Kinkhoest vaccinatie

Ik heb de vaccinatie ook gehaald. De vaccinatie wordt in omliggende landen inderdaad al jaren gegeven. Ik was er wel wat grieperig van en vond het kort na de vaccinatie geen fijn idee om entstoffen in mijn lichaam te hebben maar nu ben ik toch blij dat ik hem gehaald heb en mijn kindje vanaf de geboorte beschermd is.

Ik heb het gedaan om mijn meisje vanaf dag 1 te beschermen, zeker nu kinkhoest vaker lijkt voor te komen! Buiten wat spierpijn in mn arm geen klachten gehad.

Hoi, ik heb me in 2018 wel laten vaccineren voor de kinkhoest. Ik was toen 30+4 weken zwanger en heb er verder geen last van gehad. Je moet er wel zelf voor betalen als het nog niet door de overheid word geregeld. 
Als je je laat vaccineren vanaf je 30ste zwangerschapsweek, dan hoeft je baby niet nog een keer voor de kinkhoest gevaccineerd te worden. Vraag hierover meer info bij jouw cb arts. 

Wat hierboven staat klopt niet. De antistoffen die je tijdens zwangerschap aanmaakt en aan baby in buik doorgeeft, beschermt baby eerste 2-3 maanden na geboorte maar moet daarna wel het gewone vaccinatieprogramma volgen om ook vanaf 3 maanden beschermd te blijven!!!

Ik heb ook persoonlijk gezien wat de gevolgen van kinkhoest kunnen zijn bij een kindje die nog niet oud genoeg is om zelf gevaccineerd te worden, dus heb de vaccinatie ook gehad toen ik zwanger was. Totaal nergens last van gehad, en blij dat ik mijn meisje heb kunnen beschermen. 

@mamaatje weet je het beter dan een arts? Dit is mij verteld en ik ga ervan uit dat het klopt. Als het niet zo is zou ik het fijn vinden als je je mening kon onderbouwen. 

Ik heb hem ook gehaald en mijn arts heeft gezegd dat hij wel gewoon de vaccinaties volgens het programma moet halen. Ze zijn alleen de eerste 2/3 maanden zo goed als beschermd. Het natuurlijk niet voor niks dat ze er een paar achter elkaar krijgen om zo voor jaren resistent te zijn

Terug
Bovenaan