Kleding voor augustus baby's

<p>Ik ben in augustus uitgerekend maar heb eigenlijk geen idee aan wat voor baby kleding ik moet aanschaffen... juist omdat augustus en september warme maanden kunnen zijn. </p><p>Heb ik rompers nodig met korte mouwen of zelfs mouwloos? </p><p>T shirten of shirten met lange mouwen? </p><p>Lange of korte broekjes... </p><p>Arabella is van mei vorig jaar en zij heeft de zomer grotendeels in luier of luier plus romper gelopen. Ik vind het heel lastig. Kunnen jullie mij op weg helpen? </p>

Ons zoontje is in juni geboren. Wij hadden rompers met korte mouw en shirtjes/pakjes met lange mouwen. Hij heeft de hele zomer geen enkel shirt met korte mouwen aan gehad. Hij heeft het trouwens wel vrij snel koud.

Ik denkt dat rompers met lange mouwen ook juist wel lekker zijn voor een newborn in de zomer. Wel of niet een shirt/pakje er overheen. Ik kan me niet voorstellen een newborn in korte mouwen en korte broek, maar mijn baby is in oktober geboren dus toen was dat ook sowieso niet aan de orde. Succes!

Mijn dochter is op 21 juni 2019 geboren en ik had in maatje 50 bijna alleen maar lange mouwen en een heel enkel shirt korte mouwen voor toen ze een week of 6 was. Toen het 40 graden was lag ze wel alleen in haar romper overdag, maar verder vaak wel gewoon een shirtje met lange mouwen aan. Ik had daaronder wel een romper met korte mouwen. Ik had ook een paar leuke rompers met lange mouwen en daar deed ik dan alleen een broekje bij en geen shirt. Die kleintjes hebben vaak toch moeite om zichzelf warm te houden en je moet rekening houden met dat ze in je buik in 37 graden zitten. Verder is het toch lastig in te schatten het ene kindje is de andere niet. Die van ons was bij de geboorte 2830 gram en had dus geen grammetje vet om zichzelf warm te houden. Andere optie is nog om paar dunne vestjes aan te schaffen en daaronder korte mouw, dan kun je alle kanten op. Succes en nog een hele fijne zwangerschap toegewenst!!? 

Mijn dochter is van 31 juli en ik ben nu half juni uitgerekend.

Mijn dochter droeg vaak korte mouwen romper (vooral omdat ik lange mouwen romper enorm gepruts vind, ik koop die niet) en lange mouwen shirts op de meeste dagen. Ze hebben het echt nog snel koud hoor als newborn. Op dagen dat het echt heeeel warm was, lag ze gewoon in de romper. Ik had 2 shirts met korte mouwen maar niet veel gedragen. Op super warme dagen is een leuke romper ook gewoon leuk :) Broekjes alleen lange broeken, korte broeken dragen ze echt nog niet.
Ik had 1 of 2 jurkjes met korte mouw, ook amper gedragen. Je doet het dan meer aan 'voor de leuk', als je ergens op bezoek gaat. Want praktisch is het niet. Dus ik zou echt niet teveel zomerkleding inslaan. Zeker ook omdat augustus stiekem alweer eind zomer is.. ik koop voor mijn juni-baby nu ook geen zomerkleding. Alles lange mouw (behalve die rompers dan) en op warme dagen liggen ze dus net zo fijn in hun romper!

Ik was vorig jaar augustus uitgerekend en had echt alles in lange mouw (ook 3 korte mouwenrompers maar die heb ik nooit gebruikt).
Ze droeg eigenlijk iedere dag een lange mouwen romper met een vestje/broekje óf boxpakje.
‘S nachts ook gewoon nog kruiken erbij nodig gehad.
Pasgeboren baby’s kunnen zichzelf nog niet warm houden en hebben dus echt zélfs in de zomer extra laagjes nodig. ☺️

Als het écht warm is kun je bijvoorbeeld opgegeven moment overdag ook alleen een lange mouwen romper met een broekje aantrekken. Of alleen een lange mouwen romper. Over het algemeen moet je het zien dat een pasgeboren baby altijd één laagje meer dan jijzelf draagt ?.
Het ligt er ook maar net aan hoe je kindje qua temperatuur voelt en is.

Altijd handig om voor de zekerheid 2/3 korte mouwen rompers in huis te hebben, mocht je deze bijv. fijner vinden of iets, maar je zal daarover heen dan alsnog iets aantrekken met lange mouwen de eerste weken ☺️
(Als het nu echt 40 graden wordt, geen idee, maar daar gaan we maar niet vanuit?)

Veel succes en plezier met de voorbereidingen ?

Onze dochter is van juni 2018. Een warme zomer. De eerste week heeft ze in een romper met korte mouwen en een t shirt met lange mouwen en een dun broekje met lange pijpen gelegen, daarna meestal in een romper met korte mouwen en evt een kort broekje erover. 

Mijn zoontje is van begin maart 2020, maar ik geloof dat we pas vanaf maat 74 ofzo lange mouwen rompers hadden (op een enkele cadeau gekregen romper na), wat een gepruts om die aan te krijgen zeg, zeker als er ook nog een shirt met lange mouwen overheen moet. Voor de rest durf ik er niet zoveel over te zeggen, maar kan me niet voorstellen dat als een winterbaby al geen lange mouwenromper nodig heeft, dat voor een zomerbaby wel per se zou moeten (al zou ik zeker wel lange mouwen shirts en broeken regelen, liefst met een beetje variatie van hoe dik/warm de stof is). Ik ben nu in juni uitgerekend en heb in de eerste maatjes dus alleen korte mouwen rompers met een hele berg aan lange mouwen shirts/(dunne) vestjes voor eroverheen, wat voor ons zoontje ook gebruikt is. 
Nou zijn mijn zoontje en ik bepaald geen koukleumen, hij draagt nu in de winter ook meestal een korte mouwen romper met een lange mouwen shirt eroverheen aan (met een trui krijgt hij het heel snel te warm, dat werkt hier alleen voor de koudste dagen of voor met een jas erover naar buiten). Ik denk dat het belangrijkste is om gewoon te kijken naar je kindje en te leren inschatten of die het warm of koud heeft, en te zorgen dat je veel laagjes hebt zodat je er makkelijk een laagje bij of af kan doen. ;)

Terug
Bovenaan