kinderwens en net een nieuwe baan....meer van jullie dit????

Hoi,

Toen ik in mei mijn sollicitatie gesprek had, was ik 9 weken zwanger. Mijn moeder vond dat ik het moest vertellen met het gesprek, mijn broer (die zelf ook sollicitatie gesprekken houdt) raadde mij aan het niet te vertellen. Zelf wilde ik het ook niet vertellen,   het was nog zo pril. Ik heb het niet verteld tijdens het gesprek. Ik ben aangenomen en heb nu een half jaar contract, hierna krijg je dan nog een half jaar en daarna een vast contract. Achteraf ben ik blij dat ik niets verteld heb, want een week voordat ik moest beginnen met werken kon ik met spoed naar het ziekenhuis ivm een bbz. Het lichaam heeft het zelf opgelost en ik had bijna nergens meer last van toen mijn eerste werkdag was.
We hebben nu besloten om bewust voor een derde kindje te gaan, ondanks mijn half jaar contract.

Groetjes, Manon

Hoi! Wat leuk! Allemaal mensen die in het zelfde schuitje zitten, of hebben gezeten. Ik ga waarschijnlijk begin augustus beginnen met werken. Ook een jaarcontract. Maar ik ga gewoon door met proberen, want we zijn al een tijdje bezig. Ik heb het al jaren uitgesteld vanwege mijn studie (die weer langer duude vanwege ene depressie) en ik baal nu stevig van het uitstellen, want toen ik stopte met de pil bleek mijn regelmatige cyclus totaal overhoop te liggen (en dat kwam niet door de pil).

Wel vind ik het net als jij belangrijk dat het financieel een beetje lukt, ik wil geen bijstandsmoeder worden en ik vind het  goed om mijn eigen broek op te houden (heb al een tijdje een uitkering gehad, da's echt niet leuk, ze willen alles van je weten en je mag niets).

Misschien is (wat) sparen een idee? Ga ik wel proberen, want solliciteren als je ook een babietje hebt lijkt me echt niet leuk!

Liefs,

Zeeuws Meisje

Hallo,

Wij hebben een zoontje van 2,5 jaar en we gaan misschien/waarschijnlijk proberen voor een tweede.

Ik heb fulltime gewerkt, maar dat ging me de laatste tijd opbreken. Ik heb een verhoogd risico op overspannenheid en dus ging het bergafwaarts. Ik zit nu in de ziektewet en over een paar weken wordt er gekeken naar wat de beste oplossing is.  

Maar nu kreeg ik vandaag een telefoontje van een uitzendbureau dat ik voorgesteld kan worden bij een gemeente voor een functie die perfect aansluit op mijn diploma's. Maar het is wel vier dagen(32 uur) werken. Nu vraag ik me dus af of ik dit moet doen. Ik vind het net zo leuk om te moederen thuis.
En is het wel goed voor mijn zoontje om 4 dagen zonder moeder te zijn? We kunnen het financieel wel goed gebruiken. Het is in ieder geval tijdelijk tot december. Dan kunnen we even sparen enz.

Heeft iemand hier tips over of ervaringen mee?
Ik voel me zo schuldig als ik 4 dagen ga werken en eigenlijk vind ik het wel lekker zo thuis.

Groetjes Ger.

hoi,

Hier nog iemand die net  een nieuwe baan heeft (jaarcontract). Wij hebben
onze kinderwens hier niet op aangepast. Stel je voor je wacht tot je een vast contract hebt (drie jaar!) en na anderhalf jaar word je ontslagen of gaat het bedrijf failliet. Dan moet je weer zo lang wachten. Echte zekerheid hierin heb je toch niet. Natuurlijk is het wel fijn, mocht je contract niet verlengd worden, dat je het eventueel met 1 inkomen wel kan redden.

Gr. Judith

Dit las ik net op NU.nl.......belachelijk...alsof je je leven stil moet zetten als je nog geen vast contract hebt. En ook al heb je een vaste aanstelling, als ze van je af willen omdat je bijv. minder wilt gaan werken, dan lukt dat de werkgevers meestal toch wel!

Zwangerschap is vaak einde tijdelijk contract

Uitgegeven: 11 juli 2006 13:42

ROTTERDAM - Bijna een derde van de Nederlanders vindt dat vrouwen met een tijdelijk arbeidscontract beter kunnen wachten met zwanger worden. Dat blijkt dinsdag uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek waarvoor 1203 personen werden benaderd.

Een op de vijf ondervraagden zei bekend te zijn met één of meerdere gevallen waarbij een contract voor bepaalde tijd niet werd verlengd, omdat de vrouw zwanger was. Vrouwen met een tijdelijke aanstelling houden er ook rekening mee dat ze vanwege een zwangerschap hun baan kunnen verliezen, aldus de onderzoekers.

Dames kunnen hun kinderwens maar beter uitstellen tot ze een vast contract hebben, oordeelde 30 procent van de ondervraagde personen. Van de 122 vrouwen met een contract voor bepaalde tijd die deze vraag werd gesteld, zei 30 procent te vermoeden dat het contract niet verlengd zou worden als ze nu zwanger zou raken.

Aldus NU.nl.

Hoi allemaal,

Fijn dat jullie allen met raad en situaties langs zijn gekomen. Ben tot de conclusie gekomen dat het inderdaad altijd wel mis kan gaan en je daar toch niets aan kunt doen. Dus heb ik weer een zorg minder om aan te denken. (ik zal wel wat ermee bezig zijn maar kan het nu wat beter laten rusten)

Thanks en succes iedereen. Hopelijk zijn we snel zwanger en nog steeds allemaal verzekerd van een baan!!! (en niet te vergeten bij het volgende forum )

Liefs Butterfly

Terug
Bovenaan