Kinderwagen, wiegje of ledikantje??

Tuurlijk, noodgedwongen met je kindje op 1 kamer slapen, is ook zeker geen keuze. Kan me ook voorstellen dat het heerlijk is hoor, je kindje elke nacht bij je. En idd, het ene kind is zeker het andere niet.

Maar mijn vriend en ik hebben gewoon zoiets van, de slaapkamer is eigenlijk straks nog enige plek waar je echt even alleen bent. Hopelijk goede nachtrust krijgen, of iniedergeval onszelf daar de kans voor proberen te geven. Vind privacy gewoon belangrijk, en moet er niet aan denkennnn straks bijv een hummel van 2 elke nacht op me kamer te hebben..

Groetjes marjolein

Hoi hoi,

De kleine van ons gaat lekker in zijn ledikantje in zijn slaapkamer liggen. En we hebben de box beneden staan daar kan ook eventueel de reiswieg in gezet worden maar voornamelijk zal er wel gekozen worden voor zijn ledikantje.

Liefs Fruit Girl

hoi hoi,

wij laten de kleine gewoon lekker op zijn eigen kamertje slapen als die geboren is
dus geen reiswieg of wiegje.

moet eerlijk zeggen dat ik het dus wel raar vind dat de kraamhulp dat zegt van de reiswieg bakwagen.
(heeft ze aan mij ook gevragt hoor)
maar ik denk zo:
die dingen zijn daar NIET voor gemaakt om een kind een hele nacht en misschien overdag dus ook nog als je weg gaat er in te laten liggen , toch???
want het matrasje is ook een stuk dunner enzo als in een ledikant.

maar goed ieder voor zich he , maar dit was even mij mening

iedereen nog veel plezier van de zwnagerschap en geniet ervan

groetjes moekje ( morgen 38 weken)

Hoi Allemaal,

Een reiswieg van een kinderwagen (behalve bugaboo, ivm goedgekeurde matrasje) is niet gemaakt om lang in te slapen (ook ivm wiegendood). Je kunt het beste een wiegje op je kamer zetten, deze zijn wel geschikt voor de baby om in te slapen.

groetjes Mariska

ps raar van die kraamverzorgster?

Hoi Diana,

Ik kies voor het wiegje waar ikzelf ook in heb gelegen.Als alles zo snel gaat als gedacht dat ik al met 2 weken bevallen ben dan kies ik ook voor de kinderwagen,ik vind het helemaal niet gek voor jullie al helemaal niet omdat je toch in een flat woont.

lfs nice (34 wk zwanger)

Hoi Hoi

Ons kleintje gaat naast ons op de slaapkamer slapen.We hebben het wiegje van mijn vriend van vroeger opnieuw laten bekleden en daar kan ze lekker in slapen.Overdag gaat ze in haar ledikantje slapen.Mijn zoontje sliep in de huiskamer maar omdat hij nu anderhalf is en de baby slaapt vind ik het rustiger voor haar op haar eigen kamertje overdag.Mijn zoontje sliep op zijn eigen kamertje na de kraamtijd maar ik werd hier heel onrustig van omdat ik hem niet kon horen ademen.Na  6 maand bij ons op de kamer te hebben geslapen is hij verhuisd naar zijn eigen kamer en hij slaapt altijd in zijn eigen bedje.Het is belangrijk om ze niet aan jullie bed te laten wennen om te zorgen dat hioj niet meer in zijn eigen bedje wil maar ik denk dat op de kamer niet uitmaakt met die kleintjes.Ik vind het ook niet prettig om mijn dochtertje in de reiswieg te laten slapen omdat ik een quinny heb en de binnenkant best dik gevoerd is.Als ze groter worden past het steeds minder goed.
Je moet doen waar jij je prettig bij voelt maar de kinderwagen bak zou ik persoonlijk niet doen.

We zijn er nog niet uit, maar denk dat ik gewoon een wieg aanschaf.

We hebben een quinny speedy sx en las net dat alleen het matrasje vd bugaboo goedgekeurd was?! Dan houdt het al op.

Bedankt voor jullie reacties!! We zoeken het hier wel even uit hoe en wat haha

Liefs diana

Je kunt ook een matrasje op maat laten maken bij de prenatal. Kost ook niet de hele wereld en dan heb je gewoon een wiegmatrasje voor in de wandelwagen. Als je dan gaat wandelen, moet je het matrasje even omwisselen omdat het wiegmatrasje soms iets te dik is en da's niet handig met hobbels. Stukken goedkoper dan een wieg aanschaffen! Als je die niet hebt, lijkt me dat zonde van het geld want na een paar maanden zijn ze er meestal al uit gegroeid.

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan