Kinderwagen aanschaffen

<p>Hallo! </p><p>Wij hopen in December dit jaar ons eerste kindje te mogen verwelkomen in ons gezin. Dat is natuurlijk ver weg, en helaas is het nog te vroeg om met de babyuitzet te beginnen.</p><p>Wel zijn we ons al een beetje in alle praktische zaken aan het verdiepen, kunnen we toch een beetje iets 'nuttigs' doen en het helpt natuurlijk om ons een beetje te beseffen wat er precies op ons af gaat komen. </p><p>Wat misschien niet heel praktisch is, is dat ik met mijn 1.55m een vriend heb uitgekozen die maar liefst 1.93m is haha. </p><p>Dus we hebben zowiezo een kinderwagen nodig die goed verstelbaar is, zodat we er beide comfortabel mee kunnen lopen. </p><p>Verder hebben we een niet al te grote kofferbak. En is het natuurlijk wel zo prettig als de kinderwagen hier goed in past.</p><p>Welke kinderwagen hebben jullie? Zijn jullie tevreden of ontevreden? </p><p>♡ Geniet van jullie zwangerschap of kleintjes, blijf gezond!</p>

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben zelf 1,74 en mijn man 2meter en hadden ook een kleine auto. Wij hebben  voor de mutsy  igo gekozen, omdat dit handvat echt naar achteren gaat ipv omhoog  dus mijn man schopte niet tegen het as aan. Ik heb in zelf niet op de laagste stand dus ik denk dat hij bij jou prima kan op de laagste stand. Wij zijn er nog steeds blij mee! 
Mijn advies is wel echt om te gaan testen in een winkel als dat weer kan. En dan ook even inklappen en in de auto testen. Als je dat vraagt, mag dat vaak wel. 
Succes met een keuze maken! 

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik zou inderdaad ook adviseren om de kinderwagen echt uit te testen in de winkel. Wij hadden (hebben) t zelfde probleem, man is 1.90 en ik 1.63. En ik had toen nog een kleine auto. Wij zijn uitgekomem bij een joolz day2. Dat handvat kan je ver verstellen... en klein in elkaar te klappen.
Maar dat zeg ik. Is heel persoonlijk dus echt testen gaan :) en als je 2e hands wil kopen ook. Gewoon uitproberen en dan op internet zoeken. 
Als je t handig vind misschien nog wat meer 'eisen' op papier zetten, er is zoveeel keus.. 

Gefeliciteerd!  Nee hoor helemaal niet te vroeg, vind ik.  Wij hebben de :
https://www.mamaloesbabysjop.nl/cangaroo-gala-beige-gold-2-in-1-combi-kinderwagen-incl-autostoel?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=Baby%20Toebehoren%2FOnderweg%2FKinderwagens%2FCangaroo&utm_content=Cangaroo&gclid=Cj0KCQjws_r0BRCwARIsAMxfDRik2ZrkLGAurJgN_bAvk1WdO-V1kqP0tClwySdS34nUwQ1sqoKwG1waAqjOEALw_wcB
Super wagen!  Je hebt hem ook in andere kleuren, het mooie is dat er een maxicosi bij zit die je ook op het onderstel kan plaatsen. Ook kan je hem na 6 maanden in zit stand zetten. Heerlijke wagen gewoon. 
Ik ben 1,70 man 1,75 voor ons staat de verstelbare duwbeugel op de middenstand. Hij kan ook bizar hoog gezet worden, dat hebben de meeste wagens niet. (mijn mening) vorige kinderwagen moest voor ons altijd al op de hoogste stand staan.  Ons zoontje van 5 en 1,20 +/- kan er ook redelijk mee overweg als de beugel helemaal naar beneden staat. Hij past in een Clio dus erg compact ook wel. 
Kinderwagens heb je tegenwoordig voor de prijzen waar je auto's voor koopt, totale onzin als je het mij vraagt! Deze koste maar 250- en alles zit erop en eraan. Hoop dat het linkje werkt anders even knippen en plakken.  Groetjes?

Het is inderdaad maar net welke eisen je stelt en hoeveel je eraan uit wilt geven.
De Joolz hub is trouwens wel compact maar die stang kan niet hoger dan 1.05 dus die zou wel afvallen.
Joolz Geo is weer tamelijk groot dus die ook.
Bugaboo fox ook erg groot.
Quinny moodd is volgens mij wel klein in te klappen maar stang weet ik niet.
Joolz day 3 is de stang van heel laag naar heel hoog in te stellen maar ik weet niet of die in een kleine auto past. 
Denk dat je het beste naar de winkel kunt gaan dan heb je sneller een beeld van de mogelijkheden. Maar alvast kijken op internet is natuurlijk ook gewoon leuk.. ?
Verder is vonden wij de wendbaarheid en  veiligheid erg belangrijk. Evenals het soort banden. En sommige wagens kunnen uitgebreid worden naar 2 dat is misschien ook iets om mee te nemen.

Aanvullend op bovenstaande zou ik ook vooral kijken naar het zitje waar je kind na een halfjaar in gaat. Veel mensen kijken vooral naar de kinderwagenbak maar dat zitje gebruik je echt veel langer! Dus of die prettig en makkelijk verstelbaar is e.d.
Wij hebben de Mutsy Nio en zijn heel erg tevreden (man is 1.98 en hij kan ook mooi laag), alleen het boodschappenmandje onderin is klein. Daar heb ik dus niet echt op gelet want ik dacht dat het niet zoveel zou uitmaken maar had toch liever meer ruimte gehad. 

Bedankt voor jullie reacties! ♡
Ja, we gaan het zowiezo eerst in de winkel even testen. Maar er zijn vaak zoveel kinderwagens te koop! 
Daarnaast weet ik natuurlijk niet hoe diezelfde kinderwagen op verschillende tereinen loopt en of hij na 3 maanden nog altijd prettig is. Ik heb al wat reviews bekeken, en het blijkt dat er een aantal wagens zijn waarvan de wielen snel piepen of lek gaan etc. 
Vandaar dat ik graag jullie ervaringen in mijn overweging meeneem. Scheelt weer een hoop rondjes door de winkel lopen! Haha. 

Bedankt voor jullie reacties! ♡
Ja, we gaan het zowiezo eerst in de winkel even testen. Maar er zijn vaak zoveel kinderwagens te koop! 
Daarnaast weet ik natuurlijk niet hoe diezelfde kinderwagen op verschillende tereinen loopt en of hij na 3 maanden nog altijd prettig is. Ik heb al wat reviews bekeken, en het blijkt dat er een aantal wagens zijn waarvan de wielen snel piepen of lek gaan etc. 
Vandaar dat ik graag jullie ervaringen in mijn overweging meeneem. Scheelt weer een hoop rondjes door de winkel lopen! Haha. 

Terug
Bovenaan