Kinkhoestvaccinatie tijdens zwangerschap.

Toevallig vanochtend een blog gelezen van een moeder die haar dochtertje verloren is door kinkhoest, heel heftig. Ik heb hem zelf laten zetten, op eigen kosten. En zelf ook een naalden angst en mezelf moeten injecteren om zwanger te raken. Maar liever nog die 1e spuit, dan een kindje wat doodziek wordt :) 

Ik ga hem ook halen als ik rond de 30 weken zwanger ben. Scheelt de kleine meid straks een prik minder en ik heb inderdaad gelezen over hoe heftig kinkhoest bij baby's kan zijn. Op de site van RIVM staat zoals eerder gezegd al een hoop informatie. 

Ik heb de vaccinatie wel gehaald en zelf betaald. Geen twijfel over mogelijk dat kinkhoest krijgen iets is wat je wil vermijden dus als dat kan alleen maar mooi meegenomen! 

Ik las trouwens dat de baby dan tot de 6 weken vaccinatie beschermd is, dus met 6 weken krijgt ze hem dan zelf? Of heb ik het verkeerd gelezen..

Na gelezen te hebben op de rivm site heb ik de vaccinatie bij 36 weken gehaald. Dit was nog vorig jaar dus heb er zelf voor betaald. Zelf geen last van gehad en mn dochter is al sinds haar geboorte beschermd. Krijgt pas bij 3 maanden haar eerste prikjes dus dat vind ik echt een voordeel. Nu is ze nog zo klein! En je wilt toch alles doen wat je kunt voor je baby? Liever jij dan hij/zij. 

Ik heb de vaccinatie ook gehaald met 29 weken. Pas aan het einde van dit jaar wordt hij opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma, dus de kosten (tussen de 35-60 euro) moet je nog zelf betalen. Heb ik graag over voor een gezonde baby. 

Hoi, 
Ik heb hem afgelopen woensdag gehaald, ben vandaag precies 33 weken zwanger. Het koste 50 euro maar dat heb ik er zeker voor over, ze raden het niet voor niks aan! :)

Hi,
Mijn verloskundige begon er toevallig ook over deze week. Ik had er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord, maar ik ga hem zeker halen. Zoals hiervoor al gezegd loopt Nederland altijd een beetje achter de feiten aan met dit soort dingen, dus nieuw in NL, zegt niet zoveel. Deze vaccinatie is uitgebreid getest in andere landen ;)
Ik vind overigens dat dit soort dingen een soort 'moetje' zijn als je er eenmaal vanaf weet. Gevoelsmatig bedoel ik. Je weet er nu van, dus stel dat je er bewust voor kiest om hem niet te halen en je kind wordt ziek... Dat zou je jezelf nooit vergeven toch? 
Maar wat betreft de naalden angst... Dat snap ik heel goed! Dus mocht je hem wel gaan halen: je kunt het!! Gewoon de andere kant op kijken :)

Terug
Bovenaan