Kindje afdrogen met hydrofiele luiers

Hoi,

Ik heb even een vraagje. Van de kraamverzorgster hebben we toen onze Thomas was geboren geleerd dat we onze baby met een hydrofiele luiers moesten afdrogen na het badje. Dat hebben we dus braaf gedaan maar we doen dat nu dus nog steeds met die hydr. luiers. Doen jullie dat ook nog? En zo nee, wanneer zijn jullie gestopt en waarom en zo ja, wanneer houden jullie daarmee op en waarom gaan jullie ermee door. Is het nog te violgen?

Kort samengevat:
Waarom en wanneer?

Groetjes Ida

Hoi Ida,

Wij hebben dit inderdaad ook geleerd van de kraamhulp. Alicia is nu 9 maanden en wij drogen haar ook nog steeds met hydrofiel luiers af.
Ik vroeg mij eigenlijk ook af wanneer je gewone handdoeken kan gaan gebruiken. Dus ik kan je niet echt verder helpen, maar hoop dat anderen dit wel kunnen.

Groet,
Lisette

Hey Ida,

Wij drogen Efraim ook nog steeds met hydrofielluiers af.
Volgens mij gaat het erom dat je met die dunne dingen gemakkelijk overal bij kunt komen.
Zodat er niks vochtig blijft zeg maar.
Als je kindje straks kan staan bij het afdrogen is het volgens mij niet meer nodig.

Mijn vriendin gebruikte ze tot 1,5 jaar ongeveer.

Ik doe het eigenlijk al een poosje niet meer. Ik wikkel haar in een grote badhanddoek als ze uit bad komt en droog haar daar gelijk mee af.
Je mag dat zelf bepalen, het is idd alleen dat die luiers wat soepeler zijn.
De oudste heb ik trouwens tot haar 2e jaar ermee afgedroogd.
Sil

Ik doe het ook een tijdje niet meer, Ik gebruik ze nog wel voor snotneuzen, en op de commode onder haar kont (opvangbakje) en dan is de hoes niet gelijk verknalt.. hhahaha. Verleden week heb ik toevallig een bad-poncho gekregen, ideaal die dingen!!

Groetjes Debby

Terug
Bovenaan