Kleding tijdens en net na de bevalling

Ik had van alles in m'n tas gestopt. Spaghetti topje, wijd shirt van m'n man, pyjama shirt/broek in een paar maten te groot, Trainingsbroek, slippers, dikke sokken.
Tot aan de persweeën heb ik in bad en onder de douche gezeten, gewoon naakt. Toen vroegen ze wat wil je aan? Nikssssss! Ik ben ontzettend preuts, maar alleen het idee om een shirt over m'n hoofd te trekken... Heb er ook geen seconde aan gedacht dat ik naakt was.
Na de bevalling had ik een spaghetti topje en de wijde pyjamabroek aan. 
Over een paar weken mag ik weer bevallen en ga gewoon weer hetzelfde meenemen als vorige keer. Beter te veel mee dan te weinig

Bij de eerste alleen nu/shirt wat ik die dag aan had en verder vanaf aankomst in ziekenhuis/controle van ontsluiting in blote kont.
tweede ging na douchen heel snel dus konden niet meer naar ziekenhuis, na douchen ook niks meer aangetrokken behalve ff badjas in kwartier die vk nurig had om te komen.
op het moment zelf maakt het echt niks meer uit vond ik, maar heb sowieso niet zo’n moeite met bloot 

Tijdens de bevalling irriteerde ik me aan iedere aanraking haha dus ik lag wel helemaal in me naakie.. En ook bevallen in het ziekenhuis. Maar de enigste die (als het goed is) op je kamer zijn is de verloskundige, kraamzorg en je partner en het intresseert hun echt geen drol dat je daar in je naakie ligt. Ook is het dan heel makkelijk om meteen huid-op-huid contact te hebben met je baby zodra hij/zij geboren is.
Na me bevalling had ik gewoon een trainingspakje aan.

In het ziekenhuis had ik tijdens de bevalling zo'n blauw ziekenhuis jurkje aan ivm de ruggenprik ?
Na de bevalling en na het douchen had ik zo'n dunne loszittende stoffen broek aan (toen bij de Hema gekocht) met een t-shirt. Ik vond iets los zittends heel fijn toen!
Verder had ik slippers aan gezien het augustus was.
Oh en ik was blij dat ik de tip van het meenemen van lippenbalsem en dextro had gevolgd!

Een wijd shirt, met of zonder mouwen. Een die makkelijk omhoog te vouwen is. Voor als je kindje eenmaal geboren is en op je borst wordt gelegd. Ik dacht ook een xl slaapshirt. Die zijn mooi lang, maar die heb ik bij de eerste niet meer aangehad. Thuis een weeën storm en vanuit de douche zonder na denken in mijn blootje op bed. Daarna wat ruime kleding gepakt omdat ik toch naar het ziekenhuis moest. Ik adviseer wel een broek of leggings voor na die tijd. En wel omdat je dik kraamverband nodig hebt. Dat geeft een zekerder gevoel dat alles op zijn plek blijft zitten en dat het niet ontbloot kan komen te liggen als er bezoek is. Je kunt omdat het zomer is. Wel kiezen voor korte leggings van katoen of stretch. Ben zelf van plan die van noppies te gebruiken dit keer. Die hebben een hoge band waardoor het ook niet naar beneden kan krullen.  

Bij mij ging de bevalling zo snel en onverwachts dat ik onder de douche stond en ineens persweeen begonnen, terwijl ik daarvoor alleen wat harde buiken had gehad... oftewel: ik ben compleet naakt bevallen ? moest nog naar de verloskamer, maar toen hebben ze netjes een dekentje over me heen gedaan. En na de bevalling werd mn dochter bij me gelegd en kreeg ik een deken. Dikke prima!

Terug
Bovenaan