Kinkhoest vaccinatie

Ik ben ook verpleegster en sluit me aan bij het vaccin te zetten. 
Als je in de zorg werkt merk je vlug genoeg het belang. 
Eén vaccin zal je NIET ziek maken. Je kan je kindje enkel extra beschermen, niet twijfelen maar doen 

Ik heb ervoor gekozen om deze vaccinatie wel te halen. Het is al onderzocht en komt ook in het vaccinatie programma dit jaar. Zo is de kleine nog beschermd voordat hij zelf zijn eerste prikje krijgt. Plus voor mezelf ook weer een enting voor tetanes.

Ik heb de vaccinatie laten zetten in week 30. Ik wil er alles aan doen om te voorkomen dat m'n kwetsbare pasgeborene ziek wordt, met alle gevolgen van dien... 

Ik herinner mij dat ik op de Rijksoverheidspagina het volgende heb gelezen:
Als je ervoor kiest de kinkhoest vaccinatie te halen tijdens de zwangerschap, je kindje erna nog 2 prikken moet om de volledige bescherming te hebben. (Ipv 3 na de geboorte).
Ik ga er dus vanuit dat je kindje beter beschermd is na de geboorte, maar nog niet volledig totdat hij/zij het programma heeft doorlopen. 
Ik weet het niet zeker hoor, maar mocht ik er ook voor kiezen, ga ik er maar niet vanuit dat het baby’tje vanaf de geboorte (volledig) beschermd is. 

Ik wil hem ook laten zetten. VK was positief en legde mij uit dat je antistoffen aanmaakt en dat je kindje dit ook mee pikt. Hoe lang t kindje profijt heeft weet ik niet. 
Je zou maar de pech hebben en je kindje zal t oplopen. 

Ik heb hem met 32 weken gehaald.
2 vrouwen die ik ken kregen t bij hun baby’s toen ze een week oud waren. Ziekenhuis toestanden en al.. 
dat wil ik echt voorkomen nu kinkhoest meer heerst en er steeds minder mensen hun kinderen laten inenten. 

Hoi,
heb hem ook gehaald, puur uit voorzorg en om mijn kindje de beste bescherming te geven. Achteraf heel fijn want mijn nichtje van 8 jaar kreeg dus kinkhoest net toen inze baby 1 maand oud was en we waren veel samen geweest voordat de kinkhoest bij haar geconstateerd werd. Dus zou het aanraden wel te doen.
mijn nichtje was btw wel gevaccineerd tegen kinkhoest, maar wel gekregen toch. Ons kindje heeft nergens last van gehad, heeft wel hierdoor extra controles bij de HA gehad. Adviseerde het rivm.

Bij mijn vorige zwangerschap 2 jaar geleden had ik er nog niks over gehoord. Nu 28 weken zwanger en ga hem zeker halen. Mijn verloskundige zei dat week 34 de beste week is. Het vaccinatieprogramma wordt er wel op aangepast; de baby krijgt 1 Kinkhoestvaccinatie minder.

Terug
Bovenaan