callcenter) voor de woensdag en zaterdag.

heb er super veel zin in. was er eigenlijk nooit aan toe, om te werken en  sommige die mijn andere verhalen hebben gelezen, zullen waarschijnlijk ook wel denken van: he, die was toch altijd zo blij om thuis te blijven.

ja, dat ben ik ook, maar heb nu eigenlijk wel het gevoel alsof de muren op me af komen, en dit is natuurlijk een mooie kans om geld te sparen en er toch even tussen uit te zijn. of het me gaat bevallen weten we snel genoeg. zo niet, tja, dan ben ik snel weer thuis hihihihi

1 dag past die vriendin dan op, en de andere dag mag nathalia lekker met haar vader doorbrengen.

ik hou julie wel op de hoogte als ik een baan heb :D

liefs, do

Hoi Do,

als je wilt, wil ik je wel helpen met het maken van de berekening hoor! Ik heb het al zo vaak voor mezelf en anderen gedaan, dat ik snel klaar ben. Wat berteft de bijdrage van de werkgever, daar hoef jij je niet druk om te maken aangezien je al het geld via de belastingdienst terugkrijgt en de werkgever dat automatisch aan hun betaald, ze zijn het sinds 2006 of 2007 verplicht. Ik weet natuurlijk niet hoeveel erwin verdient, maar als ik snel een berekening zou maken van jou inkomen en het inkomen van Erwin met € 20000 of € 25000 per jaar komt het er op neer dat je maar tussen de € 45 en € 60 per maand zelf moet betalen.
Als je wilt dat ik een berekening voor je maak, mail me dan even op bismarckstrasse25@hotmail.com

groetjes Danielle, mv Bente 13.03

hey hey

nou, ik ben net met nathalia naar het kdv geweest.

nathalia had het zo erg naar haar zin, dat het huilen was toen we naar huis gingen!!!!!

in t begin ging ze echt de kat uit de boom kijken maar toen kwamen er allemaal kindjes speelgoed naar haar brengen (zooo lief) en vond ze het helemaal geweldig!!

1 maart kan ze dus op de woensdag terecht.

4 daagjes per maand. de leidsters vonden het wel jammer, dat ze maar 1 dag per week komt.

maar moeders vind t meer dan genoeg hahahaha.

liefs, do

Terug
Bovenaan