Kinkhoest vaccinatie

<p style="text-align: left;">Hallo, vandaag stelde mijn man bij de verloskundige de vraag wanneer ik de kinkhoest vaccinatie kon ontvangen! Ze vertelde dat dit niet vanuit de VKpraktijk meer wordt gedaan maar vanuit de GGD! Ook mag zij er geen info over geven omdat daarin een mening kan doorschemeren! Info kon ik krijgen vanaf de site van het RIVM of de GGD! Ik vond dit allemaal zo vaag en na alle info gelezen te hebben voors maar ook tegens weet ik het niet meer! Moet ik nu voor een vaccinatie gaan of niet! Ik ben nu 29 weken zwanger en de vaccinatie wordt gegeven tot en met 32 weken! Nu blijkt er ook nog een wachtlijst te zijn en het wordt niet vergoed ( niet dat dit een probleem zou zijn) vanaf eind 2019 mag de VK het wel gaan aanbieden en info geven...dan wordt het ook vergoed....zo vaag allemaal! Wie heeft dit dilemma ook of gehad! Wie kan mij hier raad ingeven! Ik ben trouwens voor vaccineren maar heb geen oordeel naar niet willen vaccineren! </p>

Hoi in 2018 heb ik zelf de vaccinatie gehaald gewoon bij de huisarts. Geen wachtlijsten en het is maar een paar tientjes en sommige verzekeringen vergoeden wel een deel. Mijn vk gaf ook aan geen mening erover te mogen geven maar gaf me wel de folder van het RIVM. Ik ben blij dat ik hem gehaald heb want ik hoor steeds vaker om me heen dat er best veel gevallen zijn bij kleine baby’tjes en het is heel gevaarlijk. Maar goed je leest ook, op forums ed, over de gevaren van de vaccinatie (vaccinaties in het algemeen) dus ik zou er goed over lezen en met andere zwangeren of nieuwe moeders bespreken. Goede zwangerschap nog gewenst 

Ik heb hem ook bij de huisarts gehaald. Zeker in het begin zijn ze nog zo kwetsbaar en het geeft mij een prettig gevoel als ik daarmee mijn kindje een klein beetje mee kan beschermen.
Normaal krijgen ze met 6 weken de prik, maar het vaccinatieprogramma wordt ook aangepast.

Hoi
Ik ben nu 35+4 en ik heb de vaccinatie wel gehaald! Mijn vk adviseerde het juist na mijn vraag over wanneer mijn kindje wat minder vatbaar zou zijn voor dat soort dingen ook met betrekking tot het kdv straks. Ze zei dat het voor zowel mij als de kleine niks kwaad kan en alleen maar goed is en dat er indd aan het eind van dit jaar veel meer over te horen zou zijn! Ik ben bij mijn huisarts langs geweest! Daar hebben ze de vaccinatie voor mij besteld, moest hem zelf ophalen bij de apotheek voordat ik een afspraak had bij de huisarts op hem te zetten! Was geloof ik rond de €37,- en was geen wachtlijst voor!
Succes met je beslissing en zwangerschap!

Ik heb er de laatste keer bij de vk niks over gehoord en nu op eigen initiatief een afspraak bij de ggd hiervoor gemaakt. 
Maandag vraag ik het wel eens na bij de vk hoe het nou zit. Of zij het adviseert of niet. Ik ga alsnog volgende week vrijdag de prik halen..

Ik heb hem ook via de huisarts gehaald.. bij de apotheek op moeten halen. Zelf betaald en via de ziekenfonds terug gekregen. 

Hier ook zelf om moeten vragen bij de verloskundige. Bij de gynaecoloog in het ziekenhuis kreeg ik een folder mee. De verloskundige gaf er nog geen info over maar zei wel dat ze het wel zou aanraden. Het kost rond de 50 euro, mijn verzekering (zilveren kruis) heeft het wel vergoed, maar dat is overal anders hoorde ik. 

Terug
Bovenaan