Kleding tijdens en net na de bevalling

<p>Hoi hoi, </p><p>Wat adviseren jullie als fijne kleding om in te bevallen en om aan te doen net na de bevalling? Dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik heb geen idee wat ik fijn zou vinden om te dragen op zo'n moment. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen (dus volledig in mijn blote kont lopen is geen optie hahaha). Ik draag momenteel alleen nog maar jurkjes, broeken vind ik een ramp. Ik heb ook geen pyjama of pyjamabroek of trainingsbroek. Is dat iets wat ik nog aan moet schaffen volgens jullie? Thuis loop ik eigenlijk altijd in van die simpele mouwloze tricot jurkjes van de Action. Deze zitten heerlijk en aangezien ik het nu altijd warm heb is dit meer dan genoeg. </p><p>Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn. </p>

Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen van mn 1e kindje. Ik had een ziekenhuis onderbroek aan tijdens mijn bevalling en een shirtje met korte mouwen. Ik heb mn weeën onder de douche op een bevalbal opgevangen toen droeg ik een sport bh.
Na mn bevalling had ik een jurkje met een vest aan want toen had ik het koud. jurkjes vond ik het fijnste omdat het niet knelt rondom je lichaam.

Ik lag wel in m'n blote kont, haha! Ik had gewoon een eenvoudig katoenen truitje aan en verder niks. Alles was teveel. Die blote doos interesseert je echt geen zak meer als je eenmaal aan het bevallen bent ? Na de bevalling nog een tijd naakt gelegen, ik werd ook gehecht enzo. 

Voor na de bevalling had ik een fijne positietrainingsbroek van prenatal. Ga ik deze keer weer gebruiken.

Tijdens de bevalling had ik gewoon een simpel shirt aan, na de 1e x ontsluiting checken volgens mij geen onderbroek meer aan gehad. Na de bevalling zo'n shortama. Ik was al medisch dus kon me erop voorbereiden. Nadien thuis lekker een joggingbroek (die van voor de zwangerschap).

Bij mijn eerste heb ik de weeën opgevangen in een slaapshirt van de zeeman, zo'n wat langer model. In bad bevallen (toen had ik een naadloze zwangerschapsbh aan van Noppies). Bij de tweede ging het zo hard dat ik na eventjes weeën opvangen in de woonkamer (toen had ik nog m'n gewone kleren aan) gelijk in bad ging omdat m'n zoontje anders niet meer in bad zou worden geboren. 
Er bestaat ook een 'bevallingsjurkje', van bamboe met knoopjes zodat je de baby gelijk op je borst kan leggen. Als je een ruim budget hebt zou ik die adviseren! Anders is zo'n oversized slaapshirt ook wel prima denk ik, bij de HEMA of de zeeman ofzo.

Ik had echt vanalles meegenomen maar ben in bad begonnen en binnen 4 uur lag mijn kindje op mijn buik en in de korte tijd dat ik naar bed ben verhuist kon ik zelfs geen zuchtje wind op mijn lichaam verdragen. ? dus neem gewoon vanalles dan zie je het wel. 

Ik ben bevallen in een sportbh en oversized pyjama trui van h&m. Ook rondlopen in mn blote kont haha! Mn vliezen waren eerst gebroken en weeen kwamen later. Vruchtwater blijft maar komen en lopen dus ik lag op bed met een matje eronder (ziekenhuis) of ik liep rond. Wat hierboven gezegd word, als je eenmaal aan het bevallen bent dan is je focus niet op wat je aanhebt. Voor na de bevalling is een zwangerschaps legging of joggingbroek wel fijn. Iets wat comfortabel zit. Ik ben in januari bevallen wel anders dan nu qua weer. Spannend hoor voor je 

Ik zag er echt niet uit tijdens de bevalling. De weeën begonnen ergens om kwart voor 12 's avonds dus ik had een oversized t-shirt van mijn vriend aan en daar een bloemetjes dunne zomerbroek onder. Op dat moment interesseerde het me helemaal niets allemaal, zolang ik maar naar het ziekenhuis kon komen (zat in een weeënstorm). Uiteindelijk in dat shirt bevallen. Ik heb alleen maar op een bed gelegen in het ziekenhuis dus of ik nou een blote kont had of niet, het maakt niets uit. En met onsluiting checken was dat wel zo prettig. 
Na de bevalling lekkere dunne joggingsbroeken en fijne voedingshemdjes / shirtjes. Vrij snel na de bevalling in mijn normale zwangerschapskleding rondgelopen.

Terug
Bovenaan