kindjes met exceem...

Mila heeft altijd al een gevoelig huidje gehad,net als anders baby,s.
Tot bijna 1 jaar had ze eigenlijk nergens last van.
Toen kreeg ze een plekje op haar borstkast,waar ik hormoon zalf voor kreeg.
maar het zette regelmatig nog op.
Vooral als ik haar uitkleed,is dat haar kans om te krabben en is het zo weer kapot.
Vanmorgen naar de huisarts geweest,nadat ze waterpokken heeft gehad ziet haar rug er al een tijdje niet uit.werdt steeds erger.s,nachts hoorde ik haar in bed schuren en krabben.De plekken werden steeds lelijker.
Nu blijken die plekken  toch ook exceem volgens de arts,door de waterpokken kan exceem flinker komen opzetten.Ik vermoedde het al.
Ikzelf heb allergieen en last van exceem, voel me soms echt klote dat Mila dit nou ook heeft.die jeuk,ik weet wat ze voelt.soms zo moedeloos.
Toch is Mila altijd zo vrolijk en tevreden,dus daar ben ik zo trots op!
Vanmiddag   moet ik een sterkere zalf ophalen en dan moet het weer gaan genezen op haar ruggetje,over twee weken moeten we even terugkomen om te kijken welk zalfje ze kan krijgen voor blijvend.
gelukkig heeft ze het niet over haar hele lichaam en niet in haar gezicht.eigenlijk alleen op haar romp.
gelukkig ook niet altijd.
Bij ons op het kinderdagverblijf heb ik kinderen meegemaakt,echt vreselijk.
Waar ik nog steeds zoekende in ben is tips,wat kan ik het beste gebruiken voor in bad en douce en wie heeft bijvoorbeeld slechte ervaring met een product,wat gebruik je liever niet,hoe vaak doe je een kindje met een exceem-gevoelige huid in bad,welke kleding draagt het prettigst enzenz.
Wat ik echt hoop is dat het niet erger wordt en ze er straks overheengroeit,bij mijzelf is het pas sinds een aantal jaren.
ik hoop dat er tips zijn en mensen hun ervaringen willen delen.
alvast bedankt.groetjes piewie,mv Mila 16-9-06

Ik heb geen ervaring met kleine kindjes, maar zelf heb ik er wel eens last van. Maar in zeer lichte mate hoor.

Ik probeer zoveel mogelijk aan de lucht te laten. Zeg maar geen zweterige/strakke stofjes. Veel katoen. Niet te lang vochtig laten (broeierig).
Na het douchen of in bad (maakt volgens mij niet zoveel uit wat) droogdeppen in plaats van wrijven. Eventueel even bloot laten of droogblazen.
Die hormoonzalf heeeeel dun aanbrengen, even laten intrekken en dan iets van katoen erover.

Maar ja, dit zal je zelf ook al wel doen. En kleine kindjes hebben toch ook meestal katoen aan, dus ik weet niet of je er wat aan hebt,

Heel veel sterkte!
Liefs Nelleke

Hoi,

Mijn tweeling heeft ook een hele gevoelige huid en eczeem-plekjes. Zij gaan in een bad met Balneum-badolie. En daarna droog deppen. Zij zijn super-allergisch voor alles van Zwitsal.Steffan en Marit gaan eigenlijk al vanaf hun geboorte in een badje met Balneum. Dus ik heb eigenlijk nooit iets anders geprobeerd dan Balneum of Zwitsal.

Heel veel succes en hopelijk worden de eczeem-plekken snel minder.

Groetjes, Nicole

Hi,

Ik ben zelf helaas ook erg bekend met eczeem, en dan vooral 'aanrakings eczeem'. Dat betekent dat ik er af en toe op een vervelende manier achter kom dat ik toch niet tegen een bepaalde crem, shampoo, wasmiddel etc kan. Heb de hormoonzalf standaard in huis maar..wees er alsjeblieft voorzichtig mee! Ik heb er erge pigment vlekken van gekregen, die erger worden wanneer ik vaker in de zon zit. Puck heeft wel eens eczeem gehad in haar armholtes, maar tot nu toe nooit zo erg dat ik hormoonzalf nodig had. Maar als niets anders meer helpt moet je wat  he! Echt tips heb ik niet voor je, als je eenmaal weet welk wasmiddel, creme, shampoo etc  je kindje wel tegen klan, verander dan niet naar een ander merk. En wat bij mij wel eens helpt is het 'wonderpotje' van Oriflame (Kennen mensen vast wel.) Ik wens je veel sterkte!

Liefs Marcia mv Puck.  

Hi!! Wij tobben ook zo met Lucas zijn huid en heb alle hormoon zalven al gehad ondertussen en eerlijk gezegd ben ik daar ook niet zo'n fan van....

Ik gebruik zemelenbad voor in bad, dat is gewoon van de DA en je hebt het ook van Weleda geloof ik.   En waar ik nu meer smeer en voor Lucas echt een wondermiddel is, is Cardiflor zalf van vsm. Dit is wel voor volwassenen, maar ik heb contact gehad met vsm en zij vertelden mij dat dit geen kwaad kon.

Lucas heeft al eczeem vanaf dat hij echt nog heel klein was en toen smeerde ik de emulsie van cardiflor zelfs op zijn hoofdhuid, dat verkoelde en hielp goed.

Hij gaat 3x in de week in bad, met dat zemelenbad (wordt ook vaak aangeraden bij kindjes met de waterpokken). In bad zit hij niet langer dan 10 minuten, want dat droogt weer uit en daarna, lekker de zalf erop.

En die zalf is lekker vet en echt fovoriet hier in huis.

Groetjes!!

Ach wat sneu voor haar zeg. Jamie heeft dan wel geen eczeem, maar heeft wel heel lang last gehad van uitslag. Sinds ik met hem bij en homeopaat kom is het eigenlijk helemaal weg. Succes ermee.

Gr. Natasja mv Jamie

Bedankt voor de reacties.
Balneum is hier ook al in gebruik en erg prettig.
Verder heb ik ook zwitzal,hoe lekker het ook ruikt ik geloof dat toch niet zo heel goed is voor Mila,s huid.
Ik heb ook seba-med creme,die is ook erg prettig.
Ik ben ook geen voorstander van hormoonzalf,maar hiermee moet het echt even behandeld worden.In deze die ik nu heb zit ook vaseline verwerkt.
Ik heb haar rug nu twee dagen ingesmeerd en het knapt aanzienelijk   op.
Ook heeft ze volgens mij helemaal geen jeuk meer,daar ben ik echt blij om,zo zielig..
Als er nog meer mensen zijn met ervaringen over exceem,lees ik graag hierover.
over twee weekjes moeten we weer even langs de arts.
groetjes piewie.

Gelukkig gaat het al iets beter! Ik ben al snel gestopt met zwitsal, maar wel gebruik ik nog dagelijks de haar lotion. Die smeer ik gewoon lekker op zijn kleertjes en dan ruikt hij er toch een beetje naar.

Groetjes!

Terug
Bovenaan