kinderwens en net een nieuwe baan....meer van jullie dit????

Hallo allemaal,

Ik wilde graag weten of er meer vrouwen zijn die net een nieuwe baan hebben en bezig zijn met mama worden...

Hoe gaan jullie ermee om en zijn jullie al voorbereid hoe je dit op je werk wilt brengen,...wat voor consequenties dit zal hebben voor je baan denken jullie? etc....

Liefs Butterfly

quote: coortje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-07-2006 13:35:43'));

nee sorry ik werk al 4 jaar bij hetzelfde bedrijf en heb dus ook een vast contract! Jij hebt dus nu net een nieuwe baan? en een contract voor hoelang?

kus

Hoi Coortje,

Ben nu net twee weken aan de slag (na een tijdelijke werkeloosheid) en heb een jaarcontract. Ik vraag me dus ook af wanneer ik nu zwanger mocht raken wat voor gevolgenn zou dit dan kunnen hebben voor mijn baan.

Liefs Kavita

Hoi,
Ik ben in oktober 2005 ontslagen en wij wilden per januari 2006 voor een 2e kindje gaan. Na mijn ontslag hebben we toch even getwijfeld.
Per november 2005 had ik gelukkig al weer een nieuwe baan en ondanks het feit dat ik "maar" een jaarcontract heb, zijn we toch voor die 2e gegaan. Ik ben inmiddels 24 weken zwanger!
Ik ben ook nog eens bijna 3 maanden in de ziektewet geweest, omdat ik zo ziek was van de zwangerschap in het begin en half september ga ik met verlof. Gelukkig blijk ik een "gouden" (nieuwe) werkgever te hebben, want ik heb nu al een nieuw jaarcontract gekregen t/m oktober 2007.
Wij hebben gedacht onze toekomstplannen qua gezin niet te laten beinvloeden door het werk. Je bent nl. nooit zeker van een baan (ik had ook een vast contract bij mijn vorige baas en werkte er al 6 jaar......als ze van je af willen, dan gebeurt dat toch wel!) Uiteraard is het bij ons allemaal op z'n pootjes terecht gekomen en hoor je ook wel eens anders. Maar ik ben blij dat we alles toch doorgezet hebben.
Ik wens je veel sterkte toe!
Patricia

quote: butterfly22 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-07-2006 13:51:40'));

quote: coortje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-07-2006 13:35:43'));

nee sorry ik werk al 4 jaar bij hetzelfde bedrijf en heb dus ook een vast contract! Jij hebt dus nu net een nieuwe baan? en een contract voor hoelang?

kus
Hoi Coortje,

Ben nu net twee weken aan de slag (na een tijdelijke werkeloosheid) en heb een jaarcontract. Ik vraag me dus ook af wanneer ik nu zwanger mocht raken wat voor gevolgenn zou dit dan kunnen hebben voor mijn baan.

Liefs Butterfly   oeps...(sorry ben ook bezig met klanten en plaats de naam van de klant i.p.v. mijn eigen nickname)

Hoi Patricia,

Fijn om te horen dat je zwanger bent allereerst proficiat! En ja de instelling die jullie hebben is erg goed en dat probeer ik voor mezelf ook steeds vast te houden. De enige zorg die erbij komt kijken is....je wilt er toch financieel ''fatsoenlijk'' voor staan mocht er een baby op komst zijn....

Ik hoop natuurlijk dat mijn werkgever ook van ''goud'' zal zijn en het is nog maar de vraag natuurlijk of ik binnen mijn jaarcontract ook wel zwanger raak maar zeker zijn van een baan ben je inderdaad nooit.

Ik wens je in iedergeval een zorgeloze zswangerschap toe en geniet er lekker van!!!

Liefs Butterfly

ja nou als je dus een jaar contract heb en je wordt nu zwanger mogen ze je wel ontslaan naar dat jaar! heel simpel door geen contract verlenging te geven!! maar ja als je daar op w8 moet je heel lang wachten want ze mogen je in 3 jaar tijd 3 contracten geven!! en wie zegt dat je naar 3 jaar een vast contract geven?? dus ja lastig maar als je graag wil zou ik gewoon doen! wel zou ik even kijken hoe het financiele gebeuren is! krijg je als je ontslag krijgt wel een uitkering? kunnen jullie het op 1 salaris doen? kus

Ik ben in maart 2005 aan een nieuwe baan begonnen. Heb gewacht met het stoppen van de pil tot januari in de hoop dat ik een nieuw vast contract kreeg, en wat denk je? Ik kreeg een nieuw jaarcontract! Inmiddels ben ik 33 en ik laat mij niet stoppen in mijn kinderwens door een werkgever. Ik wil straks geen spijt hebben en denken had ik maar.

Bovendien je bent zwanger niet ziek en zwangerschapsverlof is tijdelijk. Dus ik zou zeggen ga ervoor je weet trouwens niet hoelang het duurt....

Groetjes
talke

Terug
Bovenaan