Kinkhoest vaccinatie

Ik krijg de vaccinatie volgende week bij de huisarts. Vandaag geregeld. De apotheek moet hem even bestellen en dan is hij er over twee werkdagen en kan ik hem ophalen. Ik ben dan 29 weken zwanger. 
Mijn verloskundige liet wel doorschemeren voorstander te zijn, al kan ze zich er niet te duidelijk over uitspreken. De vaccinatiegraad is hier in de omgeving iets lager dus die bescherming vanaf het begin vond zij wel belangrijk. 
Dat je hem voor week 32 moet halen is om het vaccin voldoende tijd te geven om door te werken, ook als je kindje iets eerder komt. 

Ik heb hem toevallig vanmorgen gehad en ben nu 30 weken zwanger. 
Bij mijn verloskundige is er wel echt meerdere keren op gewezen, begon al 2 maanden terug geloof ik. Niet dat ze zegt dat het van haar moet ofzo, maar ze hebben wel de folders van de overheid uitgedeeld en gewezen op de website met informatie. Dus wel veel informatie over gegeven en vragen over beantwoord als je die had. 
Ik heb via de huisarts eerst een recept gekregen, die opgehaald bij de apotheek (was niet direct leverbaar trouwens) en dan vanmorgen bij de assistent van de huisarts laten inspuiten. Heb nu beetje last/pijn boven in m'n arm waar ze gespoten heeft, maar valt wel mee hoor. Is niks in vergelijking met de pijn die ik soms heb in m'n bekken of de harde buiken etc.

Terug
Bovenaan