Kleding tijdens bevalling

Ha ha, leuk dat je het vraagt. Toen ik zwanger was vroeg ik me dat ook af. Kon me echt flink druk maken, want hoe moest dat allemaal? Ik had geen nachthemd, want dat draag ik nooit, dus ik kon iets nieuws kopen, maar ja, dat werd dan meteen weer vies. En ik wilde meteen borstvoeding bgeven, dus moest het wel open kunnen. En het moest ook een beetje lekker warm zijn, maar ook wel een beetje leuk voor de eerste foto's. Ha ha, waar ik me al niet druk om maakte. Ik heb diverse soorten en maten t-shirts en blouseachtige dingen die ik kon vinden meegenomen.
Uiteindelijk had ik een grijs oud t-shirt met lange mouwen aan en dat heb ik toen ik vlak nadat onze lieve dochter er uit was uitgedaan. Gewoon bloot gelegen. Ook voor de foto's. Het kon me allemaal niks schelen.
En het bewuste grijze t-shirt is nooit meer helemaal schoon geworden, maar ik bewaar het voor een eventuele volgende bevalling, want het voelde echt als mijn geluksshirt!

Oja, foto's, daar heb ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht... Nu ben ik niet zo van de bloot, dus dan houd ik het misschien op een nachthemd zonder mouwen ofzo. Ik kan me aan de andere kant ook wel voorstellen dat je de schaamte op een gegeven moment volledig voorbij bent... En dan censureren we de eerste foto's wel, haha!

Er gaat sowieso een lekkere pyjama met knoopjes mee, voor na het douchen!

Ik wilde thuisbevallen en daar had ik een nachthemd met knoopjes aan. Makkelijk vond ik. Ook ik had geen sokken aan hoor, veel te warm!!

Mar ik moest midden in de nacht nog naar het ziekenhuis vrij vlug en moest me aankleden (niet in de nieuwste kleding natuurlijk. Nou dat shirtje wat ik aan had toen we vertrokken daar ben ik uiteindelijk ook in bevallen (stom ik had geen vluchttas voor mezelf gemaakt, wel voor Rik). Dus ja....

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Ik had een tricot positiejurkje aan, een spijkerbroek eronder maar ja deze moet toch uit he.
Ik vond het erg handig, iedere keer moest ik naar de wc, deze zat op de gang met al die slangen uit mijn doos
Een broek eroverheen was geen optie en op deze manier liep ik niet in mijn blote gat.

Groetjes mv Isabel

quote: rene 26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-09-2007 12:36:57'));

Ik had een tricot positiejurkje aan, een spijkerbroek eronder maar ja deze moet toch uit he.
Ik vond het erg handig, iedere keer moest ik naar de wc, deze zat op de gang met al die slangen uit mijn doos
Een broek eroverheen was geen optie en op deze manier liep ik niet in mijn blote gat.

Groetjes mv Isabel

najaa wat raar zo op de gang, ja ik kon dus echt niet normaal zitten of lopen met al die draden eruit dus was blij dat ze een wc op de kamer hadden... ben maar 1 keer geweest de tweede keer was ik al tever heen en heb het gewoon laten lopen (pech hoor dan ruimen ze het maar op haha)

Ik had natuurlijk wel net nachthemd bij voor erna, als je gewassen bent want als je zo gehecht was als mij mag je echt niet douchen maar word je gewoon gewassen en dan ben je blij als ze het zelfs de volgende dag ook nog willen doen voor je (kon helemaal niets)

OOK een tip als je in het ziekenhuis ligt, om je pyama even niet onder je kont te laten liggen, mocht je dan doorlekken is je pyama nog schoon..je hebt er immers geen 5 bij ofzo...

Terug
Bovenaan