Kleding tijdens bevalling

Ik had aanhoudende krampen in mijn onderbuik, dus de VK dacht dat het een blaasontsteking zou zijn... totdat ik de pijn echt niet meer trok en ze toch even kwam kijken, toen had ik al 6/7 cm ontsluiting, 3 kwartier laten mocht ik gaan persen want toen zat ik al op 10.  Ik droeg tijdens mijn zwangerschap de beugelloze beha's van de H&M en dit is het enige wat ik aan heb gehouden tijdens mijn bevalling.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er totaal niet over na had gedacht wat ik aan zou willen, daar ben ik iets te praktisch voor ingesteld, ik beval in datgene wat ik op dat moment aan heb (of nog aan heb dan ?)

Ook ik had er helemaal over nagedacht. Een simpel nachthemd. 's nachts naar het ziekenhuis een joggingbroek en shirt. In het ziekenhuis stond ik al snel naakt onder de douche en ben ik naakt bevallen. Geen seconde nagedacht over het feit dat ik daar naakt lag, je bent zo bezig met bevallen dat er geen ruimte is voor andere dingen.

Ik heb een groot deel van de tijd gewoon mijn normale zwangerschapshemd aangehad (eerst ook jurk erover, maar dat werd te warm, en die lag sowieso al opgestroopt omdat het begon met gebroken vliezen en ik dus voortdurend een beetje leegliep). En ik ben ook in een operatiehemd geeindigd, dus de eerste foto's heb ik zo'n haarnetje op, operatiehemd aan en nog een warmhouddekentje over me heen. Ik ben bevallen net nadat de eerste coronagevallen bekend waren, dus over de gang wandelen mocht toch niet, en in mijn kamer in het ziekenhuis mocht ik ook gewoon naakt rondlopen als ik wilde (alleen mijn man moest fatsoenlijk gekleed zijn volgens de huisregels). 

Een spaghetti hemdje met een shirtje. Dat shirt moest al snel uit want had het snik heet. Lag overigens aan het ctg apparaat (wel draadloos) maar dus met 2 vd banden en aan het infuus. Het interesseerde me ook echt niet moet ik zeggen. Later een operatie jasje omdat ik voor OK moest. Florissant zie je er na de weeen en bevalling toch niet uit!

Ik had een lang tshirt aan maar zoals de meeste hier al zeggen; op dat moment boeit het je niets. Wat ik wel een héél fijn gevoel vond was na het douchen lekker schone kleren aan. Ik had een hele lekkere zachte dunne pyjamabroek met een zachte voedingsbh en daarover een korte katoenen badjas. Dan kun je makkelijk voeden en kan die kleine makkelijk op je borst liggen. Oja! En ik zou als tip geven om je haar in te vlechten (als je lang haar hebt tenminste) mocht je hier nog tijd/energie voor hebben... Ik had bijna dreadlocks zo geklit was mijn haar.

Ik had een heerlijk lang mannenshirt bij de H&M gevonden. Lekker luchtig, makkelijk omhoog te doen voor als m'n kleine ventje op m'n borst gelegd zou worden.Het kleine ventje had alleen zo'n grote haast, had tijdens m'n weeenstorm niet eens de tijd om op adem te komen, laat staan de kracht om om te kleden, dus heb letterlijk met m'n billen bloot in m'n bh en hemdje gelegen.
Van tevoren zou ik dit hele vooruitzicht verschrikkelijk hebben gevonden, maar tijdens de weeen en de bevalling kon het me echt helemaal niks meer schelen. 

Ik had een voedingsnachthemd aan zodat ikzelf het niet koud kreeg (ik zweet ook niet gauw dus dat scheelde ook), ik gewoon kon bevallen en de kleine bij mij op de borst kon liggen en ook kon drinken. 

Terug
Bovenaan