kinkhoestvaccin nieuw of oud?

Men streeft bij vaccineren naar een efficiency van 95% en hoger. Haalt men dat niet, dan wordt gesteld dat het vaccineren geen zin heeft. Het HUIDIGE vaccin tegen kinkhoest heeft een efficiency van 38% !!!!
De bijwerkingen zijn volgens onze eigen gezondheidsraad en die van de WHO van dien aard dat men zeer ernstig moet overwegen om zo spoedig mogelijk over te stappen naar een ander vaccin.

Hoezo we worden belazerd waar we zelf bijstaan?
 
Hoi

Onze zoon heeft ook de oude gehad met 2 maanden met 3 maanden en met 4 maanden dus nu totaal drie keer en alle keren alleen last gehad van zijn beentje eerste twee keren net verhoging en derde keer wel 39,5 maar 1 dag. verder nergens last van gehad ging alle 3 de keren goed gegaan.
denk ook dat je echt alleen maar over de slechte dingen hoort en het erg wordt opgeblazen. ik moet wel zeggen dat ik eerst twijfelde over het te laten doen. toen heeft mijn man een site opgezocht welke weet ik niet meer mar dat ging vanaf jaren terug en stond op wat de effecten kunnen zijn.

groetjes jenny
 
Bianca,
Als het huidige vaccin een efficiency van 38% heeft (en het dan dus geen zin zou hebben) waarom duurt het dan zo lang voordat men overgaat op een ander vaccin? En vanaf wanneer dateert deze informatie?
 
Dit is al meerdere jaren bekend en de gezondheidsraad heeft in 2000 al een rapport uit gebracht waarin stond dat het huidige vaccin niet meer volstond en er inmiddels ook een nieuwe vaccin op de markt was wat wel de genoemde efficiency haalde.

De overheid heeft aan de hand van dat rapport besloten om het nieuwe vaccin te gaan gebruiken.
Dit zou ingevoerd gaan worden op 1 januari 2007, dit omdat het oude vaccin dan eerst opgemaakt kon worden.

Dit is nu onder druk van de media vervroegd naar 1 januari 2005, maar waarom zou je het risico nemen.
Ik bedoel het zal maar net jou kind zijn die er last van heeft.

Ik begrijp ook best dat er mensen zijn die dit gewoon niet kunnen betalen en dan is het beter om het oude vaccin te gebruiken dan om helemaal niet te vaccineren.
Maar uiteindelijk wil volgens mij iedereen het beste voor zijn/haar kind en als je dat kan geven waarom dan niet?

Mijn dochter heeft nu 2 prikken gehad en nergens last van gehad, niet huilen, geen koorts of iets anders.

Groetjes Bianca
 
Toch blijf ik het raar vinden dat het oude vaccin om die reden (opmaken!) nog steeds wordt gegeven als het toch niet zinvol is.
En al helemaal vreemd vind ik het dat mijn consultatieburo, kraamhulp, huisarts daar nooit een woord over gerept hebben. Toen ik er lucht van kreeg, was ik al met het programma gestart. Gelukkig heeft de kleine geen problemen gekregen...
 
Het is ook niet zo dat het helemaal niet helpt, het helpt alleen niet zo goed als het nieuwe vaccin.
Ook zijn er genoeg kinderen die er geen last van hebben.
En vanaf 2005 wordt zoiezo het nieuwe vaccin gegeven.

De reden dat er door het cb en ha niet overgesproken wordt, is dat ze bang zijn paniek te veroorzaken en dat mensen dan niet meer gaan inenten.
Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
En waarom de politiek besluit om eerst het oude op te maken is gewoon weg omdat dit goedkoper is.
Medicijn fabrikanten hebben in maart al aangegeven dat het mogelijk was om in juni voldoende nieuwe vaccins klaar te hebben om ze aan alle baby's/peuters te geven.
Allean moest er dan wel extra geld worden vrijgemaakt.
Dit vooor de extra productiekosten(nieuwe vaccin) en het weggooien(oude vaccin).

Ik heb besloten het nieuwe vaccin te gebruiken omdat ik wel voor inenten ben, maar het kindje van een vriendin van mij is bijna overleden aan het oude vaccin.
Dat is echt iets wat ik niet wou meemaken.(doodeng)

Het is fijn te horen dat jou kleine er geen last van heeft gehad.

Groetjes Bianca
 
Mag ik ook even meedelen aan de mensen die het 'nieuws' zo goed volgen dat er nu veel kinderen kinkhoest hebben omdat iedereen zonodig op het nieuwe vaccin wil wachten en hun kinderen daarom later in laten enten?
Jemig!! Dan maar een nachtje ziek...
Ik vind de boel nogal opgeblazen: wacht rustig af en als het vaccin hier standdaard word gegeven dan ga je daarop over!!
Begrijp me niet verkeerd, ik snap ieders bezorgdheid wel, maar miljoenen kinderen, waaronder die van mezelf, hebben het oude vaccin gekregen en die hebben toch ook nergens last van?
Mijn dochter heeft er zelfs nog nooit wat van gekregen en mijn baby krijgt volgende week ook de oude.
Ziektes loop je overal op en we willen allemaal met zo jong mogelijke kinderen naar zo ver mogelijke landen op vakantie en dan denken we allemaal ook niet na!!
Er is ook in het 'nieuws' geweest dat kinderen ook 'aanleg' kunnen hebben om bijwerkingen te krijgen van een vaccin.
Dus wat ben je dan opgeschoten? Er hangen zoveel factoren af van bijwerkingen of niet: is je kindje verkouden, verminderde weerstand, sterk/zwak gestel, heeft het een ziekte onder de leden wat nog niet opgemerkt is...
Dames, het kan toch overal van komen?
Jaja, ieder zijn eigen keuze, helemaal mee eens, maar zie sommige moeders, vooral met een eerste kindje, zo onzeker worden of ze het wel goed doen met het oude vaccin, dat ik dit graag wilde zeggen.
Je lijkt haast wel een onmens om je kind met het oude vaccin in te laten enten en dat vind ik heel jammer...

Bedankt voor het luisteren en neem me vooral niet kwalijk!!

Groetjes van Miriam
 
Terug
Bovenaan