Kinderzitje voorop zonder mammafiets

Ik zou echt niet naar die 9 kilo kijken maar naar de ontwikkeling van je kindje. Mijn zoontje kan met 9kg nog lang niet zelfstandig zitten hoor en dat lijkt me wel essentieel als je je kindje op de fiets wilt vervoeren. Hij woog al bijna 5kg bij de geboorte. Maar mijn dochter kon al zelfstandig zitten voordat ze 9kg woog. Je moet dus meer naar de ontwikkeling kijken dan naar het gewicht 

Ik heb toevallig vandaag een gewone fiets gekocht met kinderzitje. Het opstappen lukte ook niet dus ik terug. Die mannen lachen natuurlijk. Je schijnt inderdaad het zadel laag moeten zetten en dan opstappen als een man. Even wennen maar sowieso is met je voeten bij de grond kunnen veiliger☺️

Ik heb toevallig net een uur geleden een fietsstoeltje gekocht en ook een gewone fiets. Ik denk dat als het zadel iets omlaag gaat en ik goed met mijn voeten bij de grond kan het goed moet gaan. Nu had ik al moeite om na het stoppen weer op te kunnen stappen.

Bij mij kon het zadel niet verder omlaag en dat had ik ook niet prettig gevonden want het zadel moet natuurlijk ook niet te laag zitten want dat fiets niet lekker en veilig 

Terug
Bovenaan