kinderwagens - wie ziet door bomen het bos

Wij hebben een Mutsy Slider, ons kindje is er nog niet, maar het is een hele degelijke kinderwagen, niet te klein, en lekker stevig, wij hebben de wagen nieuw gekocht, gekregen van me vader, hij was 600 euro met alles erbij ook een maxi cosi.
 
Je hebt straks bij de prenetal tussen kerst en oud en nieuw van die acties dat ze extra koopavonden hebben en dan 10 - 25 procent extra korting geven op artikelen, zou het even goed in de gaten houden.

Verder hebben ze bij babypark ook vaak aanbiedingen dat je bijv er wat bij krijgt...

 
even een klein vraagje voor bugaboo rijders.
Ik heb een bugaboo cameleon.
Maar heb er een tikkeltje moeite mee dat de reiswieg alleen maar vast zit met wat klittenband.
Tuurlijk is het wel goed, anders zou deze wagen niet zo veel verkocht worden. Maar toch................
 
hi,

hiet mijn kinderwagen ervaringen (en dat zijn er heel wat)

mijn eerste wagen voor mijn zoontje was een quinny formula (2de hands van marktplaats) deze wagen was helemaal super! ruime kinderwagenbak en een stabiele wagen, probleem:mijn zoontje klom met 5 maanden al uit de bak en moest al in het zitgedeelte. hij sliep veel in de wagen. de wandelwageninzet kan niet helemaal plat en ook het voetengedeelte kon niet omhoog, rond deze tijd werd ik niet blij van deze wagenook omdat ik vind dat kleintjes plat moeten slapen.

toen bij de prenatal een niewe quinny speedy gekocht, deze kon wel helemaal plat en voetenplankje omhoog, ideaal voor kindjes die slapen in de wagen, voordeel erg wendbaar en soepel rijden en sturen, ook in winkels. nadeel, niet geschikt voor in het bos, het voorste wiel kan dat niet aan, de wagen is gewoon heel fragiel. toen mijn zoontje een paar maandjes ouder werd en graag rechtop wou zitten hadden wij weer een probleem, dat kan bij de quinny speedy niet.echter is het systeem zo waardeloos, dat hij zich gewoon omhoog trok met rugleuning en al. als hij om het hoekje wou kijken viel de wagen elke keer om met hem erin. ik kon hem dus geen seconde alleen laten, en toen heb ik nog een klapband gehad in het bos en toen was ik het zat met deze wagen.

toen overgegaan op de quinny buzz, (tweede hands van marktplaats) erg tevreden over eigenlijk alles, tot er sneeuw lag (en die lag er echt een paar weken. de kleine wieltjes komen niet door de sneeuw heen!het is dan onmogelijk om met de wagen te rijden. en ook deze wagen is bij ons omgevallen met kindje erin gewoon omdat hij niet stabiel genoeg was, hij kon zijn armpjes makkelijk uit de riempjes wurmen, om het hoekje kijken en daar ging de wagen.

we hadden tot nu toe erg op de uiterlijk van de wagen gelet, dat deden we nu niet meer we ginegn nu voor degelijkheid.

en kwam op de maxi cosi mura, eerst bij de babyzaak geprobeert voordat we het via marktplaats zouden komen. maar ik vond het zitgedeelte van deze wagen erg klein, mijn zoontje was onderhand ruim anderhalf maar hij paste niet goed in de wagen, erin liggen kon hij zoiezo niet meer. en tussen de middag lopen wij 2 uur met de hond en dan sliep hij altijd.

we hebben toen de mutsy urban rijder gevonden. een grote (lelijk ogende 4 wielswagen) maar ik heb hem nu nog in gebruik. wat een wagen! 4 luchtbanden, achterstel kan meezwenken.en wat ik erg fijn vind. (heb ik bij mijn zoontje niet nodig gehad maar straks wel) als het kindje uit de bak in de wandelwageninzet moet, dan kun je de inzet naar je toedraaien met lopen. mijn zoontje heeft er tot 3jaar in geslapen en dat ging goed. ik heb er een aparte boodschappenmand bij gekocht, deze kan je eraf halen in de winkel en daarna weer erop hangen, daar passen heel wat pakken melk en broden in. enigste nadeel is dat ik hem niet zo mooi vind en de voetenzakken vind ik te bloot die gaat maar tot de buik en met slapen als het buiten vriest heb ik dan ook de voetebzak van de quinny formula gebruikt, die gaat tot over het hoofd en daar past mijn zoontje nu nog in. (hij mag het alleen niet meer, heb met het afgesproken dat we de wagen met de herfst vakantie weg doen.

wat ook erg leuk is van deze wagen, is als je ermee op het strand loopt, je duwd hem zo door het zand, dan kun je een hoop boze gezichten krijgen van mensen die met zijn tweeen aan hun wagen lopen te duwen en trekken.

ik heb zelf geen bagaboo (niet voor gekozen ivb met mijn vele wandelingen door het bos. een vriendin heeft hem wel(een bee), maar ik vind het niets, haar dochter van twee past er al niet goed meer in. hij is dan wel klein en goed opvouwbaar maar ik zou hem echt alleen kopen ivb met ruimte gebrek, niet omdat hij zo goed in gebruik is.

verder tweede hands of nieuw? tja dat is wat jezelf wilt. als jij een wagen die in de winkel 1000 euro kost op marktplaats voor 250 euro wilt kopen, tja dan koop je niet veel soeps,maar koop je op marktplaats een wagen van 500 euro, dan heb je een beste koop, ik kijk wel altijd op de foto's hoe de woonkamer er bijvoorbeeld uitziet, is die netjes en opgeruimd wat voor andere spullen staan er op de foto. en je kunt altijd eerst komen kijken voor je iets koopt.

ieder geval ik ga ook dit keer weer voor de mutsy, mijne is nog helemaal goed, maar ik koop via marktplaats een andere inzet en bak (andere kleur) dan weet ik zeker dat ik kwa onderstel goed zit.
 
Ik heb mijn Peg Perégo Skate nu ruim 2 jaar in gebruik! Heerlijke wagen,mijn zoontje van net 2 ligt er nog steeds heerlijk in. Het voordeel vond ik vooral dat je niet een aparte kinderwagenbak hebt,maar dat je deze ombouwt tot wandelgedeelte! En je kunt hem kantelen van zitten naar liggen...2 kanten op te bevestigen en in hoogte verstelbaar,zodat je kindje gewoon in de wagen aan tafel kan zitten om bijv.een boterhammetje te eten...

Nu is nummer 2 op komst en die gaat uiteraard gewoon de Peg Perégo in...

Vond de bugaboo een mooie wagen,maar hij is echt te laag voor mij...kost me mijn rug!
 
Ik heb de Bugaboo, tis een duur ding maar hij is echt ideaal. Rijdt lekker, heeft veel opties en je gebruikt je kinderwagen echt heeeeeel veel! In het begin als wiegje en om te wandelen, daarna als buggy. Tis dat wij m kregen van onze ouders maar anders had ik ergens een showmodel proberen te kopen of een 2ehands. Tis het geld waard, echt!!
 
Hoi,
Hier de mutsy slider.
Heel erg tevreden! We maken er veel km mee.
Voor mij was het belangrijk dat er een ruime bak bij zit (bij de quinny heb je kans dat je kleintje er te snel uit groeit), je kindje kan naar je toe en van je af in de wandelwagen, de zak voor de winter is ruim en lekker warm en sluit hoog genoeg, de banden kunnen niet lek (heb al vaak genoeg doorns eruit gehaald), Met die bergen sneeuw vorige winter kon ik gemakkelijk op pad, je kunt nml de grote wielen voor zetten en die dan blokkeren, ook makkelijk voor in het bos.
Hij is gemakkelijk in hoogte te verstellen zodat wij (lang) maar ook de oma's (klein) er goed mee overweg kunnen. Erg wendbaar.
Eigenlijk kan hij alles wat de buggaboo ook kan maar dan met een hogere wandelwagenbak, fijner voor je rug, een makkelijkere rem en lang niet zo duur. Nog wel 600 euro nieuw incl voetenzak, maar door de vele km die we maken is hij het wel waard.
Heb ook naar 2de hands gekeken maar die waren er nog niet.
succes met je keuze!
 
Wij hebben net vorige week een Easywalker Sky besteld bij Prenatal, was in de aanbieding voor euro 385. Samen met de reiswieg kwam het totaal op 518 euro.

Ik heb de afgelopen tijd alle prijzen vergeleken voor de Easywalker (Babypark, Babydump, Marktplaats), maar hier was ie t goedkoopst!
 
Terug
Bovenaan