Mijn zoontje is van begin maart 2020, maar ik geloof dat we pas vanaf maat 74 ofzo lange mouwen rompers hadden (op een enkele cadeau gekregen romper na), wat een gepruts om die aan te krijgen zeg, zeker als er ook nog een shirt met lange mouwen overheen moet. Voor de rest durf ik er niet zoveel over te zeggen, maar kan me niet voorstellen dat als een winterbaby al geen lange mouwenromper nodig heeft, dat voor een zomerbaby wel per se zou moeten (al zou ik zeker wel lange mouwen shirts en broeken regelen, liefst met een beetje variatie van hoe dik/warm de stof is). Ik ben nu in juni uitgerekend en heb in de eerste maatjes dus alleen korte mouwen rompers met een hele berg aan lange mouwen shirts/(dunne) vestjes voor eroverheen, wat voor ons zoontje ook gebruikt is.
Nou zijn mijn zoontje en ik bepaald geen koukleumen, hij draagt nu in de winter ook meestal een korte mouwen romper met een lange mouwen shirt eroverheen aan (met een trui krijgt hij het heel snel te warm, dat werkt hier alleen voor de koudste dagen of voor met een jas erover naar buiten). Ik denk dat het belangrijkste is om gewoon te kijken naar je kindje en te leren inschatten of die het warm of koud heeft, en te zorgen dat je veel laagjes hebt zodat je er makkelijk een laagje bij of af kan doen. 😉