Kindje mee op stap 's avonds?

Ha,

Gisteravond hadden we een verjaardag en geen oppas... Dus we besloten dochterlief mee te nemen en daar in een campingbedje te leggen. Ik ben er wat huiverig voor, heb het liefst dat ze 's avonds gewoon in haar eigen bed inslaapt. Maar 'anderen' zeggen dat ik niet zo bang moet zijn. (M'n schoonzussen slepen nl. hun kinderen al van jongsafaan 's avonds mee)
Op zich ging het prima; ze sliep aardig snel.
Maar toen we later op de avond thuis waren en ze weer in haar eigen bed lag, ging het mis... Ze bleef maar jammeren. Van bed tot bed zat hooguit een half uur, maar ze was in die tijd wel klaar wakker.
Nemen jullie je kindje 's avonds mee op bezoek en gaat dat wel goed?
En als het niet goed gaat, hoe krijg je ze weer in slaap?
(in mijn geval: ik geef nog bv, maar niet meer na 19.30 uur; maar gisteravond uiteindelijk toch nog aangelegd en daarna was het over).

Hoi,

ik probeer ervoor te zorgen dat mijn zoontje 's avonds zoveel mogelijk gewoon in zijn eigen bedje slaapt. Ik heb hem wel eens meegenomen en hem in het campingbedje laten slapen. Net wat je zegt: dat slapen ging goed, totdat ie uit bed moest, weer naar huis en dan weer in zijn eigen bedje moest slapen....KLAARWAKKER!! Het duurde toen ook wel een uur voordat meneer weer ging slapen. Ik doe het dus ook alleen bij hoge uitzondering.

groetjes
Mie

Hoi,

Wij doen het ook wel eens en eigenlijk gaat het altijd goed. Overigens nemen wij geen campingbedje mee maar slaapt ze 'gewoon' daar in bed of logeer bed. Ze heeft ook altijd wel een pyjamaatje aan en haar eigen dekentjes mee.
We doen haar dan in de maxicosi hup, in de auto en ze slaapt gewoon verder, thuis snel uit de maxicosi en in bed en ook dat is geen enkel probleem.

Groetjes, KT

Hoi,

Ik doe het ook af en toe, de ene keer gaat het makkelijker dan de andere keer.
Als het niet gaat bij thuiskomst, geef ik ook meestal nog een klein flesje, en dan lukt het vaak wel.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Wij doen het ook als er echt, echt, echt geen oppas is...
En het gaat wel goed.
Pyamaatje aan en in het campingbedje en sávonds vauit de maxi-Cosi hup meteen in eigen bedje en dan slaapt hij in no-time.

Hoi,

Wij hebben onze oudste altijd overal mee naar toe genomen. Ook s'avonds. Dan ging ze daar gewoon in haar eigen campingbedje slapen. Dat is altijd goed gegaan. Hierdoor konden we ook altijd zelf bepalen hoe laat we naar huis gingen.
Tegenwoordig slaapt ze niet meer in een campingbedje, maar gewoon in haar eigen slaapzak op bed. Het is niet zo dat we dat bij iedereen doen. We doen dit alleen bij familie en een stel hele goede vrienden.

We proberen dit nu ook met de jongste door te zetten. Dat maakt het voor ons makkelijker om ook s'avonds ergens op bezoek te gaan.

Het éne kind kan het beter hebben dan de ander. En dat ligt, volgens mij, niet aan het feit of je het van jongs af aan doet of niet, maar meer aan het kind zelf.
De oudste konden we ook overal mee naar toenemen, nooit geen problemen. Maar bij de tweede hoef ik het echt niet te doen. Die is gelijk van slag en dat duurt echt wel weer een paar dagen voordat ze weer goed in haar ritme zit.
Ik doe het dan eigenlijk ook nooit.
Sil

Bij ons werkt het echt niet, ze slaapt wel heel goed in het campingbedje maar is klaarwakker zodra ze er uit gehaald wordt.
Duurt dan een tijd voor ze weer slaapt.
Ik probeer haar gewoon zo veel mogelijk in haar eigen bed te laten slapen.

Terug
Bovenaan