Kinkhoest vaccinatie

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben nu bijna 33 weken zwanger en vanaf het 3e trimester mag je de kinkhoest vaccinatie halen. Vanaf dit jaar moeten gynaecologen en verloskundigen hier ook over vertellen maar het is nog niet opgenomen in het vaccinatie programma oud zoals dat in België wel al jaren is hoe ik begreep van mijn huisarts. Ik vroeg me gewoon eens af of er veel van jullie zijn die 'm laten zetten? Aan de ene kant wil ik dit wel want dan is mijn kindje ook de eerste 2 maanden (kwetsbare periode) beschermd tot de eigen vaccinatie maar ik vind het ook gewoon eng omdat nu alles goed gaat en je dan wel iets gaat doen/inbrengen in je lichaam. Ze zeggen dat het veilig is en ergens heb ik de keuze gemaakt om de vaccinatie te laten zetten maar ik merk aan mezelf dat ik het uitstel haha. Benieuwd naar jullie verhalen! </p><p>Groetjes Sanne </p>

Ik heb het niet gedaan. Ik heb het besproken met mijn vk. Ze kon er zelf geen advies in geven. Het is een vaccin wat nog niet heel lang in gebruik is, dus op lange termijn  is er nog niks bekend hierover. Je gaat inderdaad iets in jezelf spuiten wat je kindje krijgt terwijl het nog heel kwetsbaar is van binnen. En hoe groot is de kans dat ze in die eerste 2 maanden kinkhoest krijgen? Mijn vk werkt al 28jaar in dit beroep en heeft nog nooit een babytje met kinkhoest meegemaakt. Tegenwoordig zijn alle symptomen wel bekend mocht het wel zo zijn, en kan er snel gehandeld worden en is er 9 van de 10x niks meer aan de hand. 
Ik wou hem in eerste instantie ook halen. Maar toen ik verder ging nadenken, dit was er vroeger ook allemaal niet. Alles is weer nieuw. Ik ben echt een voorstander voor vaccinaties hoor. Maar dan wel als de baby ze zelf krijgt en hij er zelf sterk genoeg voor is :)

Ik ga hem zeker halen..ik werk op een IC waar de kindjes liggen die kinkhoest krijgen en ze kunnen er aan overlijden of ernstige schade aan overhouden..ik doe alles om dit te voorkomen!

Ik heb alle 3 de zwangerschappen vaccin wel gehaald. Ik werk ook in de zorg  en heb helaas ook kinderen zien overlijden aan kinkhoest in de eerste 3 maanden. En ook ernstige zieke kinderen die soms weken in het ziekenhuis liggen. Je moet wel snel beslissen want meest effectief is vaccin rond 30-32 weken, qua hoeveelheid antistoffen er over placenta naar baby gaan. Dus zou niet nog weken wachten met je beslissing. Succes

Ik snap je tweestrijd Ik twijfelde ook enorm, totdat de dochter van een vriendin van mij overleed aan de gevolgen van kinkhoest vorige maand. 
Het meisje was een maand oud.
het heeft mijn volledige twijfel over vaccineren weggenomen.. ik ga de vaccinatie zeker halen. 
Succes met je beslissing.
liefs?

Ik heb hem gehaald met mijn dochter in 2017 en ga ik nu ook weer doen. Ze gaan het opnemen in het programma dus veillig is het juist wel. In omringende landen doen ze het al vele jaren. Ze gaan het opnemen in het programma omdat er een uitbraak is van kinkhoest de laatste jaren. En zoals hierboven gezegd als je kindje het krijgt die eerste maanden worden ze doodziek. 

Ik heb hem gehaald toen ik zwanger was van mijn dochtertje begin vorig jaar. Mijn verloskundige en huisarts waren allebei nog niet op de hoogte, maar stonden er zeker achter. Vlak daarvoor heerste er kinkhoest op het dagverblijf van mijn zoontje. Ik zou het verschrikkelijk hebben gevonden als mijn dochtertje dat had opgelopen zonder beschermd te zijn en eventueel was overleden terwijl ik dat had kunnen voorkomen. Het is mijn taak als moeder om mijn kinderen te beschermen, dit hoort daar ook bij. 

Hoi,
Ik heb de prik ook gehaald. Bewust om de reden dat je kindje in de eerste 2 maanden niet sterk genoeg is om zich te verweren. En omdat er om mij heen er helaas steeds meer kleine kinderen zijn waarvan de ouders ervoor kiezen om hun kindje niet te laten vaccineren. Ik moet nog 4 weken maar ik zit nu al met een knoop in mn maag over het feit dat ik niet wil dat een goede kennis van mij met haar zoontje langs komt. Zij heeft haar zoontje niet laten vaccineren en ik wil geen enkel risico nemen. Succes met je beslissing!

Terug
Bovenaan