Kledingmaat 4/5 maanden

<p>Ik ben benieuwd naar de kledingmaat van jullie kindjes van 4/5maanden.  En hoelang deden ze met de maatjes, gaan ze op den duur iets langer in de maatjes zitten? </p><p>Mijn dochtertje is 4,5 maand en gaat al richting de 74, ik denk dat ze het met 5 maanden wel aan kan,, ze groeit zo snel ? en ik ben bang dat ze hier ook weer zo snel uit is. </p>

Dat gaat wel heel snel inderdaad.. hier zijn we nog niet zo ver maar mijn dochtertje van bijna 2 maanden (7 weken precies) past nu maat 56 gewoon goed.
Heel af en toe trek ik iets van 62 aan als het wat kleiner valt. 
Zij was bij de geboorte 50cm.

Zo, dat is wel heel snel! Heeft ze het nodig in de lengte? Of in de breedte?
Onze zoon is 9,5 maand en zit in maat 68. Hij is lang maar smal. 
Het verschild ook wel per merk! Ik heb sommige kleertjes gekregen maar dat valt zo breed, geen gezicht! 

Onze dochter is 11 weken en gaat met shirtjes naar 68. Ik verwacht dat zij met 4-5 maanden ook 74 zal hebben.
Het is echt alleen het eerste jaar dat ze zo hard groeien. Mijn zoontje van net 2 zit al een jaar op 86/92. Maar het is zo zonde van alle babykleertjes ?

Mijn zoontje is 4 maanden en draagt nu 56-62. Hij weegt 6,6 kilo. 
We hebben best lang met maat 50 kunnen doen. Sommige dingen van 62 zitten perfect en andere gewoon te groot. 

Hoi, zo herkenbaar!
Mijn zoontje werd in maart geboren en kon toen prima 44 aan (4 wk te vroeg). Daarna ging hij als een raket op de borstvoeding. Volgende week 5 maanden maar ook hier draagt hij al af en toe maatje 74. Verschilt ook erg per merk vind ik. 
Tegen mij werd er ook gezegd: maatje 62/68 dragen ze wel lang, maar ik vind een maand per maat helemaal niet lang! Elke keer hoop ik dat hij er weer iets langer in kan blijven, want het is wel kostbaar om in zo'n korte tijd zoveel kledingmaatjes en rompers(!) aan te schaffen. 

Mijn dochter zat op die leeftijd in maat 68. Ging rond de 5.5 - 6 maanden naar maat 74. Rond 9 maanden naar 80. Ze is nu 10 maanden en denk dat ze totdat ze 11-12  maanden is wel in maat 80 kan en dan naar maat 86 gaat. Verschilt erg per merk kleding welke maat ze aan kan. Het eerste jaar groeien ze het hardst maar vanaf een jaar kunnen ze een stuk langer in een bepaalde maat zitten. 

Terug
Bovenaan