Kinderwagens...tips welkom

A

Anoniem

Guest
Vandaag was ik in Gouda...wat een kinderwagens. Ik ben wel enthousiast over de Quinny Buzz 4. Alleen die prijzen....weet iemand of er ook vergelijkbare wagens zijn tegen andere tarieven?

En klopt het dat de prijs van inclusief het zitdeel is, en dat je de reiswieg apart koopt samen met de maxi cosi? Of is de prijs alleen het onderstel en betaal je ook het zitdeel apart?

Tips en ervaringen zijn welkom!!

Hoi hoi,

Ik kan je niet echt helpen, wij hebben geen combiwagen gekocht, wij hebben een klassieke engelse kinderwagen.

Maar die prijzen... idd je schrikt je een ongeluk.
Vandaar deze tip: ik weet niet of je in de buurt van de duitse grens woont, maar het kan de moeite zijn om eens in Duitsland te kijken. Het kan op bijvoorbeeld een complete Quinny zo 100 euro schelen!

Iig succes met zoeken!

Groetjes Platvoetje
mv Amy, 11w 6d zwanger

Hoi hoi, wij hebben een mutsy gekocht (volgens de consumenten bond de beste koop 2008). De prijs is wel even slikken € 670,- (bij Baby-dump), maar dat is dan wel  de totaalprijs voor het onderstel, de reiswieg, wandelwagenopzet en maxi cosie. Ook wordt ie gratis thuisbezorgt. Als je het zo bekijkt, is het een investering waar je wel een aardig tijdje mee vooruit kan.  
Kinderwagens zijn gewoon duur, maar als je je goed orienteert, kun je wel veel waar voor je geld krijgen!!

gr. Peet

Wat zijn er veel he? Ik had net het gevoel dat ik een auto aan het kopen was! En ja, die prijzen zijn niet zuinig. Eentje met alles erop en eraan kost goedkoop 300 euro en duur 1100 euro...
Wij hebben zelf gekozen voor een mutsy met 4 wielen gekozen en zijn er erg tevreden mee. Was idd rond de 670 euro (met reiswieg, trappelzak, autostoeltje, regenhoes e.d.), maar gelukkig hebben wij deze cadeau gekregen van onze schoonouders!
Maar je moet maar zo denken, je gebruikt dat ding echt iedere dag, zeker dat 1e jaar! Dan is comfort, veiligheid, makkelijk gebruik e.d. toch geen luxe.

Bedenk gewoon goed wat je te besteden hebt, welke dingen voor jou echt een must zijn (in wat voor auto moet-ie passen? Wil je er ook mee op strand of bos? Hoe zwaar mag-ie zijn? Wil er een autostoeltje op kunnen klikken? Wil je wandelwagen 2 richtingen op kunnen klikken?) en dan gewoon 'oefenen' in de winkel, een 'proefrit' maken als het ware. Zo kwamen wij er achter dat de kinderwagen die in de folder erg mooi leek, te laag was voor mijn (lange) man en dus niet comfortabel etc.

Veel succes!

Groetjes, Karin
15+6 wkn

Voor een kinderwagen zou je eventueel eens op site's als marktplaats kunnen kijken! Dat scheelt echt heeeeeel erg veel. Wij hebben bijvoorbeeld een Quinny Comfort (wordt inmiddels niet meer geleverd) waar we zeer tevreden over zijn. Die gaat nu al drie jaar mee, en kan als het gewed is nog wel zes jaar. Dus als je zoiets kan vinden van een stel dat bijvoorbeeld maar een kindje er in gehad heeft, doe je nog een prima koop! Ik heb als tweede (voor de oppas ed) een tweedehands Bugaboo (eerste type), maar vind dat echt een stuk minder. Toegegeven, hij is een stuk makkelijker in een kleine auto te krijgen, maar onze dochter past er al een jaar niet meer in (ze is net 3) terwijl ze in de Quinny nog prima zit! Ook vind ik de Quinny stabieler, en toch soepeler, rijden.

Succes!

Wij hebben een Quinny, 4 jaar geleden inmiddels alweer gekocht, maar dat is hem niet aan te zien, ondanks dat er inmiddels 2 kids in hebben gezeten/ zitten (we gebruiken hem nog steeds voor lange stukken lopen met de jongste) en hij gaat straks dus zijn 3e ronde in.

Wij hebben hem toen gelukkig wel in de uitverkoop kunnen kopen en dat scheelde nogal.... waren we errug blij mee (en hij was overcompleet met zelfs luiertas etc erbij).

Wij hebben toen eerst ook nog gekeken bij van die 'dumpzaken'. Die kopen gewoon oude collecties op, maar zijn gewoon nieuwe wagens waar in de reguliere winkels geen fysieke ruimte meer voor is en dan gaat er wel tot de helft van de prijs af en soms wel meer! Zou het zeker eens overwegen daar te gaan kijken als ik jullie was.....
Uiteindelijk vonden wij dus een aanbieding bij de prenatal die de oude lichting kwijt moest en dat scheelde gewoon nog meer dan bij die dumpzaken EN hij was nog completer, dus was de knoop snel door natuurlijk.

Succes ermee!

groetjes,
Marije

Ook ik vond de quiny buzz 4 het mooist en we hebben hem van een lieve opa gekregen, de prijzen waarmee winkels adverteren verschillen heel erg idd de ene heeft onderstel met reiswieg en buggy en dit extra de ander weer dat, maar ik zal hieronder even de prijzen zetten waarvoor wij deze mooie kinderwagen hebben gekocht bij Babydump.

Wandelwagen buzz 4   469 euro
voetenzak                                        79 euro
Kinderwagenbak                  169 euro
Parasol                                      29.95 euro  
parasolclip                                  6.50 euro
zwart  mandje                        19,95 euro

Totaal                                          773.40 euro  
Totaal met maxicosi   864.35 euro

Dan is ie helemaal compleet, standaard zit hier dus de buggyinzet bij en een tweede buggyinzet omdat er geklaagd was dat de oorspronkelijke te klein was en kinderen er te snel uitgroeiden, een all weather set etc.
Bij sommige winkels krijg je een maxi cosi bij deze wagen zo ook bij Babydump, maar wij wilde de Maxi cosi cabriofix erbij en dat kosten ons 46 euro extra en de daarvoor bestemde voetenzak kost nog eens 44 euro.

Dus al met al een flinke prijs, maar dan kun je wel een aantal jaren vooruit en eventueel nog gebruiken bij volgende kindjes. Maar goed zoals ik al zei hebben wij hem cadeau gehad!

liefs Daantje

hey.

probeer marktplaats eens. daar staan er zoooooo veel voor een goedkoop prijsje.
ja, hijs wel 2e hands dan maar als hij er goed uitziet en lekker rijd is dat toch niet erg?
niemand die dat dan weet.

succes ermee

groetjes do

Terug
Bovenaan