Ik zou je vooral willen adviseren te gaan proberen, pas dan kom je erachter wat voor jullie het prettigst is.
De Bugaboo viel voor ons direct af, omdat die niet in hoogte verstelbaar is en mijn man nogal lang is.
Wij zijn naar een grote zaak in Tilburg gegaan (Babysuperstore Van Asten) en daar hadden ze zo'n beetje alle soorten staan, dus hebben we uitgebreid proefgereden: vooruit, achteruit (dat was met sommige heel moeilijk dus kan ik je zeker aanbevelen even te testen), draaien.
De uiteindelijke keus is heel persoonlijk natuurlijk, bij ons was het vrij snel duidelijk dat we er een wilden met 3 wielen of 4 wielen waarvan de voorste twee bij elkaar staan (dubbel zwenkwiel), omdat je dan een hele kleine draaicirkel hebt.
De Quinny heeft een apart voorwiel, dat gaat van links naar rechts, en vond ik persoonlijk niet prettig rijden. Wij kozen dus voor een wiel dat ronddraait (zoals bij een winkelwagentje), en dan is er per merk nog wel verschil in hoe soepel dat gebeurd kan ik je vertellen.
Grote wielen vonden wij fijner rijden dan kleine, en nu ik vorige week op het strand mensen heb zien klungelen met die kleine wieltjes ben ik blij dat we daarvoor gekozen hebben.
Toen we eenmaal een geschikte wagen gevonden hadden qua rij-comfort, hebben we ook naar de inklapbaarheid gekeken (want dat moet voor 1 persoon toch simpel te doen zijn) en hebben we even gekeken of hij achter in onze auto paste.
Verder hebben we nog even gekeken of alle onderdelen ons aanstonden (zowel de reiswieg als het buggydeel), waarbij ik een voorkeur had voor een zo groot mogelijke reiswieg omdat ik een groot kind verwacht, en een buggydeel wat je ook neer kunt leggen voor als je kind even wil slapen.
Tot slot hebben we natuurlijk nog even naar de kleur gekeken.
Het is overigens geworden: een X-adventure Sprinter, kleur knalrood, met 4 wielen (dubbel zwenkwiel, voelde wat stabieler aan) en met een adapter voor een maxicosi autostoeltje erop.
Het is niet zo'n bekend merk, maar voor ons sprong hij met kop en schouders uit boven bekendere wagens als Quinny Freestyle, Koelstra Flexa, Mutsy, Bugaboo etc.
Volgende week komt hij binnen: ik kan bijna niet wachten totdat ik ermee rond kan rijden.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie, en wens je veel succes bij het uitzoeken en veel plezier bij het proefrijden,
N.
33 wkn