Kinderwens maar nog moeten wachten

[quote quote=10306617]Ik zit met hetzelfde als je in laatste berichtje omschrijft. Had begin maart al de afspraak willen maken om spiraal te laten verwijderen, maar door marathontraining pas 14 maart kunnen bellen, en toen brak de crisis los. Zo’n spijt dat ik niet eerder de afspraak heb gemaakt, ik werk nog wel zelf in de zorg maar zag het echt niet aankomen… Afspraak werd vorige week van gezegd “bel maar over 3 weken”, inmiddels is het “over 4 weken kijken we verder”. Wil zo graag van de spiraal af, maar zelf doen is helaas geen optie. Rustig wachten maar…[/quote]
Oh zo naar! Ja nu is het echt wachten. 

Oh wat fijn dat dat in jouw regio wel mag! Ik heb maandag nog gebeld en het mocht bij ons niet. Welke provincie woon jij als ik vragen mag?

Ik woon in de buurt van Utrecht. Wat vervelend dat dat bij jou niet mag zeg! Heb je enig idee of ze een tijdsindicatie geven wanneer het wel weer zou mogen? Welke provincie woon jij?

Ik heb het ook bij de huisarts nagevraagd, ze deden het niet. Heb nu voor morgen een afspraak staan bij een verloskundige die dit nog wel wilde doen. Dus hopelijk is morgen mijn spiraal er uit. 
@gebruiker, tip dus om te kijken of verloskundigen in de buurt dit nog wel doen. 

Hoi en dankjulliewel voor de tips! Ik woon in Noord-Holland en ben bevriend met enkele verloskundigen, maar zij doen het ook allemaal niet. De huisarts geeft aan dat ik over 4 weken weer mag bellen... Snap ook wel dat het geen spoed is. Maar toch best moeilijk te accepteren voor mij.

@Foodforthought: Oh wauw wat super fijn voor je dat hij er morgen uit gaat! Wat super spannend! Gaan jullie dan ook echt al proberen vanaf dan of nog even je cyclus zonder spiraal afwachten?
@ Gebruiker 799: Gedsie wat vervelend zeg! Ik hoop heel hard voor je dat je huisarts het over 4 weken wel wilt doen!
Ik bedacht me opeens dat wij mogelijk tegen een probleempje aan gaan lopen op het moment dat we aan de gang willen gaan. Ik ga een lichte operatie aan mijn tanden moeten hebben ergens in/na de zomer als het goed is, ik verwacht dat dit met plaatselijke verdoving gaat gebeuren. Maar dan is het niet slim om zwanger te zijn denk ik zo, of is die kans op schadelijke dingen voor een baby er praktisch niet?

@ Linda, ik denk dat dat niet echt een probleem is. Wat voor operatie is het, zoiets als een verstandkies trekken? Dat gaat meestal met een lokale verdoving en volgens mij is dat geen probleem. Je zou er ook voor kunnen kiezen dit na je zwangerschap te doen (als je bv snel zwanger wordt). Ik denk namelijk dat de tandarts voorlopig nog niet open is, en als hij/zij wel weer open is, er wachtlijsten komen... 

Dankje! Sorry voor mijn stomme gebruikersnaam, trouwens, geen idee hoe je dat aanpast. Ik vind het niet heel erg om nog niet te mogen proberen, maar heb lang geen cyclus gehad na stoppen van de pil dus wil heel graag starten met "normaliseren", wat natuurlijk pas kan als je stopt met spiraal.

Terug
Bovenaan