kindjes met exceem...

ook Lorenzo heeft allemaal droge en rode plekken op zijn rug
op de schoudertjes en beentjes heeft dat ook maar niet zo
erg als op de rug ik smeer er nu sudocreme op en doe hem zo af
en toe in een zemelenbad
Lorenzo had er vorig winterperiode ook last van toen hielp
de balneum goed maar dit keer niet ik zie het van het weekend nog
aan anders vraag ik toch of de huisarts iets weet... zo op het eerste
gezicht lijkt hij er geen last van te hebben maar zodra zijn kleertjes
uit zijn begint hij toch te krabben ..dus als iemand een tip heeft???

groetjes
Bianca mv Lorenzo

ik zou er inderdaad even naar laten kijken door de huisarts.
Dan weet je gewoon wat het is...oh ik vindt dat gekrab zo zielig he.
Mila knapt met de dag op door de zalf en ze slaapt weer rustig.
Ben echt blij.
groetjes piewie

Tessa heeft ook last van exceem, voornamelijk op de  armen, knieholten en op haar wangetjes en vooral polsen. We hebben ook hormoonzalf gekregen van de HA en mochten dit maximaal een week achter elkaar gebruiken. Verder smeren we er vaseline cethomacrogol op om het vet te houden.
In bad gaat ze echt maximaal 2 a 3 keer per week, haren wassen maximaal  1 keer per week. In bad gebruiken we zemelenbad van het Kruidvat. Niet te lang en vooral droogdeppen (of fohnen) in plaats van afdrogen. Zwitsal gebruiken we niet meer, daar werd het toch erger van. Voor de kleren gebruiken we nu als experiment even Neutral waspoeder om te kijken of het door waspoeder erger wordt. We hebben de indruk dat ze namelijk reageert op parfum.
Wat wel opvallend is, is dat nu ze de waterpokken heeft en we eigenlijk alleen metholpoeder gebruiken tegen de jeuk en verder geen creme of die vaseline, of babyolie, de exceemplekken bijna overal verdwenen zijn! We bekijken het dus even aan als echt alle waterpokken weg zijn! Ben benieuwd!
Lisenka mv Tessa

Tja eczeem een nare kwaal. ehm ja wassen met zemelenbadje of weleda spul. Creme's van de apotheek vaseline cetomacrogol en een hormoonzalf. Kleding wassen zonder wasverzachter. En bij de dokter in de zomer een speciale zonnebrand ophalen in combi met veel bedekkende kleding.
Heb trouwens ook een tijdje bij de homeopaat gezeten ervoor met mijn zoon, dat ging ook best goed. Helaas kwam het na een tijdje weer zo hevig opzetten dat ik toen toch weer op dokters spullen over ben gegaan. Ook kan het soms helpen sommige etenswaar te laten staan.
Hoe ouder mijn zoon wordt hoe beter het gaat, er is gelukkig een grote kans dat ze er overheen groeien.
Succes!

Ik heb al vaker gelezen over dat zemelenbad,moeten we toch eens proberen.
Is dat van een eigen merk van kruitvat en staat dat dan bij de babyproducten of wat moet ik me daar bij voorstellen,.?heb je het ook van andere merken...
Met Mila gaat het nu echt heel goed,de plekken op haar rug zijn nu echt bijna verdwenen en ze krabt niet meer....
De twee plekjes op haar borstkast ook.verder heeft Mila een klein beetje op haar bovenarmen,maar nog nooit op andere plekken gehad gelukkig.
Ik had eerst Hydrocortison voor de plekjes op de borst,maar voor op haar rug heb ik nu wat sterkers gekregen(triamcinolon).
Hopelijk hebben we die rommel straks nauwelijks meer nodig.
We hebben besloten haar minder te badderen,hoe leuk ze het ook vindt en ook avontoe een dag gewoon alleen even met een washandje te wassen.om haar huid zo minder te belasten.
Wat ik begrijp kun je een zonnebrandcreme bij de huisarts halen?,dat zou mooi zijn want ik wou straks op zoek naar een hele goede ivm we naar spanje gaan.
Dus wie weet dat? of een andere goede zonnebrandcreme?
groetjes piewie

Hallo allemaal,

Ben een hele tijd weggeweest hier (druk druk druk met een tweeling van anderhalf...) maar zag dit onderwerp en moest hier toch even op reageren.

Onze dochter (helft van een tweeling, zoon heeft geen last van eczeem) heeft sinds ze 3 mnd. is veel last van eczeem. Polsen, knieholtes, wreven en wangen zijn de plekken waar het zit. Sinds ze in staat was om te krabben, heeft ze alles kapot gekrabt van de jeuk. Op een gegeven moment heb je alles gehad, huisarts, dermatoloog, acupunctuur.... hormoonzalf, cetomacrogol creme, zemelen, noem maar op, je kunt het niet bedenken of we hebben het wel geprobeerd, maar zoals bij zovelen: het hielp allemaal maar even of helemaal niet. Ik ben toen zelf van sokjes een soort handschoentjes gaan maken (tenen eraf knippen en een gaatje maken voor de duim) waardoor ze haar polsen niet meer kon openkrabben en toch haar vingers kon gebruiken. Ook ben ik zelf een soort legging/broekje gaan naaien met voetjes eraan, zodat ze ook niet meer bij haar knieholtes en wreven  kon. Deze waren in de winkel namelijk maar tot een kleine maat te koop en een maillot in de zomer was te warm. Met deze dingen heb ik de huid redelijk rustig kunnen houden, maar op een gegeven moment worden ze zo wijs dat ze de "handschoentjes" uit kunnen trekken. Een eczeempak via de huisarts hadden we ook maar dat was in 'no-time' kapot, dus had ik ook niet veel aan. Nu hebben we voor het slapen een dikker pak met handen en voeten eraan en kan ze niet krabben.

Sinds een maand hoorde ik van iemand die hetzelfde had meegemaakt met haar dochtertje en zei was destijds weer door iemand getipt om naar een iriscopist te gaan. Dus ik dacht: baat het niet dan schaadt het niet, dus ook op zoek gegaan. Hier zijn we nu een paar keer geweest (hij is ook natuurgeneeskundige) en hij heeft haar ontlasting onderzocht en diverse testen gedaan en daar is een hele lijst met voedingsmiddelen en andere middelen uitgekomen waar ze dus niet tegenkan. We laten deze dingen nu weg uit haar eten (o.a. ei, waarvan we al wisten dat ze allergisch was door een allergietest met 6 mnd., suiker, melk, broccoli, spinazie, andijvie, rijst, en nog wat dingen die je minder vaak gebruikt) en wonder boven wonder, haar benen zijn schoon, haar polsen bijna (door de waterpokken toch weer wat opengekrabt) en ze heeft nagenoeg geen jeuk meer (terwijl ze voorheen op 3 x 10 druppels fenistyl zat via de huisarts tegen de jeuk).

We zijn er nog niet hoor, we hebben nog een paar behandelingen voor de boeg maar tot nu toe ben ik zeer verrast !! Het is knap lastig om voor haar  eten te maken of iets eetbaars te kopen, doordat er in bijna alles suiker, melk of ei zit.... maar ja, als het nu straks helemaal weg is, kun je langzaam maar zeker weer wat produkten gaan toevoegen en kijken of ze erop reageert. Hopelijk wordt haar lichaam zo "gestuurd" dat het geen allergische reactie meer zal vertonen op bepaalde produkten.

Ik zou iedereen kunnen aanraden om zoiets te proberen, vaak wordt er door de ziektekosten verzekering iets of alles vergoed, kijk dit even na anders. Een kindje zonder jeuk is namelijk een verademing !! (voor jezelf ook hoor !)

Mocht iemand nog iets willen weten, mail gerust: onze-tweeling@hotmail.com

Groetjes Marasje
mv Lauryn en Kayden (11-07-06)

Enzo heeft ook last van eczeem, al sinds zijn geboorte. Na heel wat keren heen en weer te zijn geklept naar de h.a. ben ik wel tevreden met een hormoonzalf. Ik ben er geen fan van maar ja... het wordt er wel minder door. Ik gebruik het een paar dagen en dan als het minder wordt gebruik ik uierzalf. En dat werkt heel goed!
Enzo heeft er last van als er weer tandjes doorkomen of hij erg moe is of ziek is. En de h.a. gaf me het advies m niet elke dag in bad te doen, dat is ook niet zo best voor de huid.
Moet zeggen, het helpt allemaal bij elkaar best wel. Soms heeft hij het heel erg maar (ff afkloppen...) het gaat nu best goed.
'T schijnt rond het derde jaar te verdwijnen, de eczeem bij de meeste kinderen.

liefs
di silva

Jeetje Marasje,wat vervelend dat je kindje zulk hartnekkig exceem had en wat fijn dat het nu beter gaat.
Vreselijk als je al die dingen moet doorlopen en die jeuk.
Ikzelf heb meerdere allergieen en sta erg open voor alternatieve geneeswijzen,ik heb al veel positiefs gehoord over klassieke homeopathie.Daarover ben ik nu veel aan het lezen.
Ik weet dat daarin ook inderdaad wordt verwezen naar het mijden van verschillende voedingsmiddelen.
Met Mila gaat het nu gaat,de plekken op de rug zijn bijna weg.
Afgelopen week moest ik terug komen bij de arts na het smeren van twee weken sterke zalf.
We mogen nu stoppen met voorgeschreven vaseline verdersmeren.
De hormoonzalven mag ik niet meer gebruiken voor haar.
Ben benieuwd of het nu rustig blijft met haar huidje.
Wij zijn ook minder gaan badderen en dat lijkt ook te helpen.Dat advies kregn we ook van onze arts.
sterkte allemaal met jullie kindjes.
gr piewie.mv Mila

Terug
Bovenaan