Kinderwagen, wiegje of ledikantje??

Wij hebben een hele grote wieg.
Onze dochter heeft 7 maanden in de wieg op onze slaapkamer geslapen en toen ze zich begon op te trekken aan de randen hebben we haar in haar eigen kamertje gelegd in een ledikant. Ze was toen dus 7 maanden. Ze vond het geen moment raar en is gewoon lekker gaan slapen. Wij hebben drie weken moeten wennen aan het feit dat we weer samen waren.

Met de tweede doen we het weer zo. Lekker lang bij ons, maar alleen in de wieg. Zodra hij of zij daar niet meer in kan, dan in het eigen kamertje in het ledikant.

Groetjes,

Marjoke

Hoi Diana
wij hebben onze dochter gelijk op haar eigen kamertje laten slapen ('s nachts) in een ledikantje, en mijn man haalde haar dan de eerste week op als ik borstvoeding gaf.

Overdag sliep ze gewoon beneden in de kinderwagen, omdat ze haar dag- en nachtritme omdraaide in het begin.  Nadat we dat probeerde, sliep ze s nachts langer en overdag korter, dit werkte dus prima!

Groetjes, Paulien

Hoi,
Vanuit mij de volgende tip. Voor de eerste weken lijkt de reiswieg van de kinderwagen mij ook geen probleem. Ik ben zelf moeder van een zoontje van 2 jr en 8mnd.
Voordat je kindje er is kun je van alles bedenken over hoe je wat precies wilt.
Uiteindelijk is het je kindje die je gaat laten merken wat het beste is.
Veel net geborenen vinden de kinderwagen bak heel geborgen.
Anderen hebben juist het gevoel van meer ruimte nodig.
Sommigen maken heel veel geluidjes, waardoor je veel eerder beslist ze op een eigen kamer te leggen. Of je blijkt zelf geen oog dicht te doen omdat het wel of juist niet naast je ligt. Het is goed een uitgangspunt te nemen over hoe je wat wilt.
Maar vaak lopen de dingen met een baby totaal anders als je zelf allemaal hebt bedacht.
Doen wat het beste voor jullie kindje blijkt te zijn!
Groetjes Soela

Hoi,

ivm ruimte gebrek komt onze kleine in het begin met ledikantje op onze kamer (vind ik ook fijn zo dichtbij) en als alles goed gaat verhuisd hij/zij uiteindelijk naar de kamer van grote (3jaar) broer.

Mijn 1e heeft eerst in de wieg op onze kamer gelegen, maar omdat hij hier zo snel uitgroeide heb ik deze keer maar meteen voor een ledikantje gekozen. Overdag sliep hij weer veel in de kinderwagen.

Maar zoals degene voor mij al zei (ff naam vergeten) ik laat het natuurlijk ook van het kind afhangen, als ik merk dat het ledikantje te open voor hem/haar is dan gaat hij/zij gewoon in de kinderwagenbak...

Liefs Nika

hoi hoi,

ik ben van plan om ons kindje meteen op een eigen kamertje te laten slapen.
ik slaap erg licht en onze kat ligt vaak op bed, dus lekker op een eigen kamertje.

groetjes kwinty.

Hoi eveline! Echt een supertip! Dankje!! Ik ben net naar prenatal geweest en daar hadden ze al dikke matrasjes voor de quinny speedy sx, kon er gelijk 1 meenemen.

Ideaal dus.

Overdag als de baby moet slapen gaat ie gewoon in zn ledikantje op zn eigen kamertje en ´s nachts bij ons in de kamer in de reiswieg dus.

En ik hoop dat ie dat ook allemaal wil haha zoals hierboven al gezegd werd, hij moet het ook allemaal wel willen en zal het zelf wel aangeven waar hij het lekkerst slaapt!

Dankje voor al jullie reacties!!

Liefs diana

hoi,

misschien een domme vraag, maar waarom een kinderwagenbak in de box zetten?
Mijn dochter lag gewoon "los"in de box te slapen. Niet de hele dag natuurlijk, maar zo'n slaapje tussendoor. Ging prima.

gr Kyra

Terug
Bovenaan