Kinderwagen, wiegje of ledikantje??

A

Anoniem

Guest
Hallo
Ik ben benieuwd wie zn baby nog meer in de kinderwagen laat slapen de eerste weken?? Op de slaapkamer bij jullie he? En hoe lang??

Of kiezen jullie voor een wiegje?
Of voor het ledikantje uit de babykamer?

De intake-ster vd kraamzorg zei dat de kinderwagen echt geen probleem is maar vind dat een beetje raar eigenlijk (maar is bij ons wel de beste oplossing denk ik)

Hoor graag jullie mening/ervaring hiermee

Liefs diana

Hoi!

Ik kies er ook voor om beeb bij ons op de kamer te laten slapen. Dit vooral i.v.m. borstvoeding, dat ik hem/haar dan sneller hoor.
Kinderwagen is ook prima, volgens de kraamzorg.

Groet,
Noa

Mijn eerste heeft 2 a 3 weken in de reiswieg van de kinderwagen geslapen. Dit omdat hij zijn wieg zelfs te groot vond. Hij werd rustiger toen hij in de reiswieg ging. Als het weer nodig is doe ik dat weer. Maar in principe gaan proberen we eerst de wieg, op onze kamer. ivm borstvoeding en dat de babykamer een verdieping lager is.

Ik heb een wiegje dat ongeveer even groot is als de reiswieg van de kinderwagen, er zitten nog wielen onder ook dus ik ben van plan die op mijn kamer te zetten, zo heb ik dat met mijn zoontje ook gedaan. Hij heeft er wel maar kort ingelegen, 2 of 3 maanden, toen heb ik hem naar het ledikantje verplaatst. Ik denk dat het best kan in de bak van de kinderwagen, als dat voor jullie werkt dan moet je dat gewoon zo doen.

Wij hebben in het kinderkamertje een ledikantje staan, waar ons kindje in zal gaan slapen. Zodra ik beneden ben, kan hij/zij in de kinderwagen liggen.
Ondanks dat ik borstvoeding wil gaan geven, hecht ik heel erg waarde aan het hebben van een eigen plekje, voor zowel de baby als mijzelf en mijn man. Geen baby op de slaapkamer dus.

Denk er bij de kinderwagen wel om, dat als je een 2e hands hebt, je het matrasje controleert op 'kuilen'. Anders even een nieuwe kopen.

Groetjes, Dee

Hoi!

Vind er eigenlijk niks raars aan hoor (zoals de kraamverzorgster zegt) Wijzelf gaan ook de reiswieg (misschien) eventjes gebruiken voor de eerste weken.
Maar naast onze slaapkamer zit de babykamer met een heerlijk ledikantje en de bedoeling is dat de kleine straks in haar ledikantje gaat slapen.
(heb het bij mijn zus meegemaakt, daar lagen de kids tot wel 3 jaar oud bij hun in bed, en dat was puur gewenning) zodra zij dr kindje in t eigen kamertje legde huilde het het hele huis bij elkaar van verdriet (ja zou ik ook doen als ik 2 jaar lang bij mijn mama in bed lig/ op de kamer ligt, en ineenkeer moet verhuizen naar een andere kamer)

Neemt niet weg dat ik wiegjes veroordeel hoor hihi, denk dat het idd voor borstvoedinggevers makkelijk is (mag het zelf niet geven ivm mijn medicijnen (voor de Crohn) die ik na de bevalling weer moet starten)

Maar goed ik dwaal af ahahah, wat ik iniedergeval begrepen heb, is dat het echt geen kwaad kan als je kind af en toe in de reiswieg slaapt!

Groetjes Marjolein

Bij ons vorig kindje hebben we haar net zo lang op de kamer gehad, tot ze 's nachts niet meer kwam. Ik gaf borstvoeding en dan is dat wel erg practisch. Wegens omstandigheden slapen we tijdelijk straks in de woonkamer. Dan staat daar het wiegje en als wij wakker zijn leggen we de baby in de wandelwagen op een aparte kamer. VOlgens mij moet dat prima kunnen hoor, zo'n reiswieg!

ik heb trouwens een heel jaar met mijn zoontje op 1 kamer geslapen, wel ieder in zijn eigen bed. Het was geen bewuste keuze maar het ging niet anders. Toen we eindelijk een huis hadden en hij een eigen slaapkamer kreeg had ik er meer moeite mee dan hij haha. Hij sliep gewoon maar ik miste zijn geluidjes wel, maar alles went natuurlijk. Ik moet zeggen dat mijn zoontje nogal gemakkelijk is, die had dus totaal geen problemen om opeens niet meer op mijn kamer te liggen.

Terug
Bovenaan