Klachten ontwikkeling

Hi dames,

Misschien om wat meer inzicht te krijgen in de kwaaltjes die kunnen ontstaan het idee om een discussie te openen over de steeds maar veranderende klachten.

Wellicht stelt het elkaar ook gerust dat het bij anderen voorkomt. Ik zal de aftrap doen.

Ik ben vandaag 5 weken en 5 dagen zwanger. Al voor ik het getest had had ik voornamelijk last van lekkere trek(uitgebreid ontbijten met gebakken tomaten, champgnons, bacon, bosui tot aan gemarineerde garnalen in knoflook olie) en dat om 7 uur 's ochtends. Daarnaast nam mijn reukvermogen toe en moest ik 's nachts uit bed voor 3 "minutenplas". Ik plaste 3 volle minuten.

In de week van de test kwam daar de hoofdpijn en halve nachten bij. Hoofdpijn als in een drukkende spanningsvolle manier en nachten wakker zonder verklaarbare reden. Ik pieker niet, ik denk niet, ik ben dan gewoon wakker.

Inmiddels Is deze week het reukvermogen wat afgenomen(of weer normaal) en ook de eetbuien zijn weer genormaliseerd. (ik eet nog wel lekkere dingen maar dan op de tijdstippen dat ik normaal ook zou eten en niet meer de hele dag door)
Vrijdag op zaterdagnacht heb ik (voor mijn gevoel na weken) weer een hele nacht doorgeslapen. En ook geen hoofdpijn en merk ik dat het plassen weer normaal wordt, wat ik vreemd vindt omdat ik wel veel drink, en mijn baarmoeder tegen deze tijd zou moeten rekken en ik daardoor vaker zou moeten plassen.

Maar er is helaas weer een klacht bij: obstipatie :(. Ben al 3 dagen bezig.

Verder durf ik eigenlijk niet te klagen want ik ben niet misselijk.

Hoe gaat het bij jullie? Is het ook zo veranderlijk?

Het veranderd met de dag!! Ik ben 2 dagen misselijk geweest en daarna niet meer. Heb nu indd het meeste last van obstipatie en mijn borsten zijn erg gevoelig. Ook ik mag dus niet klagen, want dat misselijk zijn lijkt me een hel!

Oh ja mijn borsten zijn al zolang gevoelig. Het is alsof er een mannetje met een fietspomp staat en elke dag meer licht erin blaast. Ze knellen ontzettend. En op mn buik liggen is niet meer zo comfortabel daardoor.

Wat een goed idee als topic!
Ik ben vandaag 7 weken zwanger, de eerste 5 weken niet zo'n vervelende kwaaltjes. Voordat ik getest had sliep ik al slecht en had ik gebroken nachtenen net als FFoontje zegt, op dat moment niet piekeren ofzo, gewoon wakker...
Gevoelige borsten voordat ik testte. in de week van de test een paar keer flinke hoofdpijn gehad.Verder helemaal niet het gevoel dat ik zwanger was. in de 6e week begon het zo'n beetje honger, wil graag eten maar kan niks eten, en als ik eet blijf ik honger hebben waar ik erg misselijk van word. Opgeblazen gevoel en onrustige benen. Rug vol met puisten (gelukkig niet hinderlijk)
Afgelopen week is dit steeds erger geworden en moet ik ook veel spugen, 2 kilo kwijt in 3 dagen, VK gebeld, moet goed opletten veel kleine porties eten en een weg zien te vinden in hoeveel ik kan eten. Veel drinken en.... niet werken..... Dit om prikkels te voorkomen dat ik nog meer moet spugen, dus zit nu thuis in de hoop dat ik me snel beter ga voelen.... Soms heb ik echt zin in iets en dan ineens is de zin helemaal weg en word ik ontzettend beroerd...
Door een depressie in het verleden neig ik snel naar het negatieve en daar krijg ik nu extra ondersteuning in.
De eerste weken miste ik het gevoel van zwanger zijn, maar nu is het er echt wel!! hahah
Dinsdag de 1e intake bij de verloskundige ben benieuwd wanneer we de 1e echo krijgen!!!

Nou dat waren de klachten wel zo'n beetje...

hey,

Ik ben nu 5+1 weken. maar heb al ruim 2 weken last van misselijkheid bij het wakker worden en 's avonds bij het eten en soms tussendoor, gelukkig heb ik (nog) niet hoeven overgeven. ook mijn borsten zijn pijnlijk en vol, en mijn tepels doen zeer. Ook ben ik erg moe. als ik thuis kom uit het werk heb ik nergens puf meer voor. en om 8 uur lig ik al te slapen.

dat zijn mijn kwaaltjes op dit moment.

ik ben nu 5 weken en 5 dagen zwanger en mijn grootste vriend met name 's nachts is het toilet. Pff wat moet ik alweer veel plassen, maar goed das niet zo heel erg.
Ik word misselijk als ik gegeten heb, dat is voor mij een heel nieuwe ervaring moet ik zeggen. Op zich wel prettig, ik eet goed, maar snoep niet, omdat ik daar geen trek in heb.
Mijn borsten zijn super vol, maar niet groter als voorheen, mijn manlief geniet er weer volop van hihi
Verder ben ik zoooooo ontzettend moe, ik slaap zo'n 8 uur in een nacht en ga ook vaak 's middags een uurtje met m'n dochter van 2 mee naar bed.
Zo dit waren even mijn klachten op een rij, maar zoals jullie wel lezen kunnen heb ik eigenlijk niks te klagen
groetjes Jacqueline

Hallo meiden!
Hier 5 + 1 weken van eerste kindje zwanger.
Erg onzeker voel ik me, ben een aantal dagen echt misselijk geweest met name begin week 5, nu lijkt het weer wat minder, het komt meer in vlagen. Je hoort steeds mensen zeggen hoe misselijker hoe beter, dus dat ik minder misselijk ben baart me zorgen, ik heb gisteravond ook vreselijke kramp in mn onderbuik gehad. Daar lees ik verder geen klachten over, rond mn zwangerschapstest had ik ook wat (lichtere) kramp en wat helderrood bloedverlies, dat kan de innesteling zijn geweest, stelde ik mezelf gerust. Maar waar moeten die krampen dan nu vandaan komen? Vanmorgen wel weer even misselijk, maar dat duurde maar half uurtje. Sinds een uurtje begint mn baarmoeder weer wat licht krampend gevoel te geven.
Ik hoop zo ontzettend dat alles goed gaat daar van binnen!
Oh en mn tepels doen pijn joh! Hahaha... Borsten zijn wel wat gespannen maar daar heb ik niet zo n last van gelukkig.
Ik maak me nogal zorgen om die buikpijn, hoor er eigenlijk niets over van anderen...
Liefs Tamaar

Terug
Bovenaan