kindje in 1pers bed laten blijven??????

Hallo iedereen...
We hebben ons zoontje van nu 2jr   en 2 maanden in een 1 pers bedje liggen omdat ie uit de ledikantje klimpt...  
Nu zijn we al ruim 2 maanden bezig om hem in bed te leren blijven..
Dat lukt maar niet...   kan wel 20x   terug gaan om hem in bed te leggen...
Hij gaat dan spelen op zijn kamer..   of bij de deur staan huilen... en blijft dit doen     Gaat niet vanzelf liggen..       heeft het een paar   keer geprobeerd   en om 23:00 was ie nog wakker..
Hoe kunnen we dit makkeliker oplossen .. want ik ben 33 wk zwanger en steeds de trappen op lopen is niet zo makkelik meer...
 
Hoi Wilma,

Dat zou ons mannetje ook kunnen doen. Die is ook zo ondernemend, maar blijft gelukkig goed in zijn ledikantje liggen. Hij heeft ook nog steeds een slaapzakje aan, misschien komt het daarom dat hij nog niet uit bed klimt.
Misschien is mijn tip niet zo vriendelijk, maar je zou kunnen proberen om hem gewoon op bed te leggen en geen aandacht aan hem te besteden. Ziet hij het misschien ook als een spelletje om jou iedere keer weer op zijn kamer terug te zien komen? Als je met jezelf en je partner afspreekt dat je de eerste avond om het kwartier of half uur gaat kijken en hem gewoon oppakt, in bed legt, dikke kus geeft en weer vertrekt, zonder iets te zeggen? Misschien helpt dat? Dan is de lol er zo af om 'ons mam' iedere keer weer naar boven horen sjouwen. Of misschien hebben ze op het consultatiebureau nog tips? Of een goed boek uit de bibliotheek over opgroeiende peuters? Ik hoop dat je met mijn tips wat vooruit komt. In ieder geval veel succes, ook met je zwangerschap!
Groetjes, Hanneke
 
Oeps....
Heb zaterdag net een nieuw bed gekocht voor onze zoon. Hij is 2 jaar en 9 maanden en omdat hij eind van het jaar zijn ledikantje moet afstaan aan een broertje of zusje krijgt hij binnenkort dus ook zijn eerste echte bed !!!!
Maar nou maakt jouw bericht me wel een beetje angstig. Ik heb geen idee hoe onze zoon zal reageren, maar ik hoop dat het sneller zal gaan als bij jullie. Ik ga in iedergeval de tips in de gaten houden die op jouw vraag binnenkomen. En wil jullie heel veel sterkte wensen en succes met je zwangerschap.

Groetjes, Annette
 
Hai Wilma,

ik heb hier precies hetzelfde meegemaakt. Toen de tweeling naar uit de wieg moest, ging de oudste met 2,5 jaar naar een gewoon bed. Telkens ermaar uit. Ben op een stoel gaan zitten bij het bed en ben naar de grond gaan kijken. Als ze eruit stapte heb ik haar gewoon weer in bed gezet en ben weer naar de grond gaan kijken. Binnen 15 minuten lag ze als een roos te slapen. Eerst ging ze me nadoen maar toen ze merkte dat dit niets hielp, is ze gewoon gaan slapen.

Sindsdien komt ze zeldzaam nog uit bed.

Succes ermee,

Groetjes,
Marielle
 
hallo,
 ook al is hij nog maar 2 vraag eens wat er niet fijn is aan het bed, misschien wijst hij het aan of prikt zijn dekbed of het laken, ligt er zand in zijn bed van het spelen of moet hij gewoon wennen dat hij er zo uit kan stappen etc. een ledikant geeft nog iets van geborgenheid een bed is helemaal open.

succes knof
 
Ik bleef in het begin bij mijn dochter (toen bijna 3) op haar kamer tot ze sliep (zelfde probleem namelijk, en ik was ook zwanger) ik zat dan in haar kamer en legde haar terug als ze eruit kwam en negeerde haar verder volledig...na een poosje bleef ze vanzelf liggen en ging ze slapen...daarna ben ik buiten de deur gaan staan op de gang volgens hetzelfde principe

kost even wat energie, maar uiteindelijk gaat het prima

Hoopdat je er wat aan hebt

Groetjes Yvonne
 
Dag Wilma en anderen,

o wat herkenbaar! Helaas...
Pelle is een heerlijk mannetje dat iedereen inpalmt overdag, maar ook hij heeft moeite met inslapen, zeker sinds hij een groot bed heeft. Soms duurt het meer dan twee uur voor hij slaapt (en als het dan stil is gaan we kijken WAAR hij in slaap is gevallen; ons bed, stoel, en net op de grond voor het traphekje!). Ik merk dat hij veel indrukken opdoet overdag en denk ook dat hij daardoor moeite heeft zich over te geven aan de slaap. Hij ligt dan in zijn bed te woelen met armen en benen, en is klaarwakker.
Wat ik al geprobeerd heb? Lavendelolie, druivesuiker, negeren (maar dat lukt ons niet, want anders wordt zijn zus wakker), er bij blijven, in ons bed, boos worden, lief blijven, etc.
Als iemand nog goede tips heeft, graag! En die tip van er bij blijven maar naar de grond kijken ga ik morgen meteen proberen.
Sterkte allemaal, het is al fijn te lezen dat er meer lotgenoten zijn...!
 
Wij hebben zijn bedje de eerste tijd "kleiner" gemaakt door een dekbed dubbel op het voeteneind te leggen. Dat kwam dan zo'n beetje tot halverwege het bed. Hij is er bijna nooit meer uitgekomen.
 
Terug
Bovenaan