Kindje in de auto laten zitten?

Ik laat indy ook nooit aleen in de auto of alleen thuis. Ik denk dan: wat als er iets met mij gebeurd??? Stel ik krijg een ongeluk, ligt Indy alleen thuis te koekeloeren.... nee sorry. En ik snap dat er mama's zijn die het doen maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen. Ik vind ook dat Indy t verdiend dat als ze me roept of nodig heeft, dat ik r ben. Ze slaapt nogal eens onrustig, dat is zo zielig. Moet er niet aan denken dat ze me ligt te roepen en ik ben ff weg....
Maarja ieder zijn eigen ding!

Hey meiden,

Lastige topic dit...kan een hoop reacties opleveren...

Wij hebben ons mannetje wel eens 's avonds op bed gelegd en de babyfoon bij de overburen afgeleverd. Wij hebben overal rookmelders en daarnaast 2 honden. Dus wij hebben heerlijk obezorgd bij Guus staan swingen, de buurman heeft wel 3 keer een rondje om ons huis gedaan.

Ook laat ik ons mannetje wel eens in de auto, maar dat wordt steeds minder moet ik zeggen. Het was meer wanneer meneer lag te slapen, dan sliep meneer nog een halfuurtje op de oprit. De laatste keer was in het dorp voor de drogist, meneer heeft heerlijk zitten 'lezen' en keek toen ik terug kwam me een big smile 'haai'. Als meneer in de auto zit, dan zit de boel op slot.

Iedereen doet het weer anders, afhankelijk waar je woont, hoe je in elkaar zit en het allerbelangrijkst hoe je kind is.

Liefs Lientje

ook hier een mama
die de kids echt NIET alleen thuis zou laten of in de auto echt niet moet er niet aan denken,dat worden ze maar wakker gemaakt of nat maar now way dat ik ze alleen laat ben ook veel te bang dat er wat gebeurd
ook binnen,je kindje kan op onverklaarbare wijze ineens stikken(de kleintjes vooral) moet er niet aan denken dat er wat gebeurd

Ik zou ze dan ook echt niet alleen laten om een boodschap te halen en trouwens het is nou niet meer nodig want shanice gaat niet meer naar bed smiddags. Ik deed het ook echt alleen om Milton op te halen van school anders niet

Hoihoi,

Ik laat Norah nu ook niet alleen thuis, maar met de tweede op komst ben ik er wel over aan het nadenken. En volgens mij zijn er twee belangrijke vragen:
1 heb je er zelf een goed gevoel bij?
2 zijn je kindje(s) ervoor 'geschikt'

Met dat laatste bedoel ik dat ze bijvoorbeeld niet alles bij elkaar schreeuwen als ze niet binnen 1 minuut hun moeder zien na het wakker worden, of dat ze rustig in de auto blijven zitten.

En jij bent de enige die op allebei de vragen antwoord kan geven!

Groetjes,
Jamie

Als je je kind alleen thuis laat om boodschappen te doen of naar het schoolplein te gaan, raad ik je aan je eens te verdiepen in hoe snel een brand uitslaat. Never nooit niet dat ik mijn dochter zo in de steek laat.
Groetjes de papa van ....

Terug
Bovenaan