Kleding tijdens en net na de bevalling

Ik lag 2x in mijn blootje. 1x in november en 1x in februari, dus ook niet met tropische temperaturen ofzo (al voelde dat wel zo haha). Na de bevalling en nachtjapon en naar huis en joggingbroek, shirt en een vest

Mijn bevalling ging zo snel dat ik daar echt niet ovet na kon denken!
Maar in de snelheid een bh en zwart positie hemd aan gedaan naar het ziekenhuis met een joggingbroek en ben in dat zelfde shirt ook bevallen. Er was geen tijd om iets uit te doen kwam ik kwam aan met persweeen!
Na het douchen en deed ik voedingsbh+hemdje, joggingbroek en vest aan

Ik ben in januari in joggingbroek en trui snachts naar het ziekenhuis gegaan. Met sloffen aan....haha gelukkig snachts dus stond niet voor gek. Daarna in ziekenhuis al gauw alles uit want heb zowel in bad als onder de douche de weeen opgevangen. Maar geloof me dan is wel het laatste waar je aan denkt je kleding weer aan te doen. Ben met persweeen pas op bed gaan liggen met een handdoekje over mijn bovenlijf. Hoef je ook niks uit te trekken als de kleine op je borst gelegd wordt. Na de bevalling gedoucht en een joggingbroek met vest aangedaan. Als je borstvoeding wil geven is het wel makkelijk als je iets met knoopjes of rits aan doet. Vooral bij een jurk, anders moet je steeds die hele jurk omhoog trekken.

Ik had hier van te voren ook heel erg over nagedacht en uiteindelijk een net nachthemd van de Wibra gekocht. Maar geloof me, op het moment zelf maakt het je echt niks uit haha! Ik moest ook in het ziekenhuis bevallen. En in de douche een tijdje weeën opgevangen. Maar geloof me, met weeën afdrogen en aankleden is een ramp! Ik heb dus een heel simpel zwart hemdje aangetrokken en een onderbroek met kraamverband omdat ik al vruchtwater verloor. Daarna nog even een tijdje een vestje aan gehad en warme sokken omdat ik t koud had. Na ontsluiting voelen geen onderbroek meer aan gehad en tijdens het persen moest het vest en sokken ook uit want heet! Dus neem iets wat makkelijke en snel aan en uitkan en werk in laagjes  Ohja en met naar huis gaan had ik een normale joggingbroek aan en een T-shirt met vest. 

Ik had geen kans om erover na te denken. Ik had mijn nachthemd nog aan, meer niet. Na de bevalling vond ik het heel erg fijn om een joggingsbroek aan te hebben. Lekker zittende kleding in ieder geval. Je hoeft echt niet een dag na de bevalling weer in je strakke spijkerbroek te zitten hoor :) ook niet als er visite komt, vind ik.

In het ziekenhuis lag ik zo ongeveer twee dagen in mijn blote kont op een matje. Maar het is niet zo dat je door de gangen gaat hoor haha.
Dus mijn tip zou zijn een katoenen shirt en een lekkere trui. Juist niet een nachthemd waar je op gaat zitten lekken tijdens het weeën opvangen ;) Ik had een shirt van mijn man aan want ik had over mijn eigen shirtje heen gespuugd ? 
Na bevalling is iets zonder druk op je buik fijn. Een paar mooie jumpsuits bijvoorbeeld, of je zwangerschapskleding inderdaad. Je hoeft echt niets anders aan te schaffen. Succes!

Qua tip zou ik je adviseren om een wat losse Chille broek met een printje te kopen voor na de bevalling zodat je lekker met je onderbroek en kraamverband zit en niet dit ziet zitten in tegenstelling met een strakkere joggingbroek zonder print. 

Nadat ik had gedoucht heb ik alleen een tshirt aangetrokken, de rest kon mij echt niks meer schelen. Op een gegeven moment checken ze ook regelmatig de ontsluiting, dus ik vond het ook niet handig om een onderbroek ofzo aan te doen. 
Dagje later konden we naar huis, en toen gewoon een comfortabele joggingbroek aan gedaan. 

Terug
Bovenaan