kinderwagens - wie ziet door bomen het bos

dag meiden,
we hebben een kinderwagen nodig, maar welke ?
Zijn de duurste ook de beste ?
ik vind 800 euro veel geld voor iets dat je toch eigenlijk maar kort gebruikt.

Raden jullie aan om tweede hands te kopen. Welke merken hebben jullie ervaring mee ?
Waarop moet ik letten als ik een kinderwagen aan wil schaffen ?

*beetje verward*
 
hoooi,
ja het is een hoop geld maar je kan je kinderwagen echt wel de eerste 3 jaar gebruiken hoor. en dan eventueel voor een 2de kleine?
Ik heb de Joolz Day gekocht.
Verder heb je idd ook goedkopere van quinny is ook erg goed en volgens mij rond de 400/500 euro.
Maar volgens mij heb je ook voor mij onbekende merken van 300 euro al. Succes met zoeken idgv!
 
hoi, er zijn idd genoeg kinderwagens te koop een 2e hands zou ik persoonlijk nooit kopen maar dat is ieder voor zich, ikzelf heb een x-adventure die vervolgens ook is om te bouwen naar een wandelwagen. hij was 300 euro en heb er erg veel plezier van. waar je op moet letten is iets voor jezelf: loop je er alleen mee op asfalt of wil je later ook de bossen in? test de wagens uitgebreid in de winkel en ga gelijk met de wagen naar buiten om stoepje op en stoepje af te doen ( mits ze in de winkel een parcourtje hebben moet je het gewoon vragen jij koopt iets dat goed moet zijn en niet naderhand denken had ik dit maar getest in de winkel) zelf heb ik een wagen met 4 wielen wou er eerst een met 3 wielen omdat mij dit mooier leek, maar functioneel was het niet als ik een stoep scheef af wou wat vaak voorkomt in onze stad dan viel de wagen om!!! dus toch maar 4 wielen.. alvast veel succes met kopen en proberen en idd goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn mijn wagen is net zo goed als de wagen van mijn vriendin die er wel 600 euro aan besteedt heeft..

groetjes non

oh ja let er ook even op dat als je wandelt je niet met je bovenbenen tegen de wagenbak aan komt dit loopt niet prettig omdat je extra afstand gaat nemen wat slecht is voor je eigen rug!!
 
Wij hebben de Mutsy transporter op het oog.
We krijgen de wagen van mijn ouders en die vonden het wel belangrijk dat we iets degelijks uitzoeken wat nog vele jaren meekan.
Dus geen Stokke (ofwel barkruk op wielen zoals mijn vader dat zo mooi noemt) :)

Babydump had ook nog eens een actie met een maxi cosi erbij, dus dat is helemaal mooi!

Moeten helaas nog tot kerst wachten....
 
Hoi,
Ik heb een topmark, echt een fijne wagen, zonder luchtbanden, ik wandel veel ook in het bos ed en dan zijn harde banden fijner (minder plakwerk ook)
Deze heb ik uiteindelijk verkozen boven de quinny, die hadden we bij eerste wel, maar die was dus al op:-(
De duurste zijn niet altijd de beste hoor!
Ik heb de maxi-cosi nooit gebruikt met winkelen, legde mijn kinderen altijd in de bak, ligt veel lekkerder en je bent zo een hele tijd aan het wandelen en langer dan een uur of 2raden ze af, vandaar!
Verder vind ik het fijn als je het ´stuur´ kan verzetten in hoogte(ook laag, fijn als je zit en de wagen op en neer wiegt)
En altijd kijken of hij in je auto past!
Veel succes met kiezen!
Groetjes MJ
 
Hoi,

Ik had mijn wagen 2de hands gekocht maar zou dat niet aanraden. Als ik nu een wagen mocht kopen zou ik de buggaboo nemen, die rijden super, zijn makkelijk in te klappen en de bak is lekker ruim, kunnen ze lang makkelijk in en als je op visite gaat neem je de bak nog vaak mee voor het slapen, zodra de kleine niet meer in de bak past kan je hem ombouwen tot wandel wagen, heb je geen bak op zolder staan. Ook de zonnekap is heel fijn, omdat die heel ver kan en dat is soms met een fel zonnetje erg prettig.

Ik raadt iedereen echt aan een wagen met 4 wielen te nemen, dit is veel beter rijden en zeker als je een stoep randje opgaat wiebelt hij niet.

Ik heb erg veel gewandeld, ik had ook gewoon een nieuwe moeten kopen, maar ja daar kwam ik pas achter toen het alweer bijna niet meer nodig was. Een kinderwagen gebruik je best veel.

Succes

Gr
 
Wat een gedoe he?! Wat ben ik blij dat wij dat nu niet meer hebben, wij zijn in verwachting van ons 2e kindje.

Wij hebben een Mutsy 4-rider tweedehands gekocht. Met alles erop en eraan (autostoeltje, kinderwagenbak, buggygedeelte en regenkappen) voor de helft van de winkelprijs. Dat was nog steeds heel veel geld, maar nu hebben we wel een hele goede wagen. En je gebruikt hem best lang. Onze zoon van 2 zit er nog bijna dagelijks in en over 4 maanden gaat de kleine er ook nog hopelijk ruim 2 jaar gebruik van maken. Dat is dus zeker 4 jaar!

Mocht je vrienden in je omgeving hebben die kleine kinderen hebben dan kan je een keertje bij hun een kinderwagen uit proberen met kind erin. En ervaringen van andere ouders. Maar het is ook echt afhankelijk van wat je ermee wilt doen (veel mee in auto, veel in de stad wandelen, hoe lang zijn jullie, etc).

Succes met kiezen enne mocht je 2e hands willen kopen: Heb geduld! En weet welk model je wilt voordat je gaat zoeken.

Groetjes, Irene
 
Terug
Bovenaan