Kinderwagens...tips welkom

Hoi mooie dromen,

Grappig, wij waren afgelopen zaterdag ook in babypark gouda aan het kijken voor een kinderwagen. We hebben er een hoop uitgeprobeerd (over de testbaan o.a.) en de verkoopster verteld wat onze wensen waren. Zo vielen er gelijk al een aantal voor ons af, dat scheelt weer. Uiteindelijk ging onze voorkeur uit naar de Mutsy 4 rider. We hebben hem ook in de auto gepast. Uit het boekje wilde ik eigenlijk de mutsy slider, maar die is te laag voor mijn man en hij schopte telkens tegen het onderstel aan. Dus die viel direct af. Het einige waar we nu nog niet over uit zijn is of we de lightweight willen of de spoke 1. Over de spoke 1 staan wat slechte recenties op internet van gebruikers over de wielen. De voorwielen zouden zwabberen en makkelijk doorbuigen. Daar tegenover staat weer dat hij door de consumentenbond als beste uit de test kwam in 2008. Dus we gaan nog een keer kijken en uitproberen en zoeken dan een winkel waar we hem het goedkoopst kunnen vinden. We hopen dat er ergens nog een keer aanbiedingen komen. Zo niet, dan gaan we toch proberen te onderhandelen over bijv. gratis accesoires ofzo. Dat gebeurt echt heel veel en scheelt je vaak weer geld. Zo kun je de maxicosi er vaak gratis bij praten en wat losse spullen zoals een matrasje, of parasolletje.
Uiteraard kun je altijd op MP kijken. Wij willen persoonlijk een nieuwe wagen. Ook omdat we (mocht dat lukken) hierna zeker nog een tweede kindje willen.   Dan kun je het bedrag eigenlijk al door twee delen en ben je zo rond de 350 euro per kind kwijt. Op die manier valt het misschien weer mee. Als je op Mp een tweedehands koopt, heb je kans dat je bij een eventueel volgende kindje alsnog een nieuwe of andere moet kopen en dan ben je net zoveel geld kwijt. Maar dat is ieder voor zich.

Succes ermee! en vergeet niet dat er op sommige wagens ruim twee maanden levertijd zit!
Groetjes Bolle

Hoi allemaal,

Bij onze eerste hebben we de kinderwagen bij een grote babyzaak gekocht. We keken begin december en het bleek dat ze de complete collectie van (toen 2005) eruit deden. Een geluk voor ons. We hebben de quinny speedy sx met alles erbij (behalve maxi-cosi)  voor € 350 mee mogen nemen (geen showmodel).
We hadden alleen geen keuze uit alle kleuren, maar aangezien we een neutrale wagen wouden, vonden wij antraciet geen probleem.

Indien er wat tijdens de rest van de zwangerschap gebeurde, waardoor we de wagen niet meer nodig hadden, kregen we al ons geld terug, ondanks dat het een ouder model was.

De wagen is nu nog in perfecte staat en gaat mee voor de 2e ronde. Er zijn nu ook een heleboel mooie wagens, maar vind het echt zonde om nog een keer zoveel geld uit te geven, terwijl we een goede wagen (met draaiend voorwiel) hebben staan.

Misschien een tip voor meiden die nog even moeten voordat de baby er is.

Groetjes Noah

Hoi !

Misschien is de Gardo iets voor je. Kun je ook op het internet de folder inzien. Hebben wij een wagen gekocht. Geen merkwagen, maar een combi van de quinny/mutsy en nog een merk... We zijn er erg blij mee en absoluut neit duur. Ook de quinny is daar compleet incl maxicosi te verkrijgen voor 540,-!!! Alleen keus uit 3 kleuren geloof ik. (merk de speedy).

Groetjes en succes!

Zoals iemand al aangaf, zou ik eerst op een rijtje zetten waar de wagen aan moet voldoen, stad of ook bos? Moet ie makkelijk in de auto passen of moet ie een beetje handig de bus/trein  in kunnen? etc.

Wij hebben zelf de Quinny Buzz (geleend van mijn zusje), erg handig omdat ie vanzelf openvouwt (gasveer), stevige banden heeft zodat ie zowel in de stad als in het bos lekker rijdt, maar het is wel een behoorlijk lomp groot ding voor in mijn auto (ik moet em achter mijn stoel plaatsen omdat ie niet in de koffer past (Peugeot 206). De Quinny reiswieg is ook aan de kleine kant. Was voor ons geen prbleem, ons meisje is vrij fijn en heeft er bijna 6 mnd in kunnen liggen, maar mss wat minder geschikt als je een erg groot kind hebt?

Omdat ons dochtertje nu een jaar is, hebben we  ook een Zapp gekocht, lekker voor de kortere eindjes en kan ook mee op de fiets.

Veel succes met je keuze en laat je niet teveel leiden door het uiterlijk en de verkooppraatjes. Laat je goed informeren in een speciaalzaak en ga dan nog es op MP kijken, er staat vaak nog erg goed spul tegen interessante prijsjes.

Grs,
Saskia

mijn advies is om niet teveel te bezuinigen op een kinderwagen. je gebruikt hem iedere dag, mijn zoontje heeft er 2 jaar ingezeten. wij hebben nu onze tweede op komst en dus gaat de kinderwagen weer zo'n 2 jaar mee. hij is nu nog als nieuw!
bij een goedkope wagen heb je kans dat hij niet zolang mee gaat.

je zou eens op marktplaats kunnen kijken of er een 2e handse opstaat.

verder heb ik nog een paar tips die ik ben tegen gekomen in de praktijk:
-zorg er voor dat hij makkelijk te sturen is. ik heb een 3 wieler met voor een zwenkwiel, daardoor is hij makkelijk te sturen. mijn zus heeft een driewieler met een vast wiel en die moet je altijd optillen als je de bocht door wilt. vooral met een ouder kind en boodschappen is dat best wel zwaar.

- kijk of de kinderwagen een ruime mand onder op heeft. ik doe vaak lopend boodschappen met de kinderwagen en ik kan het niet altijd in mijn bak kwijt onder op de wagen. hij mocht van mij wel wat groter. ik zie tegenwoordig vaak wagens waar geen bak onder zit, dat lijkt mij heel onhandig.

succes met het uitzoeken!!

Hai,

Kinderwagens zijn erg duur. Of de bak erbij inzit weet ik niet want dan moet ik de prijs weten. Het verschilt ook erg per winkel. Goed orienteren en de aanbiedingen in de gaten houden!
Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar het laatste weekend van september zijn de mama mazzeldagen er weer en krijg je 20% korting op de hele collectie. Ook op je Quinny Buzz! (alleen de buggaboo is uitgezonderd). Even wachten met kopen als het kan want 20% is erg veel!

lfs ing

Inge,

mama mazzeldagen zijn van Prenetal toch? weekend van 27/28 september?
Goede tip, ik heb ook nog het een en ander nodig nl en mag
mijn blije doos ophalen

liefs Daantje

Terug
Bovenaan