Kinderwens maar nog moeten wachten

<p>Hoi allemaal, Sinds een aantal maanden is bij mij en mijn vriend een kinderwens sterk aanwezig. Het liefst zouden we nu willen starten met proberen zwanger te worden, maar door praktische redenen moeten we nog wachten. Op dit moment studeer ik nog en ben ik op zijn vroegst klaar in mei 2021. We hebben samen besloten dat het verstandiger is om in ieder geval te wachten tot eind 2020 met proberen.  Zijn er meer van jullie die ook moeten wachten met starten? Hoe gaan jullie hier mee om? Tips om niet steeds aan de wens te denken?  Groetjes</p>

Heb door een ongeluk en revalidatie ook jaren moeten wachten voordat het weer mogelijk werd en zelfs met momenten niet geweten of het ooit nog mogelijk zou zijn. Die tijd heb ik zoveel mogelijk afleiding gezocht en gefocust op doelen die wel haalbaar waren. Soms moeilijk, soms makkelijk maar de jaren zijn voorbij gegaan ?

Goed dat je je verhaal doet! Ik herken het dat het lastig is om niet te kunnen beginnen. Bij mij was het zo dat mijn vriend er nog niet klaar voor was en toen hij dat wel was we door werk 2 maanden hebben moeten wachten voor we konden starten. Uiteindelijk gaat de tijd vanzelf voorbij en het hielp mij om er vooral lekker over te blijven dromen. 

het is heel logisch dat je nog even wilt wachten, maar besef wel dat je zwanger worden niet echt kan plannen. Er komt heel veel geluk bij kijken. Ik heb de pil geslikt in de periode dat mijn vriend er nog niet klaar voor was, vooral omdat ik bang was dat ons seksleven anders dood zou bloeden omdat we dan andere voorbehoedsmiddellen moesten gebruiken, maar achteraf gezien heb ik daar heel veel spijt van. Denk nu steeds: als ik eerder was gestopt was het nu misschien wel al gelukt. 
dus als ik je 1 tip mag geven: denk er echt nu al goed over na of je al voorbereidingen wilt en kan trekken om op het moment dat jullie willen starten zo goed mogelijke omstandigheden te hebben 

[quote quote=10297708]Heb door een ongeluk en revalidatie ook jaren moeten wachten voordat het weer mogelijk werd en zelfs met momenten niet geweten of het ooit nog mogelijk zou zijn. Die tijd heb ik zoveel mogelijk afleiding gezocht en gefocust op doelen die wel haalbaar waren. Soms moeilijk, soms makkelijk maar de jaren zijn voorbij gegaan ?[/quote]
Bedankt voor je reactie. Wat heftig moet dat zijn geweest zeg. Goede tip om haalbare doelen te stellen.

[quote quote=10297710]Goed dat je je verhaal doet! Ik herken het dat het lastig is om niet te kunnen beginnen. Bij mij was het zo dat mijn vriend er nog niet klaar voor was en toen hij dat wel was we door werk 2 maanden hebben moeten wachten voor we konden starten. Uiteindelijk gaat de tijd vanzelf voorbij en het hielp mij om er vooral lekker over te blijven dromen. het is heel logisch dat je nog even wilt wachten, maar besef wel dat je zwanger worden niet echt kan plannen. Er komt heel veel geluk bij kijken. Ik heb de pil geslikt in de periode dat mijn vriend er nog niet klaar voor was, vooral omdat ik bang was dat ons seksleven anders dood zou bloeden omdat we dan andere voorbehoedsmiddellen moesten gebruiken, maar achteraf gezien heb ik daar heel veel spijt van. Denk nu steeds: als ik eerder was gestopt was het nu misschien wel al gelukt. dus als ik je 1 tip mag geven: denk er echt nu al goed over na of je al voorbereidingen wilt en kan trekken om op het moment dat jullie willen starten zo goed mogelijke omstandigheden te hebben[/quote]
Bedankt voor je reactie. Het is fijn om te lezen dat meer mensen dit als moeilijk (hebben) ervaren. Ik zal zeker op tijd anticonceptie stoppen, dat we tegen die tijd niet moeten wachten tot mijn cyclus weer normaal is. Dank voor de tip!

[quote quote=10297715] Bedankt voor je reactie. Wat heftig moet dat zijn geweest zeg. Goede tip om haalbare doelen te stellen.[/quote]
Heb inderdaad ook gedaan wat FleurBo zegt, toen we wisten dat we ervoor wilden en konden gaan maar nog wel enkele maanden "moesten" wachten, alvast gestopt met de pil, cyclus in kaart gebracht, gezond gaan eten, foliumzuur met multivitamine gaan nemen, vriendlief  gecoached om ook gezonder te eten ? en toen we er dan eindelijk echt voor gingen mocht het gelukkig snel gaan ?

ik snap het hoor! 
wat ik zou doen het aankomende jaar? Heel veel genieten samen! Echt lekker de tijd nemen voor elkaar. Lekker naar festivalletjes gaan, samen uiteten. Echt even samen zijn nog. Ik heb net een kleintje en ik kan je vertellen, daar ga je echt op terug kunnen vallen dat je veel quality time samen nog hebt gehad. 

Je hebt echt groot gelijk dat je wacht totdat je klaar bent met je studie. Afstuderen is best een pittige tijd en dan wil je niet met een dikke buik rondlopen of gebroken nachten hebben! Je bent ook jong genoeg dus je hebt nog tijd genoeg!
Maar ja, wachten is lastig! Geniet nog van die tijd samen, leef gezond (stop bijv met roken, drugs en ook bijtijds met alcohol. Val evt af of ga sporten - dit geldt ook voor je partner!). 
En hou er verder rekening mee, dat als je begint met proberen, het rustig een jaar kan duren voordat t lukt. Dat is heel normaal.

Terug
Bovenaan