Kinderwagen aanschaffen

Bedankt voor jullie reacties! ♡
Ja, we gaan het zowiezo eerst in de winkel even testen. Maar er zijn vaak zoveel kinderwagens te koop! 
Daarnaast weet ik natuurlijk niet hoe diezelfde kinderwagen op verschillende tereinen loopt en of hij na 3 maanden nog altijd prettig is. Ik heb al wat reviews bekeken, en het blijkt dat er een aantal wagens zijn waarvan de wielen snel piepen of lek gaan etc. 
Vandaar dat ik graag jullie ervaringen in mijn overweging meeneem. Scheelt weer een hoop rondjes door de winkel lopen! Haha. 

Wij hebben ook de Mutsy Nio. Ikzelf ben ook 1.52m en deze kinderwagen kun je ver uitklappen.
We hebben zelf een kleine auto en wij moeten helaas de wielen er van af halen, we zijn er al aan gewend dus voor ons is het geen nadeel meer.. 
Kinderwagen heel fijn in gebruik!

Bij veel winkels is er een route aangelegd met verschillende ondergronden zodat je dat kunt testen. Verder staan de wagens per merk (en prijsklasse) bij elkaar en vallen er dus enkele groepen al af. Dan uitzoeken welke wensen je hebt zodat er nog enkele overblijven. Daarvan zijn er nog een paar die je niet mooi vindt en dan is het gewoon testen wat goed bevalt. Zo wordt dat mega-aanbod toch snel gereduceerd haha. Succes ermee! Ook wel fijn om zo lekker vroeg te beginnen, heb ik ook gedaan, heb je in elk geval geen laatste-moment-stress en de voorpret vond ik ook leuk ?

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Voor ons eerste kindje hadden we een bebecar super duur haha wilde toen echt iets heel moois, maar totaal niet praktisch?
Ik ben ook zwanger en als alles goed mag gaan hier ook een december kindje. Aan de hand van foto's vind ik de Easywalker Harvey 2 erg mooi. Compleet €850,- ongeveer dus ook betaalbaar. Schijnt ook goed uit de test te komen. Ze hebben ook erg leuke kleurtjes er van. Maar moet dus nog in het echt kijken. Gaan pas na de echo's.

Gefeliciteerd!
Ook wij hebben een vrij groot lengte verschil 1,70 en 1,97. Drie jaar geleden werd toen een bugaboo, stokke of een Joolz Geo aangeraden. We zijn voor de Geo gegaan omdat die de optie heeft om als duowagen omgebouwd te worden. Achteraf super blij mee want hij wordt nu inderdaad intensief voor twee kindjes gebruikt. Hij is qua opvouwen niet de kleinste maar past inclusief zitje (dus niet de bak) volledig in de achterbak van mijn punto.
Succes en veel plezier met uitzoeken 

Gefeliciteerd!!
Wij hebben de Mutsy Nio erg fijne wagen! Mijn man is 1.79 en ik 1.67 voor ons allebei een fijne wagen en heel compact in te klappen. Past in onze peugeot 206. De wielen kunnen er zelfs erg makkelijk op en af gehaald worden. Wel had het boodschappen mandje ind wat groter mogen zijn. Ik had niet verwacht zoveel lopend boodschappen te gaan doen. Maar ons zoontje groeide zo snel dat dat gesleep met de maxi cosi snel klaar was hahah
Succes??

Bekijk ook de Nuna, wij hebben de Mixx en die is goed verstelbaar. Wat ik fijn vind is dat hij wat langer mee zou moeten gaan dan vele andere (stoeltje kan meer gewicht hebben) en dat de bekleding van het zitje eruit kan, waardoor hij heel ‘luchtig’ wordt (rugleuning is ademend). De wagen heeft ook wel weer nadelen, zo is hij vrij licht, waardoor wieltjes soms zwenken (geen last van, maar goed om te weten) en worstel ik bij zowel nuna als de joolz met het vast klikken van gordeltjes. Wel is hij goed in hoogte verstelbaar en paste gemakkelijk in suzuki alto. Nog groot voordeel: kinderwagenbak is plat te maken, waardoor hij makkelijk in auto mee kan als je meer bagage hebt en weinig opbergruimte inneemt. Zelf vind ik het ook een fijn idee dat het zitje en de bak twee aparte dingen zijn, zodat we straks bij een tweede makkelijk kunnen switchen (oudste in zitje en baby in draagzak of juist baby in de bak, peuter op fietsje/plankje), zonder dat we daar veel moeite voor hoeven te doen. Dit is bij Joolz niet mogelijk, ivm ombouwen van bak naar zitje.
Qua ergonomie; de kuip zitjes zoals bij Joolz en Bugaboo (afrader, erg lage bak/zit) worden beter getest, maar hebben wel als nadeel dat je nooit een heel plat ‘bedje’ kunt maken.
Een ruime mand wil je. Kan ik niets mooiers van maken; kinderen hebben veel nodig en het is echt heeeel fijn als je veel mee kunt nemen, makkelijk boodschappen onderin kwijt kunt etc.
Babypark heeft briljante video’s op youtube, kun je alvast een en ander bekijken en vergelijken. Veel plezier! 

Toevoeging; als je een lange man hebt, heb je wat meer kans op een ‘lange baby’, neem dit mee in je zoektocht. De grootte van de bakken en de lengte van de leuningen van zitjes verschillen onderling best wel wat. Aangeraden wordt om je kind liggend te vervoeren, tot het zelf kan zitten. In praktijk is dat vaak wel iets korter, omdat ze nieuwsgierig worden en niet altijd meer willen liggen, maar ik heb vriendinnen die flink baalden toen hun baby van 4 maanden uit de bak groeiden. Ook omdat ze in de bak vaak makkelijker slapen als je ergens heen gaat. Mijn dochter is wat kort van stuk, maar heeft tot ruim 8 maanden in de bak gelegen, was erg fijn! 

Terug
Bovenaan