Kinderwagen

Hallo dames, deze vraag zal vast wel eens eerder zijn gesteld, maar kan iemand mij een kinderwagen aanraden?? Ikzelf heb het gevoel dat dé verschillen zitten in drie- of vier wielen, zwenkwiel ja of nee, en vervolgens de afwerking.... Of mis ik een belangrijk criterium. Ik zal er veel mee gaan wandelen, naar de supermarkt, en maar weinig in de auto meenmen. Hoop dat jullie me kunnen adviseren...
 
Wij hebben een (merkloze) kinderwagen van mijn nicht gekregen, maar haast iedereen die ik ken zweert bij de Bug-a-boo.
Kinder- en wandelwagen in een.
Met allerlei assecoires (schrijf je dat zo) en inklapbaar enzo.
Wij gebruiken in het begin (denk ik) vooral de MaxiCosi en MaxiTaxi.
En ik heb zo'n draagdoek en mijn vriendje zo'n draagzak.
 
Hai Franka,

Het is best moeilijk welke wel en niet, ik heb op straat gewoon wandelende dames aangesproken om te vragen hoe hun kinderwagen beviel in gebruik :)
 
Hallo,
Wij hebben de trans4mer. Prima wagen!
Het is een 3-wielen met voor een dubbele zwenkwiel. We wonen nog geen 5 min lopen van het bos en gaan daar regelmatig naar toe. Eén klein nadeel: bij het opvouwen schuift het voor wiel naar voren. Daarom past hij niet in de kofferbak van een kleine auto (bv. seat ibiza). Het voorwiel kan er trouwens wel af, maar ik weet niet of ie dan past. Het is trouwens wel verstandig om te kijken of de wagen in de auto past voor je hem koopt. Meeste winkels kan/mag het wel en zijn ze ook erg bereid om hierbij te helpen en advisen te geven (wij hadden dit niet gedaan, maar gelukkig paste de wagen in de kofferbak).
Groetjes
 
Hoi,

Wij hebben de Quinny freestyler driewieler. Die bevalt heel goed. De Maxi cosi past er op, hij kan aardig klein opgevouwen worde en is robuust. De bugaboo vind ik zo hobbelig met die kleine wielen.

Groeten
 
Ik zou je vooral willen adviseren te gaan proberen, pas dan kom je erachter wat voor jullie het prettigst is.

De Bugaboo viel voor ons direct af, omdat die niet in hoogte verstelbaar is en mijn man nogal lang is.

Wij zijn naar een grote zaak in Tilburg gegaan (Babysuperstore Van Asten) en daar hadden ze zo'n beetje alle soorten staan, dus hebben we uitgebreid proefgereden: vooruit, achteruit (dat was met sommige heel moeilijk dus kan ik je zeker aanbevelen even te testen), draaien.

De uiteindelijke keus is heel persoonlijk natuurlijk, bij ons was het vrij snel duidelijk dat we er een wilden met 3 wielen of 4 wielen waarvan de voorste twee bij elkaar staan (dubbel zwenkwiel), omdat je dan een hele kleine draaicirkel hebt.
De Quinny heeft een apart voorwiel, dat gaat van links naar rechts, en vond ik persoonlijk niet prettig rijden. Wij kozen dus voor een wiel dat ronddraait (zoals bij een winkelwagentje), en dan is er per merk nog wel verschil in hoe soepel dat gebeurd kan ik je vertellen.

Grote wielen vonden wij fijner rijden dan kleine, en nu ik vorige week op het strand mensen heb zien klungelen met die kleine wieltjes ben ik blij dat we daarvoor gekozen hebben.

Toen we eenmaal een geschikte wagen gevonden hadden qua rij-comfort, hebben we ook naar de inklapbaarheid gekeken (want dat moet voor 1 persoon toch simpel te doen zijn) en hebben we even gekeken of hij achter in onze auto paste.
Verder hebben we nog even gekeken of alle onderdelen ons aanstonden (zowel de reiswieg als het buggydeel), waarbij ik een voorkeur had voor een zo groot mogelijke reiswieg omdat ik een groot kind verwacht, en een buggydeel wat je ook neer kunt leggen voor als je kind even wil slapen.

Tot slot hebben we natuurlijk nog even naar de kleur gekeken.

Het is overigens geworden: een X-adventure Sprinter, kleur knalrood, met 4 wielen (dubbel zwenkwiel, voelde wat stabieler aan) en met een adapter voor een maxicosi autostoeltje erop.

Het is niet zo'n bekend merk, maar voor ons sprong hij met kop en schouders uit boven bekendere wagens als Quinny Freestyle, Koelstra Flexa, Mutsy, Bugaboo etc.

Volgende week komt hij binnen: ik kan bijna niet wachten totdat ik ermee rond kan rijden.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie, en wens je veel succes bij het uitzoeken en veel plezier bij het proefrijden,

N.
33 wkn
 
Ik zou persoonlijk nooit voor een 3-wieler kiezen omdat die onstabiel is bij de stoep -op en -af gaan (dan staat hij dus even op 1 wiel)
Net zoals de andere al zeggen is het erg persoonlijk; ik ga voor de bugaboo want die heeft een grotere reiswieg dan andere, er draait en stuurt super makkelijk ook vouewt hij snel op en kan je kindje zowel naar je toe kijken als van je af. Succes met kiezen!
 
Ook wij hebben voor een Bugaboo gekozen. Hij rijd echt super!! In verschillende winkels hebben we verschillende wagens geprobeerd, en deze stak er met kop en schouders boven uit.
en N. ook mijn man is vrij lang. Voor de bugaboo is er wel een verleng stang te krijgen, mocht het echt een probleem zijn. Maar omdat deze wagen zo soepel stuurt vond hij het niet echt nodig.
Voordeel is dat hij makkelijk in te klappen is, en erg klein is (daardoor dus makkelijk in de auto te krijgen)

Ik moet wel zeggen dat ik de Stokke ook wel heel erg leuk vond, en deze rijdt ook super, is wel goed in hoogte te verstellen, maar deze vond mijn man toch iets te "spacy".

Je merkt het al, de keuze is echt heel erg persoonlijk. Veel succes en plezier met het uitzoeken van een wagen.
Groet Mik
 
Terug
Bovenaan