Kleding tijdens bevalling

Ik had een zwart nachthemd aan met knoopjes. Inderdaad om meteen te kunnen voeden. Eenmaal in het ziekenhuis mocht ik meteen aan de slag. Al snel lag ik in mijn topje omdat ik het veel te warm had.

DE TIP: Het bevallingsjurkje kijk eens op hun website of instagram! Ik vond het goud, niet alleen tijdens maar ook na het douchen en in de kraamperiode

Mocht je inderdaad kabeltjes/ruggeprik enz krijgen en je wilt niet steeds de billen bloot is een nachthemd niet zo handig (hier kwam ik bij nr. 1 meteen achter) laatst bij nr.2 had ik een simpel katoenen rokje (echt die hele simpele, zonder elastiekband ofzo) en een los sportshirt aangedaan. Lekker luchtig want in het ziekenhuis is het bloedje heet. Zo konden ze ook continu makkelijk bij mijn buik of ‘beneden’ zonder direct helemaal naakt te hoeven. Uiteindelijk na paar dagen toch keizersnee...dan lig je met zo’n blauw hemd-ding en alsnog open en bloot voor iedereen. Vooraf zal je dat idee niet fijn vinden. Maar in dat moment boeit het je totaal niet meer! Heel veel succes alvast ?

Bij de eerste het zwangerschapshemd wat ik op dat moment aanhad, en happy socks.. Kwam aan met persweeen in t ziekenhuis dus echt geen tijd of keuze gehad voor bepaalde kleding...
De 2e: niks! Die is in bad geboren ?

Ik ben snachts met een joggingbroek pantoffels en tshirt naar het ziekenhuis gegaan. Daar eigenlijk al snel alles uitgedaan zodat ik de weeen lekker in bad of onder de douche kon opvangen. Af en toe even eruit om te toucheren of om gewoon even te staan deed ik met een handdoekje om. Op dat moment is uit en aankleden wel het laatste waar je je mee bezig houdt. In het ziekenhuis is het heerlijk warm dus vond alles om me heen te veel. Na bevallen kan baby ook lekker meteen op je blote bovenlijf. Je wordt dan lekker meteen samen met je baby ingestopt om zo even te buidelen en eventueel de eerste keer borst te geven.

Tijdens de bevalling een meegroei bh en zwart hemd van de h&m erover heen. Onderbroek ging al snel uit en mooi uit gelaten. Toen mijn dochter eruit kwam heb ik mijn hemd en bh omhoog getrokken. Zodat ze huid op huid lag. Wel happy socks aangehad omdat ik altijd al koude voeten heb.
Zou het zo weer doen.
In ziekenhuis bevallen met inleiding dus redelijk voorbereid op de bevallingsdag.

Terug
Bovenaan