Kinkhoestvaccinatie

Ik heb het ook gedaan en ben er blij mee! Het is vergoed door mijn aanvullende verzekering en mijn zoontje mag zijn eerste prik nu een maand later. Dat maakt nogal een verschil vind ik: met 2 of met 3 maand een prik! In andere landen wordt dit vaccin al jaren lang gegeven.

Je vroeg eerder of in het vaccin al antistoffen zit. Dit is niet zo. In het vaccin zit dode stukjes van onder andere de bacterie die kinkhoest veroorzaakt. Jou lichaam herkent dit als lichaamsvreemd en maakt de antistoffen aan. Die antistoffen deel je met je baby, waardoor deze al wat bescherming heeft bij de geboorte. Ik heb de vaccinatie vorige week gehaald. Ze zijn inderdaad wat wisselend verkrijgbaar, als je eigen apotheek ze nou niet heeft kan het nog wel de moeite waard zijn om een rondje apotheken te bellen, of de vaccinatie via de GGD te halen die hebben er ook nog steeds wat. 
Succes met je overwegingen

Bedankt voor al jullie reacties! Ik begin wel steeds meer in te zien dat het veilig is. Ook omdat het inderdaad anders niet voor niets geadviseerd wordt op deze schaal. En ik ken mezelf, als ik het niet doe, schiet ik straks van elk kuchje in de rode vlekken. Echt genieten is dat ook niet....
Ik heb het vaccin al besteld, dus dat ligt al klaar gelukkig! Ik slaap er nog een paar nachtjes over, maar ik denk dat ik het wel doe.
Bedankt meiden!!! 

Ik heb de vaccinatie ook gehaald. De huisarts was met vakantie dus heb de GGD gebeld. In Eindhoven was het voorradig dus kon meteen. Uiteindelijk 2 weken later geweest want was nog net geen 28 weken. De kosten van 58 euro zijn bij mij volledig vergoed door de zorgverzekeraar. Valt onder reisvaccinaties.

Ik heb de vaccinatie vandaag laten zetten. Heb nog erg getwijfeld omdat ik t zo'n eng idee vind/vond tijdens de zwangerschap. Ben blij dat ik het gedaan hev en de kleine straks al beschermd is. Wel was diegene die mij prikte wat onhandig en er kwam best veel bloed vrij.. maakte ik me direct druk omdat ik dacht dat het dan in een bloedvat was gekomen en dat mag niet.. pff hormonen..... hebben jullie bijwerkingen gehad?

De vaccinatie is geen garantie dat je geen kinkhoest meer kan krijgen he.. de klachten zullen er dan iig veel minder van zijn!

En wat ik ook erg fijn vond: Je baby mag de eerste prik overslaan!

Nee klopt. Ik had idd gelezen dat de baby dan nog wel ziek kán worden maar minder heftig. En een prik minder voor de kleine is ook wel fijn!
Ik heb trouwens de dktp prik gekregen, welke hebben jullie gekregen? Ik lees overal dkt namelijk.. zonder polio. Maar dat moet niet uitmaken toch?

Terug
Bovenaan