Mag ik ook even meedelen aan de mensen die het 'nieuws' zo goed volgen dat er nu veel kinderen kinkhoest hebben omdat iedereen zonodig op het nieuwe vaccin wil wachten en hun kinderen daarom later in laten enten?
Jemig!! Dan maar een nachtje ziek...
Ik vind de boel nogal opgeblazen: wacht rustig af en als het vaccin hier standdaard word gegeven dan ga je daarop over!!
Begrijp me niet verkeerd, ik snap ieders bezorgdheid wel, maar miljoenen kinderen, waaronder die van mezelf, hebben het oude vaccin gekregen en die hebben toch ook nergens last van?
Mijn dochter heeft er zelfs nog nooit wat van gekregen en mijn baby krijgt volgende week ook de oude.
Ziektes loop je overal op en we willen allemaal met zo jong mogelijke kinderen naar zo ver mogelijke landen op vakantie en dan denken we allemaal ook niet na!!
Er is ook in het 'nieuws' geweest dat kinderen ook 'aanleg' kunnen hebben om bijwerkingen te krijgen van een vaccin.
Dus wat ben je dan opgeschoten? Er hangen zoveel factoren af van bijwerkingen of niet: is je kindje verkouden, verminderde weerstand, sterk/zwak gestel, heeft het een ziekte onder de leden wat nog niet opgemerkt is...
Dames, het kan toch overal van komen?
Jaja, ieder zijn eigen keuze, helemaal mee eens, maar zie sommige moeders, vooral met een eerste kindje, zo onzeker worden of ze het wel goed doen met het oude vaccin, dat ik dit graag wilde zeggen.
Je lijkt haast wel een onmens om je kind met het oude vaccin in te laten enten en dat vind ik heel jammer...
Bedankt voor het luisteren en neem me vooral niet kwalijk!!
Groetjes van Miriam