<p>Hallo allemaal,</p><p>Zou heel graag julie mening/ervaring willen horen hierover. Ik ben een jonge vrouw van bijna 28 en inmiddels ben ik 5 jaar samen met mijn vriend van 32. De laatste tijd ben ik steeds meer aan het nadenken over het onderwerp kinderen. Ik wilde altijd al moeder worden, maar dat was iets voor 'later'. Nu ik de dertig zo langzamerhand nader en ik her en der een baby geboren zie worden onder oud studiegenoten groeit mijn kinderwens wel. Vriend en ik hebben een (klein) koophuis en onze relatie is stabiel.</p><p>Waar ik mee zit is voornamelijk het stuk carrière, en de verwachtingen van anderen daarin. Inmiddels ben ik zo'n 3,5 jaar klaar met mijn WO-studie en sinds 3 jaar werk in de HR/bedrijfspsychologie. Zou eigenlijk best binnen een paar jaar aan kinderen willen beginnen, maar ik ben bang dat het mijn carrièrekansen schaadt. Eigenlijk ben ik nog een starter op de arbeidsmarkt. Ben ook nog wel zoekende in wat ik nou écht zou willen doen. En dat dan ook nog binnen een behoorlijk competitief werkveld. Ik ben bang dat na mijn zwangerschap mijn carrière niet meer van de grond komt, dat doorgroeien en van baan wisselen lastiger wordt. Daar komt bij dat ik bij een kleine commerciele organisatie waar (op het management na) voornamelijk jonge mensen werken, zo tussen de 26 en 32. Geen van hen heeft nog kinderen en ik heb ook niet het gevoel dat die er binnenkort gaan komen. Voor mijn HBO/WO-opgeleide collega's zou ik met mijn 28 jaar nog heeeeel jong zijn Voor kids. Zij staan bijna ieder weekend op een festival te swingen. Het lijkt me onprettig om kinderen te krijgen op een plek waar niemand kinderen heeft. Gevoelsmatig een blokkade voor mij dus.</p><p>Aargh... ergens weet ik ook wel dat ik mijn eigen plan moet trekken, maar de druk om alles perfect voor mekaar te hebben is toch wel heel aanwezig in mijn omgeving. Ik ben toch heel benieuwd naar de meningen van anderen. En dan met name andere HBO/WO-opgeleide werkende moeders. Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Twijfelden jullie of totaal niet? Hoe gaat het nu met het combineren van kids en werk?</p><p>Ik hoor het heel graag!</p><p> </p>