kindje in 1pers bed laten blijven??????

hallo,
he he de eerste site die ik tegenkom, waarin ik mijn probleem lees...
stiekem een verademing dat we niet de enige zijn, maar tegelijkertijd heb ik het met iedereen te doen die er ook mee kampt.
Bij ons hielp dit eerst nog wel:
eerst bij het bedje gaan zitten en geen oogcontact maken, dan de avond erop wat verder van het bed af, en dan op de gang met de deur open.
Nu ik hem er neerzet, denk ik dat ik die nog maar weer eens moet proberen. Hoewel ik het momenteel meer dan zat ben, en dochterlief-maar-ook-wilskrachtig ook.
Als er nog iemand is met andere tips.
Ik weet ook niet wat de beweegreden van haar is. Is ze bang om alleen in slaap te vallen, of is de wereld nog te mooi om te gaan slapen? verder denk ik dat ze nu doorheeft dat papa en mama wel samen slapen, en dat ze dat ook wil... maar daar begin ik liever niet aan.... Groetjes
 
hallo!

Ons zoontje van 2,5 slaapt nu ook in een eenpers. bed. En dat is eigenlijk heel erg goed gegeaan vanaf het begin! Het bed stond al een weekje uitelkaar in de andere kamer, want we wilden eerst de muren schilderen. hij was heel nieuwsgierig en telkens als hij ging kijken zeiden we; dat ik je grote bed! leuk he daar mag je bijna in slapen. weekje later ging hij eindelijk in zijn grote bed! Hij stond te springen op bed, en zat ons met groet ogen aan te kijken: mag ik hier echt slapen?? Wij gewoon naar beneden gegaan. hij heeft een half uurtje gespeeld met zijn speelgoed, en daar na is hij gewoon in slaap gevallen ;-) Wel hebben we de deur klink omhoog gezet zodat hij niet uit de kamer kan. 'smorgens werden we wakker van het gelop op de deur; maaaammaa deur open!! :) dus het kan ook goed gaan hoor meiden
 
Wij gaan er over 2 weken ook aan. Dan is Charlotte net 2 jaar. Ze wordt erg groot voor dr ledikant.
Een groot bed is een hele verandering voor je kind. Hij/zij voelt zich weer erg klein. Als je een bedje gaat kopen, neem je kind mee en laat je kind helpen een nieuw bed uit te zoeken. Nu is dat natuurlijk niet de garantie dat het helpt. Maar er ook echt een feest van. Zo krijgt je kind het idee dat het heel speciaal is om in een groot bed te slapen. En wat ik al eerder las, maar het bed kleiner door een dekbed op te vouwen en op het voeteinde(eventueel onder het dekbedje) te leggen.

Ik wens iedereen er heel veel succes mee.

gr Linda
 
Bij onze zoon hebben we het volgende gedaan:

Hij was d 2 1/2 jaar en klom ook steeds uit zijn ledikantje.
Toen het grote 1-persoonsbed naast zijn ledikant gezet. Hij vondt het superspannend om in het grote bed gelegd te worden, maar klom de eerste dagen na 10 minuten zelf weer in zijn ledikant. Dat was 'veilig' voor hem, daar was hij gewend om te slapen.
Na een paar dagen viel hij gewoon in slaap in zijn grote 1-persoonsbed. Toen dat goed ging, na 1-2 weken de ledikant weggehaald: want daar paste hij nu toch niet meer in? Hij was nu al zo groot en kon al echt in het grote bed slapen.
Daarna nooit meer problemen gehad.
 
onze dochter van 2 sliep al met anderhalf in een gewoon bed een kant tegen de muur en aan de andere kant een plankje gemaakt dat ze er niet uit kan vallen.
wij hebben het zo gedaan papa met de melkfles met haar eerst op ons bed liggen tot ze in slaap was en dat was altijd binnen het uur.en nu blijft ze al een poos liggen en knort   lekker als ze op bed moet.
savonds na het eten lekker moe maken samen spelen en vaste tijd aan houden ook al is het vakantie. zelfde tijd op bed dan krijgt ze die ritme wel lekker te pakken. sucses ermee.
groetjes
 
Terug
Bovenaan