Kinderzitje voorop zonder mammafiets

<p>Hoi allen,</p><p>Mijn zoontje kan goed zelfstandig rechtop zitten en ik zou graag met hem gaan fietsen. <br />Nu heb ik een fijne fiets maar geen mammafiets. Ik wil in eerste instantie geen mammafiets. Nu is alleen het probleem dat nu het kinderzitje op het stuur zit, ik er zelf niet goed meer tussen kom om op te stappen. Vanochtend naar de fietsenmaker geweest en een nieuwe zadelpijn is een optie. Dan kan mijn zadel verder omlaag en kan ik direct op het zadel zitten (ben niet groot dus nu lukt dat niet)</p><p>Nu vroeg ik me af of jullie nog andere tips hebben?</p><p>en vanaf welke leeftijd kan een kindje achterop de fiets?</p><p>Bedankt voor de reacties</p>

Ik heb hetzelfde als jij nu hebt en stap eigenlijk altijd als een man op m'n fiets. Dus been eroverheen slaan als ik nog stil sta. Ze kunnen vanaf 9 kg achterop. Mijn dochtertje is inmiddels bijna 13 kg en merk dat m'n stuur soms wat zwiebert dus denk dat ze binnenkort achterop gaat. Al vind ik voorop nog wel heel gezellig. 

Je kunt ook nog kijken naar een moederstuur. Daarmee komt het zitje verder naar voren en krijg je zo’n 10cm ruimte. 

ik heb hetzelfde probleem, kom er niet tussen?. Het zitje zit nu bij mijn vriend op de fiets en onze dochter vind het prachtig!?

Ik ben wel vrij groot, en stap dus altijd op door mn been over mn zadel te doen en zo te gaan zitten..
Nou fietste ik dus altijd wijdbeens door dat zitje! 

Gezien ik al elektisch wilde toch maar een elektrische mamafiets gekocht! Wat een uitvinding!

Ik heb ook geen moederfiets. Ik heb mijn zadel wat lager gezet zodat ik veilig met de voeten bij de grond kan. Op stappen is even handigheid in krijgen maar als ik eenmaal zit echt ruimte genoeg! Eind van de maand komt er wel een elektrische bakfiets!!

Ik ben zelf vrij klein, 163. En ik moet zeggen heb nooit moeite gehad met opstappen. Zadel staat op z’n laagst, vind met stilstaan namelijk wel zo veilig dat je goed met je voeten bij de grond kunt. Mijn kids hebben tot hun 3e wel voorop gezeten. Kan eventueel eerder achterop maar vind dat minder gezellig. 
misschien dat het nog uitmaakt welk merk zitje je kiest. Ik heb de Thule Yepp Nexxt Mini.

Terug
Bovenaan